Mistä voisi saada töitä 38 vuotias mies joka on ollut melkein 20 vuotta työtön? Työkokemusta 1kk kaupassa hyllytys ja 2 viikkoa kahvilassa?
Koulutksena lukio ja 1 vuosi merkonomi tutkintoa käytynä.
Kommentit (97)
Henkilökohtaiseksi avustajaksi. Kannattaa hakea jonkun firman palkkalistoille, vaikkapa Mehiläinen, Suomen Avustajapalvelu, Onni-Hoiva tms. Aluksi saa keikkaa ja satunnaisia vuoroja, mutta jos hommat sujuu niin töitä kyllä riittää. Avustajaksi ei vaadita koulutusta ja alalla on työvoimapula. Jos siis oikeasti joku tätä ketjua lukeva vaikka haluaa työllistyä eikä vaan provoile.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Voiko mennä toimitusjohtajaksi johonkin töihin?
Näitä elämäntapa työttömiä on ihan turha yrittää neuvoa työllistymään, aina on joku syy miksi ei..
18 vuotta työttömänä nii kyllähän tuosta voi päätellä ettei ap.lle ole paikkaa yhteiskunnassa, saunan taakse ja päästetään hänet tuskistaan. Ei vaan yksinkertaisesti sopeudu yhteiskuntaan ja normaaliin elämään niin on parempi laskea irti ja päästää hänet lentämään vapaana.
Systeemissä on pahasti vikaa jos voi olla kaksikymmentä vuotta työnhakijana vaikka ei ole mitään koulutusta.
Minä sairastuin vakavasti. Työhistoria oli muutaman vuoden mittainen olin vuosia pois. Palasin tekemään ihan simppeliä työtä henkilöstövuokrauslafkassa. Samalla päätin että luen tutkinnon loppuun enkä todellakaan aio tehdä jotain simppeliä työtä lopun elämääni.
Ts. Kokeile henkilöstövuokrauslafkaa. Aloita pohjalta ja kiipeä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo lukemat voi olla mahdollisia? Oletko psyykkisesti sairas?
Ihan terve mies olen, töitä en ole ahkerasta hakemisesta huolimatta saanut mistään. 18v olin viimeksi 2 viikkoa töissä.
Ap
En sanoisi kaltaistasi asennevammaista päävikaista millään tavalla terveeksi.
No, käyppä vaikka vanhempiesi omaishoitajaksi. Siellähän sinä kuitenkin vielä asut, äidin ja isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se työura alkaa olemaan loppusuoralla, tuon ikäisenä ja tuolla työkokemuksella ei monenkaan työpaikan ovi aukene.
Työura loppusuoralla? 😃
Eläkeikä on kohta 70 vuotta...
Vuokraa halvalla maatila ja ala kasvattaa viljaa, vihanneksia ja vaikka parsaa. Katselet kuinka laiho kasvaa ja sitten vaan tarvitsee korjata sato. Marjoja voit katsella metsässä. Verotonta on.
Nimenomaan aikuiskoulutus on mahdollista työttömälle koska saa työttömyystukea samalla, eikä edes haittaa vaikka olisi koulutus taustalla.
Olen itse käynyt 2 tutkintoa siellä, ja lukio on taustalla. Vuodessa sain logistiikan perustutkinnon suoritettua ja 2 ammattinimikettä.
ja koko sen ajan sain työttömyystukea.
Eli mars vaan kaikki työttömät, ei tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kaupan hyllytyskeikka jäi yhteen kuukauteen? Ja työ kahvilassa kahteen viikkoon? Noita töitä on pilvin pimein tarjolla. Ymmärrän että et nyt saa koska kukaan hullu ei palkkaa 18 vuotta työttömänä ollutta, mutta miksi et saanut niitä hommia jatkaa silloin 18 vuotta sitten? Miten sinua ei muka ole 18 vuoden aikana laitettu mihinkään työkokeiluun?
Vastaapa tähän viestiin, ap.
Se oli vuokrafirman kautta.
Ap
Molemmat, eikä kumpaankaan tullut jatkoa? Ja vuokrafirmatko olivat kovin merkittävä työllistäjä 20 vuotta sitten?
Alle 30-vuotiaat ovat vaikka minkä työllistämistoimenpiteen kohteena, mutta sinä et. Koskaan et juuri sinä.
Mitä ihmeellistä tuossa on? En minäkään ole näin yli 40-vuotiaana ollut töissä kuin ehkä kaksi vuotta yhteensä, enkä ole koskaan ollut kuntouttavassa tai työkokeilussa tai missään pakotetussa työllistämistoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nyt ne tärkeimmät vaatimukset joita olet esittänyt moooonessa ketjussa. 2000 euron nettopalkka ja lähellä kotiasi.
Olen hakenut ihan ympäri pk-seutua kaikkia töitä, kauppoihin, varastoihin, mäkkäriin, heseen, kirjastoon, ravintoloihin, siivojaksi yms
Ap
Jos ei pk-seudulta mitään löydy, voinee muualta Suomesta löytyä. Pikkukuntien kaupoissa esim. on usein tarve hyllyttäjistä. Lisäksi pienissä kunnissa pääsee melkein mihin vain kävellen; et tarvitse salia kuntoiluun.
Merkonomi