Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erinäköisiä identtiset kaksoset voi olla?

Vierailija
03.05.2024 |

Heillähän on periaatteessa samat geenit, mutta minkä verran ympäristötekijät voi vaikuttaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin eri näköisiä.

Vierailija
2/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ravinto, liikuntatottumukset, sairaudet ym vaikuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja identtisellä siskollani on jopa eriväriset silmät. Hänellä on selkeästi vaaleammat ja vihreämmät kun taas minun silmissäni on enemmän ruskeaa vaikka on vihreääkin. Olen myös 5 cm pidempi kuin siskoni. Murrosikäkin meillä alkoi ihan eri aikaan, siskollani paljon aiemmin kuin minulla. Kasvonpiirteistäkin siskollani on kapeammat kasvot kuin minulla ja silmien muoto hieman erilainen.

Kyllä siis niitä eroja on, varmaan kaikilla identtisilläkin kaksosilla.

Vierailija
4/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin eri näköisiä.

Ei nyt sentään, toki eroja mutta ei niin paljon eri näköisiä kuin sisarukset tai erimunaiset kaksoset 

Vierailija
5/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itelläni identtiset kaksostytöt, jotka ovat ainakin mun silmään ihan erinäköisiä. Myös muut tutut erottavat heidät helposti toisistaan, koska heidän kasvonpiirteissään on kuitenkin sen verran eroavaisuuksia. Tuntemattomien mielestä he taas ovat keskenään ihan samannäköisiä.

Pieninä puin heidät aina samanlaisiin vaatteisiin, mutta jo eskari-ikäisinä halusivat itse valita vaatteensa. Molemmilla on samanlaiset pitkät hiukset, mutta toinen saattaa pitää hiuksiaan auki ja toinen laittaa ponkkarin. Erilaisilla vaatteilla ja kampauksilla he näyttävät keskenään hyvinkin erinäköisiltä.

Tietenkin heillä on myös omat luonteensa ja persoonallisuutensa. Toisen lempiväri on pinkki ja toisen liila. Toinen tykkää pizzasta ja toinen kebabista, toinen syö oliiveja ja toinen taas inhoaa niitä. Vaikka ovatkin keskenään niin samanlaisia kuin kaksi ihmistä vaan voi olla, koska samat geenit ja sama kasvuympäristö ja kokemukset, mutta kuitenkin ovat aivan erilaisia. Hienoa on ollut heidän kasvuaan ja kehitystä seurata, ja ovat varmasti läheisempiä keskenään kuin sisarukset yleensä. Vaikka tottakai siskon kanssa myös välillä nahistellaan, mutta sekin kuuluu asiaan.