Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä värisenä näet nimesi ensimmäisen kirjaimen?

Vierailija
03.05.2024 |

Tai muu kirjain. Oletko tyytyväinen etunimeesi, pidätkö siitä, ei ole pakko sanoa sitä kokonaan täällä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalla näkyy olevan piirretty.

Vierailija
2/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näen sen ehkä sinisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä juttu, toiset näkee asioita väreinä. Mulla tämä piirre oli lapsena tosi vahva, nykyään heikompi. No J on mulle keltainen ja pidän nimestäni. Olen Johanna. Keltainen, musta, sinisenharmaa, punainen, vihreä x2, punainen

Vierailija
4/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään värisenä. 

Vierailija
5/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä kirjainta ovat valkoinen ja keltainen. Loppujen väri on epäselvä, mutta uskon että nuorempana olisin osannut sanoa niillekin värin. 

En ole ikinä oikein pitänyt nimestäni, se on ollut mielestäni kolho ja ruma. Ikäluokassani sen verran harvinainen, että lapsena kiusattiin minulla olevan pojan nimi. Viime aikoina olen alkanut hahmottaa nimeni erilailla, se on ehkä sittenkin aika sievä ja kevyt.

Iästäni en tällä hetkellä tykkää, koska siinä on Ruotsin lipun värit. 

Vierailija
6/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleankeltainen N. Koko nimi menee sen värisenä. Muilla kirjaimilla on eri värit jos niitä katsoo muualla, eri yhteydessä.

Vierailija
7/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullanvärinen. Nimessäni on kullanväristä, mustaa ja luonnonvaaleaa. 

Lyhyt nimi, 4 kirjainta.

Saa arvata jos joku näkee vaikka samalla lailla :)

Vierailija
8/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen. Kaikilla kirjaimilla, numeroilla, viikonpäivillä jne. on selkeä väri, ja joskus yhdistän asioihin hajuja, makuja, tekstuuria ja vaikka mitä.

Vierailija
9/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ensimmäistä kirjainta ovat valkoinen ja keltainen. Loppujen väri on epäselvä, mutta uskon että nuorempana olisin osannut sanoa niillekin värin. 

En ole ikinä oikein pitänyt nimestäni, se on ollut mielestäni kolho ja ruma. Ikäluokassani sen verran harvinainen, että lapsena kiusattiin minulla olevan pojan nimi. Viime aikoina olen alkanut hahmottaa nimeni erilailla, se on ehkä sittenkin aika sievä ja kevyt.

Iästäni en tällä hetkellä tykkää, koska siinä on Ruotsin lipun värit. 

Auli? Auri? Aura? 

Vierailija
10/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jännä juttu, toiset näkee asioita väreinä. Mulla tämä piirre oli lapsena tosi vahva, nykyään heikompi. No J on mulle keltainen ja pidän nimestäni. Olen Johanna. Keltainen, musta, sinisenharmaa, punainen, vihreä x2, punainen

Ei siinä oikeastaan ole mitään ihmeellistä. Lapsena kirjaimet ja numerot yleensä opitaan aapisesta tms. jossa joka kirjaimella on oma väri. 

Mun lapset, nyt jo teinejä, yhdistävät joka kirjaimeen tietyn saman värin. 

Ne täsmää täysin magneettikirjaimiin jotka meillä oli silloin aikanaan jääkaapin ovessa.

Vierailija
11/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleankeltainen N. Koko nimi menee sen värisenä. Muilla kirjaimilla on eri värit jos niitä katsoo muualla, eri yhteydessä.

Nina / Niina ?

Vierailija
12/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sen sillä värillä kuin se on kirjoitettu.

Vierailija
13/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin alan J-kirjaimella, ja keltaisena näen sen myös!

Vierailija
14/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen se on aina ollut.

Vierailija
15/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M ja näen sen tummanpunaisena

Vierailija
16/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K, keltainen tai vihreä. Tämä johtuu siitä, että vihreä on yksi lempiväreistäni. 

Vierailija
17/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että näkee nimet ja muut sanat, kenties myös numerot, omassa päässään on väreinä: 

Tarkoittaa synestesiaa.

Joillakin ihmisillä on vain tälläinen ns, taito, eikä sen syvempää syytä vieläkään tiedetä.

Jotenkin liittyy aivoihin, eli neurologiaan.

Tälläiset ihmiset ovat noin yleensä ottaen taiteellisesti jotenkin lahjakkaampia , kuin muut. Esim. musiikissa, sanallisesti ja käsi-kuvataiteissa.

Jean Sibelius oli synestiikko.  Hän sävelet väreissä

Vierailija
18/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo kun en näe mitään värejä missään kirjaimissa vaikka kuinka yritän?

Vierailija
19/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena näin punaisena, sitten kadotin kyvyn kun putosin puusta pää edellä alas ennen kouluikään. Lapsena pidin nimessäni, valitsin sen itse.

Vierailija
20/52 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä värillä kun se on kirjoitettu. En oikein ymmärrä tätä värihommaa lainkaan.