Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni petti

Vierailija
03.05.2024 |

Olen kolmekymppissä oleva mies, jolla on vaimo ja kaksi alle alakoulu ikäistä lasta. 

Vaimoni tunnusti noin kolme viikkoa sitten että oli pettänyt minua sitä aiemmalla viikolla työkaverinsa kanssa, sellaisessa työpaikkansa virkistysillassa. Kävimme siitä suhteellisen asiallisen keskustelun, vaikka olinkin aika pettynyt ja vihainen. 

Vaimoni kertoi että yhdyntä tapahtui työkaverinsa asunnossa, josta hän oli heti sen jälkeen poistunut. Vaimoni kertoi rehellisesti että hän oli selvinpäin, eikä mies häntä mihinkään pakottanut, mutta häntä oli tapahtuman jälkeen kaduttanut, aina tunnustukseen saakka.

Keskustelimme asiasta ja syistä aika pitkään ja pääsimme itseasiassa puolitiehen. Molemmat olimme sitä mieltä, että vaimoni teko oli väärin, mutta keskustelu myös avasi silmiäni sille että en ole itse ollut mallikas aviomies. Olen paljon töissä ja jos olen kotona, niin olen useimmiten keskittynyt lapsiin tai omiin harrastuksiin. Lapsiin tuleekin keskittyä, mutta ne omat harrastukset (lähinnä menopelien kanssa värkkäily ja elokuvien vahtaaminen) ovat vieneet aikaa jonka voisin viettää vaimoni kanssa. 

Keskustelusta ei ikinä syntynyt riitaa ja menimme sen jälkeen nukkumaan, yhteiseen aviovuoteeseemme. Arki on siitä lähtien rullannut normaalisti, mutta minun ja vaimoni välit olivat jonkinaikaa hieman kiusalliset. Hän varmaan katui pettämistä ja minä yritin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan. Harrastimme viime iltana ensimmäisen kerran seksiä sitten sen kun pettäminen tuli ilmi. Seksi oli mukavaa niinkuin se on aina ollut ja makoilimme sen jälkeen aika kauan, vain halaillen.

Rakastan vaimoni yhtä paljon kuin lapsiani, mutta olenko pinnallinen kun mieltäni edelleen painaa, se että vaimoni petti? Päädyimme kuitenkin lopputulokseen, että siihen olimme molemmat syyllisiä. Seksi ja sen jälkeinen läheisyys oli parasta aikoihin, mutta sitäkin mielessäni tahraa, se että vaimoni on maannut toisen miehen kanssa. Olenko siis pinnallinen?

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun on sellainen shokki, joka estää näkemästä tilanteen kaikkia vaikutuksia. Vähän myöhemmin voi tulla sellainen olo, ettei enää jaksakaan eikä arvosta sitä ihmistä, joka teki niin kauhean teon. Jos kokee suhteen säilyttämisen arvoisena, täytyy sekin jaksaa läpi.

Puhukaa kaikki seksiasiatkin halki, mikä teidän seksissä on hyvää, mikä huonoa.  Siten voitte kokea, että suhde jotenkin uudistuu. Yksi tärkeimpiä syitä naisten pettämiseen on halu kokeilla seksissä jotain uutta.

Vierailija
42/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimos oli hyvä pano, otti hyvin suihin ja nieli, muistelen lämmöllä.

Kiva kuulla että oli kivaa. Vaimo kyllä mainitsi että koko yhdyntä oli kestänyt vain muutaman minuutin, mutta ainakin oli mukavaa sen aikaa kun kesti. Tai siis sinä kestit.

Pettäjät minimoivat säännöllisesti tapahtunutta puolisoilleen, koska pelkäävät seurauksia. Reagoisit eri tavalla jos kuulisit, että "se oli parasta seksiä kymmeneen vuoteen, vitsi että teki hyvää saada vierasta k_rpää kunnolla, nielin kaiken" tms.

Ei me oikeasti mitään yhdynnän yksityiskohdista puhuttu, kunhan heitin kun joku yritti alkaa hauskaksi.

