Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide: Koin syrjintää seksuaalivähemmistön jäsenenä

Vierailija
03.05.2024 |

"Olen seksuaalivähemmistöön kuuluva seurakuntalainen. Olen aina ollut vääränlainen, ja tästä olen kärsinyt tullessani eri tavoin syrjityksi kirkossa. Töölön seurakunnan olen kuitenkin kokenut olevan suhteellisen turvallinen minulle.

Sunnuntaina 4.9. messussa ilahduin papin saarnatessa siitä, että kirkon pitää olla kaikille turvallinen, ja että ketään (kuten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä) ei saa syrjiä. Tuli olo, että kelpaan tällaisena ja minut on huomioitu.

Järkytys oli valtava, kun saarnan jälkeen messun toinen pappi pyysi seurakuntaa konfirmaation yhteydessä yhtäkkiä rukoilemaan, että Muistakaa myös meitä pappeja, että osaisimme opettaa ja toimia siten, mikä on Jumalan mielen mukaista. Sen jälkeen hän rukouksessa puhui, miten avioliitto kuuluu miehelle ja naiselle.

Poistuin kirkosta itkien. Koen, että sekä saarnan pitänyt pappi että minä tulimme häväistyiksi ja satutetuiksi. Näköjään Töölön seurakunta ei ollutkaan minulle turvallinen paikka."

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/mielipide-koin-syrjintaa-temppeliauki…

Linkissä myös kirkkoherran vastine mielipidekirjoitukseen.

Syrjikö pappi mielestäsi seksuaalivähemmistöjä väittäessään, että avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle?

Vaihtoehdot

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu syrjii homoja sehän on selvää, mutta toisaalta kyllä ihmettelen miksi homoseksuaali ylipäätään haluaa kuulua kirkkoon. Itse ainakin etsisin suvaitsevamman uskonnon.

Ei uskontoa voi etsiä ihan kun joku tavara kaupan hyllystä. 

Mitä järkeä siinä edes olisi jos se ei pelasta? 

Pelasta miltä? Kristinuskon Helvetiltä? No tietysti voi etsiä ja uskonnon valinnan kanssa luulisi ihmisen olevan huomattavasti tarkempi kuin maidon valinnan kanssa eikä ottaa vaan sitä ekaa uskontoa, jota sinulle on syntymästä asti tyrkytetty. Viisas ihminen nimenomaan pohtii ja tutkii eri uskontoja ja tutustuu avoimeisesti eri uskontojen pyhiin kirjoihin eikä hyväksy vaan sitä ekaa 'totuutta

Olin " tapakristitty", ja evl jäsen 50 vuotiaaksi asti. Reilut kolme vuotta sitten sain kriisitilanteessa ottaa uskoa vastaan. Uudestisynnyin, Jeesus tuli elämääni.

Eli, tiedän mikä on totuus.

Niin tämä oli sinun totuus. Jollekin se totuus voi olla aivan täysin eri kuin sinulle. Itse löysin henkisyyden kundaalinijoogan ja meditoinnin myötä ja oma maailmankatsomukseni on lähempänä idän uskontoja kuin kristinuskoa vaikka tapakristitty olin itsekin ennen. 

Vierailija
62/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

Älkää kulkeeko etsikkoaikanne ohi!

On hölmöä uskoa tekstejä, joiden oikea kirjoittaja on tuntematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin asia on sinulle tärkeämpi kuin Jumala, silloin sinulla on epäjumala. TämäKIN  koskee meitä kaikkia.

Ei kiinnosta.

///////

Rukoilen että sinua kiinnostaisi. Rukoilen joka päivä sinun puolestasi.

Älä suotta. Lienen itse paholaisen lähettiläs.

Vierailija
64/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu syrjii homoja sehän on selvää, mutta toisaalta kyllä ihmettelen miksi homoseksuaali ylipäätään haluaa kuulua kirkkoon. Itse ainakin etsisin suvaitsevamman uskonnon.

Pelasta miltä? Kristinuskon Helvetiltä? No tietysti voi etsiä ja uskonnon valinnan kanssa luulisi ihmisen olevan huomattavasti tarkempi kuin maidon valinnan kanssa eikä ottaa vaan sitä ekaa uskontoa, jota sinulle on syntymästä asti tyrkytetty. Viisas ihminen nimenomaan pohtii ja tutkii eri uskontoja ja tutustuu avoimeisesti eri uskontojen pyhii

Tuo johtaa ikuiseen eroon Jumaalasta kuoleman jälkeen ( h-vetti). Olet pahojen henkien , demoneiden kanssa tekemisissä. Seuraat S aatanaa.

Vierailija
65/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelasta miltä? Kristinuskon Helvetiltä? No tietysti voi etsiä ja uskonnon valinnan kanssa luulisi ihmisen olevan huomattavasti tarkempi kuin maidon valinnan kanssa eikä ottaa vaan sitä ekaa uskontoa, jota sinulle on syntymästä asti tyrkytetty. Viisas ihminen nimenomaan pohtii ja tutkii eri usk

Lainaukset ei toimi taas. Vastasin siis kirjoittajalle nr 61.

Vierailija
66/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinduismi, joogaamiset ja muut tällaiset jutut eivät pelasta.

