Onko Suomessa muita elitistisiä säätyjä jäljellä kuin pappis-sääty?
Vieläkö on muita selkeän yläluokkaisia ja elitistisiä säätyjä olemassa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä pitänyt pappeja elitisteinä.
Eivät papit sinun mielipiteistäsi välitä.
Ainakin se on aktiivisin sääty-yhteiskunnan kannattaja. Tasa-arvo on papeille tuntematon käsite. He odottavat seurakunnan palvelevan kaikkia heidän oikkujaan orjallisesti. Ja näitä oikkuja sitten todella riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se on aktiivisin sääty-yhteiskunnan kannattaja. Tasa-arvo on papeille tuntematon käsite. He odottavat seurakunnan palvelevan kaikkia heidän oikkujaan orjallisesti. Ja näitä oikkuja sitten todella riittää.
Suntioraukat joutuvat lankkaamaan uusavuttomien pappien kenkiä ja pukemaan liturgiavaatteetkin näiden herkkähipiäisten ja ylemmyydentuntoisten prinsessojen ja prinssien päälle. Näin olen kuullut kerrottavan.
Ihme sakkia ovat papit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suntioraukat joutuvat lankkaamaan uusavuttomien pappien kenkiä ja pukemaan liturgiavaatteetkin näiden herkkähipiäisten ja ylemmyydentuntoisten prinsessojen ja prinssien päälle. Näin olen kuullut kerrottavan.
Ihme sakkia ovat papit.
Entäpä sitten vapaaehtoisten kohtelu?
En tiedä, mutta vastenmielisimmät kohtaamani ihmiset ovat olleet pappeja.
Mikään kommenteissa lueteltu ei ole elitististä.
Elitististä on vain se, mistä te mielikuvissanne teette elitististä. Ylläpidätte siis itse elitistisyyttä.