AP

Ette puhuneet, koska vaimosi ei sitä Takuulla halua. Selvinpäin me

Jos jotenkin kylmästi on halunnut suhteen työkaverin kanssa, niin ei siitä mikään morkkis tule, jos se ei onnistukkaan. Voi hyvää päivää näitä juttuja taas. Morkkis tulee jos kaduttaa ja harmittaa se teko. Jos on halu pitää avioliitto kasassa, ei tapahdu uudestaan. Jos ei ole halu ja tarve pitää avioliitto kasassa, ottaa eron. Yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi nyt lopulta ole niin ihmeellistä, jos ihminen harrastaa seksiä. Se voi tuoda uusia juttuja aviovuoteenseenkin. Sano vaimolle, että annat anteeksi, jos vain pystyt tekemään sen, hän arvostaa oikeustajuasi.

Sano, että annat anteeksi, jos todella koet niin. Jos et pysty antaa anteeksi, kannattaa käydä asiaa selvittelemässä jossain ulkopuolisin avuin. Yksin tai yhdessä.

Vierailija
44/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kouluttaa miehiä sisäsiisteksi ja harmittomiksi. Mut kun ne onnistuu siinä, niin alkavat sit ettimään jännitystä muualta.

Vierailija
45/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä ainekaan itseä pitäisi syyllisenä, vaimo olisi voinut avata ennemmin asiasta keskustelun. Mitä käydä panemassa työkaveria ja vielä selvinpäin. Itse laittaisin lusikat jakoon. Tai vähintään kävisin panemassa ensimmäistä ehdokasta kostoksi.

Surullisen huvittavaa on se, että tässä painotetaan tuota "selvin päin". Mitä se nyt sit kenellekin tarkoittaa, mut on pettäminen pettämistä, 0-3promillen humalassa. 

Kannattaa yhdessä pohtia, onko liiton jatkumiselle rahkeita. Sen on mahdollista, jos molemmilla on riittävä halu siihen.

Vierailija
46/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen tärkein tehtävä parisuhteessa on synnyttää jälkeläisiä ja pysyä uskollisena.

Jos nainen ei pysy uskollisena, niin tuskin sinunkaan tarvitsee käydä töissä ja elättää perhettäsi?

Missä nämä roolit on määritelty? Jälkeläiset on nyt synnytetty, olenko siis turhake?

Vierailija
47/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä ainekaan itseä pitäisi syyllisenä, vaimo olisi voinut avata ennemmin asiasta keskustelun. Mitä käydä panemassa työkaveria ja vielä selvinpäin. Itse laittaisin lusikat jakoon. Tai vähintään kävisin panemassa ensimmäistä ehdokasta kostoksi.

Surullisen huvittavaa on se, että tässä painotetaan tuota "selvin päin". Mitä se nyt sit kenellekin tarkoittaa, mut on pettäminen pettämistä, 0-3promillen humalassa. 

Kannattaa yhdessä pohtia, onko liiton jatkumiselle rahkeita. Sen on mahdollista, jos molemmilla on riittävä halu siihen.

Sulla on tossa kyl hyvä pointti, mut mä luulen et tuo selvin päin painotus on tarkotettu ennemmin niin et se teki sen tahallaan ja vahvaa harkintaa osoittaen. Ite veikkaan et oli oikeesti tosi ihastunut ja homma oli kypsynyt pitkään, mut itse seksi oli pettymys ja lumous katos hommasta.

Vierailija
48/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitot on ainoo taloudellisesti sitova sopimusmuoto jonka rikkomisesta ei rankaista.

Vierailija
49/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi otti tietoisen riskin. Parisuhde ja perhe vai työkaverin kanssa paneminen. Selvinpäin tehtynä kertoo että hänellä on voimakkaat tunteet työkaveria kohtaan. Muuten ei riskeeraa kaikkea vain panon vuoksi.

Joka suhteessa on huonoja hetkiä mutta mikään ei oikeuta pettään vaan kaikesta pitää voida keskustella. Ilmeisesti helpompaa katsella pettäjän naamaa kun ottaa syyn itselleen vaikka näin ei ole. Ei ole mikään ihme jos nainen pettää uudestaan. Eiköhän silloinki ap ole tehnyt jotain väärää koska vaimon pitänyt päästä kokeileen työkaverin isoa meisseliä.

Vierailija
50/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi otti tietoisen riskin. Parisuhde ja perhe vai työkaverin kanssa paneminen. Selvinpäin tehtynä kertoo että hänellä on voimakkaat tunteet työkaveria kohtaan. Muuten ei riskeeraa kaikkea vain panon vuoksi.