Vierailija
67/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että juuri sinun jumalasi on oikea?

Vierailija
68/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että juuri sinun jumalasi on oikea?

Tämäpä juuri. Mitäpä jos se kristinusko on harhaoppi ja sitä seuraamalla joutuukin ikuiseen kadotukseen? Mitäpä jos paholainen on kirjoittanut koko Raamatun ja houkuttelee viattomia sieluja palvomaan Raamatun Jumalaan, joka onkin paholainen itse? 

Vierailija
69/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin asia on sinulle tärkeämpi kuin Jumala, silloin sinulla on epäjumala. TämäKIN  koskee meitä kaikkia.

Ei kiinnosta.

///////

////

Sinä olet ihminen ja Jumalalle äärettömän rakas En lakkaa rukoilemasta puolestasi.

Vierailija
70/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta.

///////

////

Sinä olet ihminen ja Jumalalle äärettömän rakas En lakkaa rukoilemasta puolestasi.

Jos olen Jumalalle äärettömän rakas, miksi hän lähettää minut Helvettiin?

Vierailija
71/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta.

///////

////

Jos olen Jumalalle äärettömän rakas, miksi hän lähettää minut Helvettiin?

//////

&nb

Et vastannut kysymykseeni. Ei kai rakkaita kiusata Helvetillä?

Vierailija
72/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on r*sistinen ja syrjivä uskonto, jolla äärimmäisen julma ja verinen historia. Miksi tunkea väkisin moisen lahkoon, jos et edusta heidän hyväksymäänsä ihmistyyppiä?! Onko se uskonto silloin sinua varten?!

Mene naimisiin rakastamasi ihmisen kanssa siksi että sinä häntä rakastat, eikä siksi että hyväksyykö joku ahdasmielinen primitiivihihhuli rakkautenne vai ei. Mitä se jollekin väsyneelle pedopapille edes kuuluu?!

Vierailija
73/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

72/72

Jumala on ääretön rakkaus, mutta Hän on myös täysin oikeudenmukainen ja pyhä. Siitä syystä mitään epäpyhää ei voi olla uudessa taivaassa ja uudessa maassa.

Jeesuksessa meillä on pyhyys ja puhtaus. Meille on tarjottu pelastus.

Vierailija
74/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen veressä meillä on pelastus ja syntien anteeksiantamus.

Jeesus oli kaikessa kiusattu kuten mekin, mutta ilman syntiä.

Vierailija
75/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko perustella uskonne? Jeesuksen veren palvominen ei ole perustelua.

Vierailija
76/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko perustella uskonne? Jeesuksen veren palvominen ei ole perustelua.

////

Kyseessä on Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu synninpäästö. Kun sen uskot, kaikki syntisi on pyyhitty pois. Jos vaikka sillä hetkellä kuolet, pääset taivaaseen.

Tämä on se uskonpuhdistajamme Martti Lutherin usko jota ei juuri enää taideta nykyään paljon kirkossa julistaa.

Vierailija
77/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämäkin ketju on mennyt provoiluksi. Kyseenalaistajalle/ jille on nyt monen uskovan toimesta annettu vastauksia.

Kehotan muita uskossa olevia olemaan vastaamatta, tässä vaiheessa! 

Vierailija
78/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on fiktiivinen hahmo, josta ei löydy minkäänlaisia mainintoja oman aikansa kirjoituksissa. Ei ainuttakaan silminnäkijää, aivan kuin koko taikuria ei olisi ollut olemassakaan. Ainoa "silminnäkijä" on Paavali kirjeineen, ja nekin kirjeet on todistettu monelta osin väärennöksiksi.

Kyllä Jeesuksen kaltaisesta ihmeäijästä joku muukin jossain mainitsisi, jos sellainen ihmemies olisi niillä nurkilla tuolloin pyörinyt. Mutta ei mitään, ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Vasta vuosikymmeniä ja -satoja myöhemmin satusedät alkoivat heittämään legendaansa, siis ihmiset jotka eivät oletetun Jeesuksen aikaan edes eläneet. Pelkkä satuhahmo koko äijä.

Vierailija
79/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on fiktiivinen hahmo, josta ei löydy minkäänlaisia mainintoja oman aikansa kirjoituksissa. Ei ainuttakaan silminnäkijää, aivan kuin koko taikuria ei olisi ollut olemassakaan. Ainoa "silminnäkijä" on Paavali kirjeineen, ja nekin kirjeet on todistettu monelta osin väärennöksiksi.

Kyllä Jeesuksen kaltaisesta ihmeäijästä joku muukin jossain mainitsisi, jos sellainen ihmemies olisi niillä nurkilla tuolloin pyörinyt. Mutta ei mitään, ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Vasta vuosikymmeniä ja -satoja myöhemmin satusedät alkoivat heittämään legendaansa, siis ihmiset jotka eivät oletetun Jeesuksen aikaan edes eläneet. Pelkkä satuhahmo koko äijä.

Älä huolehdi, totuus selviää sinullekin viimeistään kuolinhetkelläsi. Silloin on liian myöhäistä.

Vierailija
80/96 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odottaa kuolinhetkeen? Lue kommenttini ajatuksella, niin totuus selviää sinullekin saman tien. Miksi tuhlata elämänsä satuhahmoja palvoen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi