Jos sulle iskee ns. noidannuoli lihaksiin, mitä teet niille?
Onko voide, magnesium, nesteytys, mikä? On hyvä tietää etukäteen nämä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Käytän voodoota.
Kiva. Laita ohjeet tännekin jos helpottais.
Täsmennätkö nyt mistä puhut, ap? Krampista?
Minä menin lääkäriin. Sain relaksantteja ja kipulääkkeitä sekä pistoksina, että pillereinä. Siltikin kesti viikon, ennen kuin krampanneet lihakset antoivat periksi ja pystyin kävelemään selkä suorana.
Jos tarkoitat vaan esim pohkeen kramppia, niin venytän varovasti ja ehkä vähän hieron. Johtuu rasituksesta ja menee tavallisesti nopeesti ohi.
Jos tarkotat selkään tulevaa pahaa lihaskramppia, joka estää kaiken liikkumisen, niin eipä siinä voi paljoa tehdä: levätä, ottaa kipulääkettä ja käyttää kipugeeliä. Lääkäri voi määrätä myös lihasrelaksanttia. On ihan hirveetä, kun vessaan pääseminenkin voi olla (lähes) mahdotonta, ja nukkuessa herää aina kun yrittää liikahtaa
Vierailija kirjoitti:
Minä menin lääkäriin. Sain relaksantteja ja kipulääkkeitä sekä pistoksina, että pillereinä. Siltikin kesti viikon, ennen kuin krampanneet lihakset antoivat periksi ja pystyin kävelemään selkä suorana.
Mulla olis tuo päällä aina välillä, ellen itse tee jotain nikseillä, ravintoaineilla ja muuten. Reumalääkärikö olla pitäis. Silti vinkit olis hyviä jos tulee mieleen. Kipeänä lihas ei veny, ellei pikkuhiljaa. Keski-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis tuo päällä aina välillä, ellen itse tee jotain nikseillä, ravintoaineilla ja muuten. Reumalääkärikö olla pitäis. Silti vinkit olis hyviä jos tulee mieleen. Kipeänä lihas ei veny, ellei pikkuhiljaa. Keski-ikä.
Minä pääsin vaivasta eroon käymällä fyssarilla ja alkamalla tekemään selkälihaksia vahvistavia liikkeitä. Selkäranka sai enemmän tukea ja oireita ei sen jälkeen enää ole ollut. Ikääkin on jo 54v.
T. Tuo, jolle vastasit
Noidannuoli iskee alaselkään, ja siinä ei todellakaan tehdä mitään muuta kuin hengitellään varovasti. Turpa täyteen relaksantteja ja makaamista, kunnes helpottaa.
""Minä pääsin vaivasta eroon käymällä fyssarilla ja alkamalla tekemään selkälihaksia vahvistavia liikkeitä. Selkäranka sai enemmän tukea ja oireita ei sen jälkeen enää ole ollut. Ikääkin on jo 54v. T. Tuo, jolle vastasit"
Mulla tuo ei toimisi, koska on mulla on varmaan eri vaivat. Ja usein puute magnesiumista tai muusta. Liike voi pahentaa (kuten fyssari) tai liian kova hieronta, ellei voi hieroa pienesti itse. Toisaalta aina ei paikoillaan pysyminenkään toimi. Rentous toki hyvä jos sitä on.
Käytän voodoota.