Onko muita joita ahdistaa tuo valon määrä ulkona
Ja kauhee hälinä kun monet ulkoilevat yms kun on hyvä sää. En uskalla edes parvekkeella istua kun tuo kaikki aiheuttaa paniikkikohtauksen. Helvetilliset kuukaudet taas edessä.
Kommentit (27)
Keväisin tehdään eniten itsemurhia
Helvetilliset kuukaudet? Ne helvetilliset kuukaudet oli lokakuusta huhtikuuhun.
Valo on tosi voimakas nyt, kun puissa ei oo vielä lehtiä pehmentämässä valoa.
Tollasia noin niin aurinkolaseja on valmistettu jo jonkin aikaa. Hanki sellaiset.
Mulla on vaaleanharmaat silmät ja niihin liittyvä todettu valoherkkyys (photophobia). Aurinkoiset kesäpäivät eivät ole kovin kivoja. Lippis ja aurinkolasit ovat välttömättömät ulkona, muuten seurauksena v-mäinen silmähermokipu illasta.
Onhan se sellaista shokkihoitoa pitkän talven jälkeen. Monilla tulee ihottumaa, päänsärkyä ja silmäsärkyä äkillisesti lisääntyneestä valosta. Kyllä se kesään siirryttäessä taas helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tollasia noin niin aurinkolaseja on valmistettu jo jonkin aikaa. Hanki sellaiset.
Oho! Jopas on aurinkolasit jos estää paniikkikohtauksetkin
Vierailija kirjoitti:
Valo on tosi voimakas nyt, kun puissa ei oo vielä lehtiä pehmentämässä valoa.
No täällä ei ole kesälläkään muuta tarjolla kuin helvetillistä porotusta ja rumaa valoisuutta, koska jostain syystä on ollut oikein vimma kaataa kaikki isot lehtipuut veks.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Juuri selvittiin yhdestä ankeimmista talvista pitkiin aikoihin. Osassa maata on edelleen lunta. Kesti valehtelematta marraskuusta melkein vappuun, eli yli puoli vuotta.
Yrittäkää nyt jumaliste edes nauttia tästä hetki 🌱😁
Ei ahdista, mutta keväällä ja kesällä on vaikeaa minulla, koska päänsärytön migreeni oireilee pahasti silloin.Auringon paiste huono.Pilvinen päivä hyvä.Onneksi aurinkolasit on keksitty.😎
Vierailija kirjoitti:
Suksi v :tttuun viisastelemasta. Kiva olla sisälläkin aurinkolasit päässä tai sitten vaihtoehtoisesti vetää pimennysverhot kiinni ja istua pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sellaista shokkihoitoa pitkän talven jälkeen. Monilla tulee ihottumaa, päänsärkyä ja silmäsärkyä äkillisesti lisääntyneestä valosta. Kyllä se kesään siirryttäessä taas helpottaa.
No jaa. Kesällä sitten on lisäkärsimyksenä se kuumuuskin joka nyt vielä on onneksi poissa. Aurinkolaseja saan käyttää ympärivuoden ja jopa pilvisinäkin päivinä on usein laitettava nuo vähiten tummat, koska silmät ei vaan enää kestä yhtään kirkkautta / valoa. Nytkin olen pitänyt aurinkolaseja sisälläkin koska mulla on kukkia jotka nauttii auringonvalosta niin minä sitten joustan enkä vedä verhoja umpikiinni ;-)
Valittaminen vauvapalstalla ei sinunlaisiasi auta. Ja sen vakaa päättäminen että kyllä tulee seuraavatkin kuukaudet olemaan yhtä helvettiä.
Tuskinpa se valon määrä on suurin ongelmasi, vai mitä.
Jos on yksinäinen, ahdistunut, masentunut tms ja kotona vaikka ilman työtä sen takia
Annan hyvän vinkin
Herätkää ajoissa silti, syökää aamiainen, juokaa vettä ja lähtekää SAMANTIEN ulos heittää pieni lenkki tai hoitaa vaikka kaupassa käynti tms.
Jokainen fiksu ihminen tietää sen, että jos siihen asuntoon vaan jää aamulla, niin sieltä on todella vaikeaa enää myöhemmin lähteä mihinkään.
Minä olen myös ollut siinä tilanteessa.
Mutta älkää minua kuunnelko, jatkakaa samaa huonoa mallianne ja menkää vaikka vauvapalstalle heti aamusta pilaamaan päivänne.
<3
Auringon paiste on ihanaa, mutta monille ihmisille aiheuttaa myös ongelmia.Toisia ahdistaa ja toisille tulee muita kurjia oireita,kun sairauksia on.Kaikki tarvitsemme auringon valoa.Ihmiset,eläimet,kasvit.Nautitaan.Ja kärsitään.😎
Ymmärrän hyvin. Ehkä joinakin päivinä on liian suuri määrä aurinkoa ja valoa. Ehkei silmätkään kestä, niissähän on valkoinen osa myös. Liikaa ihmisiä ja pölyä, siitepöly, ellei asu maaseutua lähempänä ja osu hiljainen aika. Sovittaisi varmaan paremmin johonkin autiomaan laidalle. Joku päivä sitä kävelee, mutta tuntuu että ulkona on hulabaloo ruuhka (linnutkin) ja sisällä jopa kivempaa. Ulkomailla on rennompi tunnelma joskus koska merituuli ja tilaa paljon enemmän. Ahtaasti rakennetun alueen sisällä kävely on haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Juuri selvittiin yhdestä ankeimmista talvista pitkiin aikoihin. Osassa maata on edelleen lunta. Kesti valehtelematta marraskuusta melkein vappuun, eli yli puoli vuotta.
Yrittäkää nyt jumaliste edes nauttia tästä hetki 🌱😁
Minä nautin neljän seinän sisällä. Ei ole pakko olla ulkona kuin kauppareissut. Muuten olen täysin pimennetyssä asunnossa ja pidän valoja päällä tuntikaupalla. Se hyvä puoli tässä on, ettei tarvitse lämmittää jatkuvasti, kun asuu hatarassa talossa. Vaikka kohta varmaan saakin tuskailla helteen kanssa. Onneksi on kellari, mihin voi mennä pakoon pahinta kuumuutta.
Onneksi kohta taas tulee ihanaa lunta ja räntää.
Noo.. alle 2kk niin alkaa päivät lyhenemään taas.