Listataan työpaikkojen taukohuoneiden myrkyllisiä tapoja
Kommentit (101)
Eväiden unohtaminen jääkaappiin homehtumaan
Kapselikahvikoneen huuhtelematta jättäminen maitokapselin käytön jälkeen ja sen jälkeen siitä seuranneen hajun ja kärpäsparven ihmettely.
Käytetään tauot oman työahdistuksen purkamiseen ja valitetaan oman työn vaativuudesta. En halua kuunnella miten just sulla on rankkaa ja omasta mielestä kaikista vaativimmat työtapaukset. Haluan pitää tauon, syödä rauhassa ja olla edes haetken ajattelematta niitä samoja rankkoja työtehtäviä, joita meillä muillakin on.
Näistä eväistä kommentoimisesta vielä.... Kumpikin on yhtä paha, arvosteleeko negatiivisesti vai kuolaako niitä. Itseäni nimittäin raivostutti, kun yksi vanhempi nainen kuolasi sananmukaisesti ruokiani. Huusi aina kovalla äänellä, että mitä hyvää sulla tänään on. Sitten halusi aina maistaa vähän. Siis oli siinä sitten sorkkimassa jollain omalla ottimellaan, tai etsimässä veistä, jolla sai leivästäni palan. Pilasi aina ruokahetkeni, joten menin lopulta autoon syömään.
Vierailija kirjoitti:
Mikroaterian nauttiminen suoraan pakkauksesta
Mikä tuossa on väärin? Olin töissä tai kotona, niin syön aina mikroaterian pakkauksesta, kun ensin olen lämmittänyt sen.
Ei keitetä itse ikinä kahvia, mutta ollaan ensimmäisenä kuppi ojossa hakemassa kun joku muu keittää. Samat tyypit jättää myös likaiset astiat tiskipöydän reunalle toisten siivottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Muiden eväiden varastaminen jääkaapista
Röyhkeää.
Mm. sekin, kun juo toisen pikakahvia kysymättä.
Maitokahvin "lainaajat". Koskaan ei tuoda itse kahvimaitoa, mutta ollaan maireasti lainaamassa, kun eihä se pikkutilkan ottaminen mitenkään haittaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroaterian nauttiminen suoraan pakkauksesta
Mikä tuossa on väärin? Olin töissä tai kotona, niin syön aina mikroaterian pakkauksesta, kun ensin olen lämmittänyt sen.
Luin eka, että suoraan pakkasesta niinku jäisenä
Mutta, että pakkauksesta? Ehkä tuo valittaja on liian hieno.
Todella kovaääninen käkättäminen ja huutopuhuminen kaikuvassa taukohuoneessa. Siinä kun viisi akkaa kiljuu kuin tapettavat siat ja pari mörisevää äijää huutaa päälle, meikäläinen luikkii äkkiä jonnekin muualle, ettei pää halkea. Usein pyrin taukoilemaan eri aikaan, mutta joskus kun olen juuri lämmittänyt sapuskani, sinne lampsii muutama tuollainen, ja siitäpä sitten kiljuminen alkaa. Miksei voi jutella normaalilla äänellä ja nauraa hillitysti?
Ei pidä antaa vetää itseään tunnekuohuun mukaaan, syyttelyyn tai loputtomaan pikkuseikkojen puimiseen. Neutraali puheen sävy osoittaa asiallisuutta ja hyväntahtoisuutta. On tärkeää että äänensävy on ystävällinen eikä hyökkäävä. Jos sinussa herää voimakkaita tunteita, kun sinua vastaaan hyökätään, heitä tunne takaisin, mutta hyökkäämättä, asiallisena kysymyksenä.
Tartuta ystävällisyys ja empaattisuus kohtaamiisi ihmisiin ja tue heitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen etätöissä
Mitäs sun taukohuoneeseen tai keittiöön kuuluu?
Miksi annatte jonkun muun syödä eväänne? Ekasta kerradta nolaisin tyypin, toisesta kerrasta tulisi lättyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä antaa vetää itseään tunnekuohuun mukaaan, syyttelyyn tai loputtomaan pikkuseikkojen puimiseen. Neutraali puheen sävy osoittaa asiallisuutta ja hyväntahtoisuutta. On tärkeää että äänensävy on ystävällinen eikä hyökkäävä. Jos sinussa herää voimakkaita tunteita, kun sinua vastaaan hyökätään, heitä tunne takaisin, mutta hyökkäämättä, asiallisena kysymyksenä.
Tartuta ystävällisyys ja empaattisuus kohtaamiisi ihmisiin ja tue heitä.
Kun osoitamme välittävämme kohtaamistamme henkilöistä, aktivoimme heissä hyvän olon hormonin oksitosiiinin, joka luo rauhan ja turvallisuuden tunnetta.
Me tarkkailemme koko ajan, saaammeko kuulua laumaan. Olemme ehkä hieman varuillamme, kunnes saaamme vahvistuksen, että kohtaamamme henkilö suhtautuu meihin ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei keitetä itse ikinä kahvia, mutta ollaan ensimmäisenä kuppi ojossa hakemassa kun joku muu keittää. Samat tyypit jättää myös likaiset astiat tiskipöydän reunalle toisten siivottaviksi.
No onko se kahvinkeitto niin iso vaiva?
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuvun jättäminen höyrystä märäksi tai likaiseksi
Mitä sille sitten pitäisi tehdä?
Muiden eväiden varastaminen jääkaapista