Asioita tai ilmiöitä, joissa sukunimestä on tullut yleiskäsite: Quisling, Hooligan, stalinismi, leninismi marxismi...
Väyrystellä ja pekkaroida eivät ole minulle kovin yksiselitteisiä, mutta muitakin varmasti on. Kekkoslovakia?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Suomettuminen eli finlandisierung joka kuvastaa koko maan nimellä sitä teeskentelyä että ollaan neutraaleja samalla kun ollaan just niin umpipuolueellisia kuin vaan voidaan. Ja sama jatkuu edelleen kun vasurimme ei näytä kykenevän suunnanmuutokseen. Edelleen suunta haetaan sieltä itärajan takaa.
Puolueiden äänestäjäryhmistä erottuvat Liike Nytiä äänestävät (67 %) vahvalla Venäjämyönteisyydellään, mutta myös perussuomalaisten (48 %) ja keskustan (47 %) kannattajien suhtautuminen on keskimääräistä myönteisempää. Vihreiden kannattajat (15 %) ovat selvästi kriittisimpiä, mutta myönteinen suhtautuminen Venäjään on vähissä myös vasemmistoliittoa (22 %), RKP:tä (23 %) ja kokoomusta (25 %) äänestävien parissa. Näistä ryhmistä huomio kiinnittyy erityisesti vasemmistoliiton kannattajiin. Vielä vuonna 2004 liki kolme neljäsosaa vasemmistoliittoa äänestäneistä suhtautui Venäjään myönteisesti. Vasemmistoliiton nykyisistä kannattajista ei vastaavaa yhteyttä Venäjään enää juuri löydy.
EVA:n tutkimus v.2021
Ohisalolaisuus, psykoottinen tila, jota luonnehtii kuurosokeus m a t u saation ongelmille ja toisinajattelijoiden lyöminen n a t s I kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä ammuttiin.
Onnellinen loppu joka tapauksessa.
Oletko siis sitä mieltä että persujen ampuminen on ok? Sitte vielä ihmetellään miksi persut kulkee kaupungilla aseen knssa.
Suomessa on vain Marinismi ja Purralaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Suomettuminen eli finlandisierung joka kuvastaa koko maan nimellä sitä teeskentelyä että ollaan neutraaleja samalla kun ollaan just niin umpipuolueellisia kuin vaan voidaan. Ja sama jatkuu edelleen kun vasurimme ei näytä kykenevän suunnanmuutokseen. Edelleen suunta haetaan sieltä itärajan takaa.
Jaa minä olen havainnut putin ja ryzzzän nuoleskelua viime vuosina pääasiassa erään ei-sosialistisen työväenpuolueen jäsenten tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Freudilainen lipsahdus.
Freudilainen lespahdus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husuttelu.
Husuttelu = säälin kerjäämistä ja syyllistämistä.
Taitaa olla useampia Husuja jotka on pessuilta sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husuttelu.
Husuttelu = säälin kerjäämistä ja syyllistämistä.
Olen kuullut itse husuttelua käytettävän muunneltun totuuden synonyyminä. Ilmeisesti vakiintunutta merkitystä ei ole?
Pyrki keksimään inhimillisemmän teloitusmenetelmän, jossa kuolema olisi mahdollisimman nopea ja tuskaton. Ei minusta ollenkaan huono tavoite. Tuo oli kuitenkin sellaista aikaa, jolloin ajatus kuolemanrangaistuksesta luopumisesta olisi ollut aivan käsittämätön. Siirtyminen mahdollisimman kivuliaista ja/tai nöyryyttävistä menetelmistä mahdollisimman nopeisiin ja kivuttomiin oli tärkeä kehitysvaihe.
Katariina aleksandrialaiselta nimensä saanut Katariinan pyörä oli huomattavan paljon ikävämpi vekotin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Breaking_wheel