Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimisto on vanhanaikainen

Vierailija
03.05.2024 |

Vielä 2000-luvulla saatetaan kilauttaa ja kysellä suunnitelmia, vaikka eletään digiaikaa ja kaiken voi tehdä netissä. Mikään virasto ei enää soittele ja kysele perään, paitsi terveyskeskus ja sielläkin voi asioida netissä. Jonkun mielestä kivaa kun soitellaan, mutta minun mielestä ei. En halua kuunnella työkkärin lehmän höpöttelyä, vaan mieluummin hoitaisin kaiken netissä. Paljonko tuollaiseen paskanjauhamiseen tarvitaan virkailijoita kun saman voi tehdä koneella.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärit kun siirtyvät vuoden alusta työllisyysalueiden eli kuntien hoitoon alkaa välittömästi YT:t työkkärin henkilökunnalle. Sitten ne pääsee itsekin asiakkaiksi. 

Vierailija
22/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden alusta ei kukaan edes tiedä mihin ottaa yhteyttä kun työkkärit ajetaan alas. Siirtyy jonnekin kaupungin talojen nurkkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOKA 3. KK SOITTAVAT TAI pyytävät turhaan tapaamiseen ja sitten päivitetään turhaa työhakua ja sama ralllui taas, pitää hakea 2-4 työtä joka kk ja taaas tapaaminen, ihan turhaa

Ihan samana jatkuu kuten ennenkin. Olen kuntakokeilussa asiakas. 

Tarjoavat niitä ulkopuolisia palveluja esim cimson. Joka tiedettävästi ainakin Tampereella on käytännössä vain rahastusta. Ja tarjoavat työnhakukoulutusta ja cv:n päivitystä yms yms 

Vierailija
24/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärit kun siirtyvät vuoden alusta työllisyysalueiden eli kuntien hoitoon alkaa välittömästi YT:t työkkärin henkilökunnalle. Sitten ne pääsee itsekin asiakkaiksi. 

Säästöt ei koske työllidyyspalveluja vaan sinne palkataan lisää porukkaa. 

Vierailija
25/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistinen työnosoitustoimisto? Kuulustelutoimisto? Sopii traktorimiehille tai sota-aikaan? Ivalossa tarvitaan traktoria. Niin juu. Saisko sen traktorin kun menee firman nettisivulle ja firma saa miehen kysymällä, ilmoittelemalla.

Vierailija
26/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeeksi vanhanaikainen, ennen sekin laitos keskittyi työnvälitykseen.

Vierailija
27/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin suomeen takaisin noin 10 vuotta sitten, menin työkkäriin, "tervetuloa suomeen tuossa heti alkuun 3kk karenssia".

Vierailija
28/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne siirtyy mukana.

Vierailija
29/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nykyäänkin välittävät töitä. Välitettävät työt vain ovat vaihtuneet palkkatöistä 9 euron töihin.

Vierailija
30/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan tuota vanhaa työkkäriä, josta saattoi saada ihan oikeita töitä oikealla palkalla. Tätä nykyä työkkäri välittää vain kaikenkarvaisia työpaikkojen irvikuvia, joista ei saa palkkaa kuin sen 9 e päivä.

Vierailija
31/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinotoimisto ei ole sama kuin työnvälitystoimisto.

Ovat tekemässä muuten sellaista lakimuutosta, että työttömäksi ilmoittautuvat tiedot nimeä ja yhteystietoja lukuunottamatta olisi työnantajien katsottavissa, mitään omaa vapaaehtoista esittelyä Työmarkkinatorilla ei enää olisi,

Vierailija
32/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat tekemässä muuten sellaista lakimuutosta, että työttömäksi ilmoittautuvat tiedot nimeä ja yhteystietoja lukuunottamatta olisi työnantajien katsottavissa, mitään omaa vapaaehtoista esittelyä Työmarkkinatorilla ei enää olisi,

TE-toimisto on etupäässä sosiaalipalvelu ja sosiaalipalveluiden asiakkaiden tiedot ovat lähtökohtaisesti salassapidettäviä.

Vierailija
33/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että menee läpi. Itse siirryn siinä vaiheessa alennetulle toimeentulotuella jos en sairaslomaa saa. Ne tiedot kun ei jää pelkästään työnantajien tietoon vaan leviävät tälläisissa tuppukylissä ja helppo päätellä kenestä on kyse. Tietysti muutto isolle kirkolle on pakollista siinä vaiheessa ihan henkilöllisyydensuojan takia. Ei ehkä haittaa niitä joilla kaikki on mennyt elämässä suht putkeen.

Vierailija
34/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne niillä tiedoilla tekisi jos yhteystiedot puuttuvat?

Vierailija
35/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä on tarkoituskin, että osa tomertuisi ja menisi töihin vain siksi, ettei tarvitse puolustella olemassaoloaan työkkärille ja Kelalle.

Vierailija
36/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin te-toimisto oli työnvälitystoimisto, kyseltiin työpaikkoja, sitten työvoimatoimisto, muistan kun oli iso taulu jossa työpaikkoja tarjolla selkeästi. Nykyään työpaikat etsitään itse entistä, niin ne ajat muuttuu.

Vierailija
37/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän piti itse asiassa siirtyä kasvoikkain tapaamisiin mutta unohdettiin vissiin antaa määrarahat siihen.

Suuri osa alkuhaastatteluista täytyy tehdä kasvokkain.

Vierailija
38/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi mennä vaikka töihin jos ärsyttää että työkkäri soittelee 3 kk välein.

Vierailija
39/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa kun soittelevat, ilmoittavat ajan etukäteen ja sit tulee määräys hakea yhtä työpaikkaa kolmessa kuukaudessa. Haun teen työkkärissä mun mun läppäri kaatuilee koko ajan ja sillä ei voi lähettää tiedostoja. No problem.

Vierailija
40/54 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osa-aikatyössä ja täydennän opintojani. En siis nosta mitään tukia, mutta etsin kokoaikatyötä. Todella ärsyttävää, kun toimistosta haluavat sopia soittoaikoja keskelle päivää ja kysellä kuulumisia. En voi, mutta hyvin voisin raportoida kirjallisesti. En ymmärrä, miksi kahden ihmisen työaikaa haaskataan tällä soittelulla.