Miten kestää miestä joka kiukuttelee kuin pikkulapsi?
Siis et jos ei vaikka heti löydä jotain asiaa, niin alkaa mulle kiukutella. Et ikäänkuin mun pitäis välittömästi alkaa etsiä tätä asiaa.
Sama juttu jos joutuu tekemään jotain joka hänen mielestä on mun homma. Se on ihan naurettavaa, mutta tekee sitäkin usein. Jos vaikka ruokaa laittaa niin vaatii aina minut tekemään siihen jotain, ja auttamaan ja tekee sen silleen kiukutellen, ettei mukamas nyt yksin voi montaa asiaa tehdä. Mutta jo itse laitan ruokaa, niin ei kuitenkaan tarjoudu auttamaan. Eikö ole jännä juttu?!
Kommentit (52)
Anna lämmin tuttipullo ja laita nukkumaan päikkärit. Tai vaihtoehtoisesti leikkimään vedellä.
En todellakaan rupeaisi kestämään tuollaista. Oletko sanonut suoraan, että tuollainen käytös on lapsellista?
Mihinkäs tollaisessa laittaisi öljyä, että narina loppuisi...
Miesten vaihdevuodet meneillään. Voit odottaa vain käytöksen pahenemista. Mulla useampi tapaus sukulaisissa, jotka oli nuorempana mukavia ja letkeitä huumorimiehiä. Viiden- ja kuudenkympin välissä muuttuivat pikkuhiljaa kärttyisiksi papoiksi. Nuristaan joka asiasta ja naama aina väärinpäin.
"Onko meillä tasa-arvoinen kahden aikuisen liitto, jossa kumpikin huolehtii omista tavaroistaan? Jakautuuko kotityöt mielestäsi tasan niin, että kumpikin aikuinen tekee osansa? Jaetaanko osat ja työt vuoroviikoin?"
Kuulostaa tosi lapselliselta ja ärsyttävältä tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiertoon vaan mokoma marisija. En jaksaisi yhtään kattoa tuollaista kiukuttelua. Tuskin tulee muuttumaan miksikään. Enkä myöskään suostuisi tuollaisiin hölmöihinn vaatimuksiin. Jos on sovittu, että ruokaa tehdään vuorotellen, niin eipä sun tarvitse sinne mennä kädestä pitelemään. Älä suostu, yksinkertaista.
Niin olen kai liian kiltti. Hän osaa jotenkin syyllistää minua ja yritän jotenkin pitää sit tyytyväisenä, en edes huomaa miten itse toimin. Mutta en myöskään jaksa sitä kiukuttelua, se on tosi raskasta. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Onko meillä tasa-arvoinen kahden aikuisen liitto, jossa kumpikin huolehtii omista tavaroistaan? Jakautuuko kotityöt mielestäsi tasan niin, että kumpikin aikuinen tekee osansa? Jaetaanko osat ja työt vuoroviikoin?"
Miehen mielestä ilman muuta ja hän tekee vähintään yhtä paljon, vaikka ei oikeasti todellakaan tee. Ei edes huomaa tai halua nähdä mitä kaikkea minä teen, miten moni asia tapahtuu kuin itsestään.
Omien rajojen pitäminen.
Kun lapsellisesti kiukutellen käyttäytyy, osaako itse huomata käytöksensä? Jos ei niin kuten yksi vastaaja jo totesi: "Onko meillä tasa-arvoinen kahden aikuisen liitto, jossa kumpikin huolehtii omista tavaroistaan? Jakautuuko kotityöt mielestäsi tasan niin, että kumpikin aikuinen tekee osansa? Jaetaanko osat ja työt vuoroviikoin?"
Jos ei ymmärrä kantaa vastuutaan niin mitäpä tuollaisella "miehellä" teet?
Meillä auttoi se että kun asia oli hukassa ja sitä ei löytynyt, niin se oli sitten niin ja hyvä niin.
Ei tarvinnut tehdä asialla ja asiaa ollenkaan. Jotkin asiat ovat hukassa vuosia ja helpottaa kun ei tarvitse tehdä sitä asiaa ollenkaan. Se on vain hyvä asia jos paistilasta on kadoksissa, niin ei tarvitse paistaa pihvejä. Voi syödä vain sen salaatin. Antaa pihvit vaikka koiralle.
Tällä filosofialla ollaan pärjätty. Ei kaikkea tarvitse löytää ja kaikessa onnistua.
On parempi epäonnistua. Se on rennompaa kaikille.
Kerran erään tämmöisen kohtauksen jälkeen päätin soittaa isoveljelleni ja kutsua hänet palaveriin mieheni kanssa.
Isoveljeni on järjestyksenvalvoja ja portsari. Häneltä löytyy hyviä taivuttelutaitoja ja on loistava keskustelija mies miehelle.
Erään käsittelyn jälkeen mies oli todella hiljainen. Hän ymmärsi miten kiukuttelu vaikuttaa lapsiimme ja minuun ja masussa olevaan vauvaan negatiivisesti. Aran oloisesti nilkutti ja pyysi anteeksi minulta. Ei kyllä ole sen koommin kiukutellut tai korottanut ääntä meidän perheessä.
Kutsukaa suvun miehiä paikalle, jos mies ei osaa olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesten vaihdevuodet meneillään. Voit odottaa vain käytöksen pahenemista. Mulla useampi tapaus sukulaisissa, jotka oli nuorempana mukavia ja letkeitä huumorimiehiä. Viiden- ja kuudenkympin välissä muuttuivat pikkuhiljaa kärttyisiksi papoiksi. Nuristaan joka asiasta ja naama aina väärinpäin.
Steroidit auttaisi tässäkin tapauksessa. Tai voimakas estrogeeni hoitona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se mies sanoo kun huomautat ettei hän itsekään auta samassa tilanteessa?
Väittää että auttaa tai sanoo, etten pyydä apua.
No pyydä ja samalla sano että tämä on nyt se tilanne ja pyydän apua.
Vierailija kirjoitti:
Kerran erään tämmöisen kohtauksen jälkeen päätin soittaa isoveljelleni ja kutsua hänet palaveriin mieheni kanssa.
Isoveljeni on järjestyksenvalvoja ja portsari. Häneltä löytyy hyviä taivuttelutaitoja ja on loistava keskustelija mies miehelle.
Erään käsittelyn jälkeen mies oli todella hiljainen. Hän ymmärsi miten kiukuttelu vaikuttaa lapsiimme ja minuun ja masussa olevaan vauvaan negatiivisesti. Aran oloisesti nilkutti ja pyysi anteeksi minulta. Ei kyllä ole sen koommin kiukutellut tai korottanut ääntä meidän perheessä.
Kutsukaa suvun miehiä paikalle, jos mies ei osaa olla ihmisiksi.
Ja kun sinä alat rätistä miehesi kutsuu sisarensa ja anoppisi paikalle ka kertoo miten vittumainen ole. Kivaa, eikö vaan?
Miksi olet valinnut tuollaisen Kiukku-Nikun? Vai oliko sillä paljonkin positiivisia ominaisuuksia, jotka alussa peittivät tuon toisen puolen luonteesta?