Mistä voisi saada töitä 38 vuotias mies joka on ollut melkein 20 vuotta työtön? Työkokemusta 1kk kaupassa hyllytys ja 2 viikkoa kahvilassa?
Koulutksena lukio ja 1 vuosi merkonomi tutkintoa käytynä.
Kommentit (97)
Aikuiskoulutuksen kautta pääsee opiskelemaan vaikka mitä, jos ei ole aivan idiootti ja perässävedettävä laiskimus.
6kk koulutuksella linja-autonkuljettajaksi ja heti vakituinen työpaikka. Kuluja n. 100€ sisältäen kaikki kortit ja pätevyydet (paitsi B) Pk-seudullakin näitä järkätään.
Samasta koulusta yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi 9kk, alle vuodessa siivoojaksi, kiinteistöhuoltoon, varastoon, hoiva-alalle.
Kyse on nyt vain omasta laiskuudestasi, koska noihin koulutuksiin pääsee todella helposti ja suurin osa on vieläpä vain työttömille! Tukea saa koko opiskelun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo lukemat voi olla mahdollisia? Oletko psyykkisesti sairas?
Ihan terve mies olen, töitä en ole ahkerasta hakemisesta huolimatta saanut mistään. 18v olin viimeksi 2 viikkoa töissä.
Ap
Ahkera on suhteellinen käsite.
Itse ollut n. 10v työtön, kun ei mihinkään ole päässyt hakemuksista huolimatta. Jossain vaiheessa lopetin yrittämisen kokonaan. Nyt opiskellut pari vuotta amkssa, luokan parhaana. Tosin eipä ole kesätyötä kuitenkaan löytynyt, vaikka olen tekaissut cv:nkin niin ettei työhistoriassa ole aukkoja. Hieman ihmettelen miten voi olla ettei, hyväkuntoinen nuori mies kelpaa töihin. Parissa hassussa työhaastattelussa olen vuosien aikana ollut, vielä sellaisiin paikkoihin joihin on ollut kourallinen hakijoita, mutta paikka on mennyt jollekin muulle. No, kai te sitten tykkäätte maksella minulle tukia, olenkin oppinut pärjäämään vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiskoulutuksen kautta pääsee opiskelemaan vaikka mitä, jos ei ole aivan idiootti ja perässävedettävä laiskimus.
6kk koulutuksella linja-autonkuljettajaksi ja heti vakituinen työpaikka. Kuluja n. 100€ sisältäen kaikki kortit ja pätevyydet (paitsi B) Pk-seudullakin näitä järkätään.
Samasta koulusta yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi 9kk, alle vuodessa siivoojaksi, kiinteistöhuoltoon, varastoon, hoiva-alalle.
Kyse on nyt vain omasta laiskuudestasi, koska noihin koulutuksiin pääsee todella helposti ja suurin osa on vieläpä vain työttömille! Tukea saa koko opiskelun ajan.
Ja näissä on etusijalla hakijat joilla ei ole mitään ammatillista koulutusta. Voin luvata ettei laitoshuoltajaksi ole tunkua, joten ap pääsisi heti siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo lukemat voi olla mahdollisia? Oletko psyykkisesti sairas?
Ihan terve mies olen, töitä en ole ahkerasta hakemisesta huolimatta saanut mistään. 18v olin viimeksi 2 viikkoa töissä.
Ap
Ahkera on suhteellinen käsite.
10 000 työhakemusta olen laittanut
Ap
Sama, olen opiskellut 3 ammattitutkintoa ja 16 vuotta työtön olen ollut. Opiskelin lisäksi merkonomi linjalla vuoden kunne työkkärissä sanottiin että työmarkkinatuki loppuu jos jatkan opiskelua. Keskeytin opiskelun ja 6 kk myöhemmin ne työkkärisä kysyi haluaisinko opiskella. Raivostuin todella sille akalle ja haukuin sen niin lyttyyn ja uhkasin hakata sen sen takia. Kaikenlaista pilipali kurssia ollut mutta töihin en kelpaa vaikka keskiarvoni oli koulussa 8.9 ja amiksessa sain todistukseen 4 ja 5 arvosanoja.
Mene persujen puoluetoimistoon, sinne kelpaa rikolliset, huorariikat, rrrraiskaajat, vähäjärkiset jussithuoripukit,, janit, maurit jne.
Vierailija kirjoitti:
Mene persujen puoluetoimistoon, sinne kelpaa rikolliset, huorariikat, rrrraiskaajat, vähäjärkiset jussithuoripukit,, janit, maurit jne.
Sinne vaan persusaastojen sekaan kaikki työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Eiks tää aikuiskoulutustuki just lakkautettu? Että millä elää opintojen ajan aikuinen sitten..
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit nainen niin valtionvarainministeriksi. Valitettavasti...
Pääministeriksi ja rituaalipuhujaksi. Vaadi päälle 30€ aamiaisraha per päivä.
Ei mistään. 20 vuotta työttömänä parhaassa iässä on varoitusmerkki työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on nyt vain omasta laiskuudestasi, koska noihin koulutuksiin pääsee todella helposti ja suurin osa on vieläpä vain työttömille! Tukea saa koko opiskelun ajan.Eiks tää aikuiskoulutustuki just lakkautettu? Että millä elää opintojen ajan aikuinen sitten..
Työvoimakoulutuksen kautta: Ne joilta puuttuu ammatillinen tutkinto saavat työttömyystukea korotettuna koulutuksen ajan
Venäjän trollitehtaalle. Hyvältä näyttää alku. Siellä on töitä loputtomiin pätemättömille .
Vaikuttaa siltä, että sinun kannattaa ensiksi hakea kuntouttavaan työhön tai työssäoppimiseen. Näet samalla että onko sinusta oikeasti töihin. Niiden kautta voit myös päästä palkkatöihin. Valitettavan moni työnantaja kuitenkin käyttää näitä työmuotoja firmansa hyväksi. Yksi vaihtoehto on hakea palkkatukea TE-toimistosta, jotta palkkatöihin pääsy helpottuu. Mutta tosiaan sinun tilanteessasi hakisin itse ainakin ensialkuun vaikka 4 tunnin palkattomia työpäiviä noilla keinoilla.
Teet ensin työkkärin omaehtoisella opiskelulla merkonomitutkinnon loppuun (2 vuotta aikaa suorittaa opinnot työttömyystuella). Kannattaa suuntautua palkkahallintoon tai kirjanpitoon.
Sen jälkeen haet alan töitä tai rekrykoulutuksen kautta töihin, jos et ole jo työllistynyt harjoittelupaikkkaasi koulutuksen aikana.
Kysy työkkäristä onko tarjota uravalmennuskurssia. Sieltä voi saada idean mitä työtä tai koulutusta voisit hakea.