Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etänä vai työpaikalla?

Vierailija
08.09.2023 |

Teetkö tietokone tai puhelinhommia mieluummin kotona (etänä) vai työpaikalla (lyhyehkö työmatka). Vai olisiko joku hybridimalli mieleesi, millä suhteella etä- ja lähipäiviä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä yksinkertaisesti tehokkaampaa. Pystyy keskittymään itse asiaan eli työntekoon ilman turhia häiriötekijöitä ja keskeytyksiä. Työ vaatii keskittymistä ja on pikkutarkkaa.

Vierailija
2/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä, mutta työmatkani ei olekaan lyhyehkö vaan tunnin suuntaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etänä, mutta työmatkani ei olekaan lyhyehkö vaan tunnin suuntaansa.

Sama. Olen tehnyt etänä jo yli 10 vuotta. Todennäköisesti tekisin etänä, vaikka työpaikka olisi viereisessä talossa.

Vierailija
4/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän toimistolla. Olen esimies ja keskeytyksiä on joka tapauksessa, kasvotusten kätevämpää.

Vierailija
5/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2-3 pv etänä ja 2-3 pv lähitöissä viikossa. Työpaikalla voi skannata, kopioida, lähettää ja vastaanottaa postia ja säilyttää tavaroita. Siksi käyn siellä säännöllisesti.

Vierailija
6/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin 100% kotona, jos mahdollista. Toimistolla pitäisi olla 3 pvää viikossa, mutta olen maksimissaan 2. Kävelen töihin vartissa.

Meillä ei ole enää omia paikkoja ja istuin mieluummin omasta tiimistä erillä. Ihan sama vaikka olisin kotona. Työni on ei ole mitenkään luovaa, joten ei tarvitse muiden kanssa sparrailla. Kotona rauhallista .

Vierailija
7/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöksi vaihtui lennosta, kun koronarajoitukset tulivat. Tällä hetkellä käyn keskimäärin kahdesti kuussa toimistolla. Aiemmassa työssä 10 vuotta sitten olin myös suurimman osan aikaa etänä, yleensä perjantaisin silloin työpaikalla ja tiimi kävi yhdessä ulkona lounaalla sitten

Vierailija
8/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on tosi lyhyt, olen etänä/toimistolla 2/3 päivää viikossa. Kotona työ tehokkaampaa, ruokailu helpompaa. Toimistolla etuna että porukalla syntyy ideoita ja ongelmia ratkotaan yhdessä. Teamsissa kanssakäyminen aina jotenkin virallisempaa ja vaisumpaa, joku kynnys siinä on. Jos työpaikalla ruokailu onnistuisi paremmin kävisin varmaan vielä enemmän.

Vierailija
9/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla pitää käydä 4krt/kk. Yleensä käyn kaksi kertaa viikossa, mutta jos on kiire niin vain kerran tai en lainkaan, työni vaatii niin paljon keskittymistä, että kotona se sujuu paremmin. Tykkään käydä toimistolla kyllä, näkee ihmisiä ja tulee pukeuduttua kivemmin ja meikattua, käytyä lounaalla yms.

Vierailija
10/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluiten hybridinä, pari päivää toimistolla, loput kotona per viikko. Nyt olen tehnyt pelkkää etää edelliset neljä vuotta, sitä ennen toimistolla tai etänä eri maahan ja molempia jatkuvasti matkustaen.

Vierailija
11/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä, koska toimistolla on jatkuvia teknisiä ongelmia. 

Vierailija
12/12 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän toimistolla. Olen esimies ja keskeytyksiä on joka tapauksessa, kasvotusten kätevämpää.

Sinulla sitten ei juuri taida hallinnolliset hommat puristella.