Joka suhteessa on huonoja hetkiä mutta mikään ei oikeuta pettään vaan kaikesta pitää voida keskustella. Ilmeisesti helpompaa katsella pettäjän naamaa kun ottaa syyn itselleen vaikka näin ei ole. Ei ole mikään ihme jos nainen pettää uudestaan. Eiköhän silloinki ap ole tehnyt jotain väärää koska vaimon pitänyt päästä kokeileen työkaverin isoa meisseliä.

Muuten hyvä teoria, mutta miksi se sitten olisi tunnustanut. Tuli varmaan ennemmin morkkis eikä pystynyt olemaan kertomatta. Jos se olisi ihastunut olisi ollut kertomatta.

Vierailija
51/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla totta juttu tää.

Vierailija
52/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista, petetään mutta ei se mitään.

Vierailija
53/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni päivitys tilanteeseen. Olen pohdiskellut koko päivän sitä, että olisiko tämä kenties tapahtunut aiemminkin. Laitoin juuri lapset nukkumaan ja menin sen jälkeen ehdottamaan vaimolle, että puhuttaisiin asiasta vielä vähän lisää. Sain vastaukseksi, hieman ärtyneellä äänellä: "Ollaan siitä kyllä jo puhuttu, että istu nyt vaan alas katteleen tätä telkkaria mun kanssa". Siihen loppui keskustelu.

AP

Vierailija
54/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet pettää että hieman jeesustelulta tuntuu. Niinkuin se olisi jotenkin erikoista. Suurin osa ei vain kerro tai jää kiinni. Silti moni liitto jatkuu ihan entisellään pettämisen jälkeenkin.

Nim. pettäjänainen, joka ei todellakaan kerro pettämisestä. Ja liitto jatkuu entisellään.

Vierailija
55/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa, älkääkä jauhako sitä tälläkään palstalla. Eihän elämä tuohon lopu, varsinkaan kun on lapsetkin.

Vierailija
56/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monet pettää että hieman jeesustelulta tuntuu. Niinkuin se olisi jotenkin erikoista. Suurin osa ei vain kerro tai jää kiinni. Silti moni liitto jatkuu ihan entisellään pettämisen jälkeenkin.

Nim. pettäjänainen, joka ei todellakaan kerro pettämisestä. Ja liitto jatkuu entisellään.

Miksi pettää kun voi erota?

Vierailija
57/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pettäminen tarkoita että haluaa erota. Jännitystä, seikkailua, kiimaa, kiihkoa, halua, intohimoa, sitä haen pettäessä ja kotona mies jonka kanssa haluan silti elää. 

Kaksi eri asiaa. Nyt ymmärrän kun sen koen. En olisi aiemmin itsekään ymmärtänyt.

Vierailija
58/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oma vaimoni petti, ilmoitin, että otan nyt sitten myös itselleni oikeuden pettää. Se jotenkin helpotti, kun tiesin että voin halutessani satuttaa vaimoa yhtä paljon kuin hän satutti minua. En oikeasti halunnut ketään muuta, enkä ole pettänyt, mutta aika kauan meni, ennen kuin ymmärsin tämän. Olemme edelleen yhdessä, pettämisestä on nyt 6 vuotta, ja elämä on palautunut normaaliksi.

No ei se sinun pettäminen satuttaisi vaimoasi yhtä paljon. Katsos kun hänellä on jo ennestään heikompi moraali. Lisäksi sinun tekosi olisi oikeutettu minkä vaimosikin ymmärtää moraalittomuudestaan huolimatta.

Vierailija
59/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen tarkoita että haluaa erota. Jännitystä, seikkailua, kiimaa, kiihkoa, halua, intohimoa, sitä haen pettäessä ja kotona mies jonka kanssa haluan silti elää. 

Kaksi eri asiaa. Nyt ymmärrän kun sen koen. En olisi aiemmin itsekään ymmärtänyt.

Eikö näitä mieheltä saa, vai ootko ees kysynyt?

Vierailija
60/179 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä teoria, mutta miksi se sitten olisi tunnustanut. Tuli varmaan ennemmin morkkis eikä pystynyt olemaan kertomatta. Jos se olisi ihastunut olisi ollut kertomatta.

Jospa tunnusti koska tahtoisi parisuhteen päättyvän. Ei tahdo itse hajottaa perhettä vaan sysäsi tehtävän miehelle.

Pääsisi sitten keskittymään suhteeseen työkaverin kanssa joka on voinut jatkua jo pitkään.

Selvä provo koko tarina mutta ihan mukava kun hyvä tyyli pitää keskustelua yllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme