Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut samaa: somessa nykyisin sallittua hehkuttaa ystävyyttä, ei parisuhdetta ei varallisuutta tai ulkonäköäis

Vierailija
02.05.2024 |

Onko samanlaisia huomioita teidän somekuplissanne? Näin keski-ikäisenä naisena tuntuu, että somessa hehkutetaan ennen kaikkea ystävyyttä ja kaveriporukoita, #ystävyys, kiitos ystävät. Onko muilla samoja kokemuksia?

Enää ei ole sosiaalisesti hehkuttaa omia lapsia, eikä oikein parisuhdettakaan ( kiitos rakas aviomieheni, pidettäisiin imelänä ja 'kohtahan ne eroaa') Myöskään ravintola-annosten postaaminen ei ole enää in. Kuvia itsestä pidetään myös ehkä noloina. Yleisiä hehkutuksen aiheita ystävyyden lisäksi tuntuvat olevan hiihto, avanto, juoksu, käsityöt. Luontokuvia on myös paljon ja ne on sympattuja ja itsestänikin mukavia.

Mitä hehkutuksia teidän somevirroissa on? Onko kaveriporukoiden ylistäminen muillakin nelikymppisillä teilläkin jotenkin lisääntynyt?

Ja kyllä, ystävyys on tärkeää, ja itsellänikin on läheisiä ystäviä, vaikkei enää yhtä tiivistä porukkaa kuin nuorempana. Jotenkin tuo hehkutus tuntuu vähän hassulta ja kuin muille näyttämiseltä: Me vs. muut, jotka eivät päässeet mukaan/ joilla ei yhtä hauskaa

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi me miehet emme ole noin huomiohakuisia, emmekä huolissamme kukon paikasta. Se kukkokaan kun ei ole kukko toisessa kaveripiirissä. 

Te vasta pahoja olettekin 😅 En tiedä mitään karumpaa kuin 50 plus yrittäjä-äijien somet! Siellä osoitetaan nopeasti jokaiselle nokkimispaikka, nuollaan näkyvästi poliitikkojen perseitä, ollaan ilkeitä ja narsistisia.

Vierailija
22/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä halutaan osoittaa, ketkä ovat se oma ydinporukka ja ennen kaikkea, että tällainen tiivis ydinporukka on, joka tuo statusta ja suojaa sosiaalisesti. 

Entä miten saatte tykkäyksiä stooreillenne, tuntuu, että juuri näihin ihaniin ydinporukoihin kuuluvat kyllä katselevat stoorini, mutta eivät koskaan tykkäämättä Tietyt mukavat taas tykkäilevät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse usein tykkäile stooreista, ne vaan vilahtavat niin nopeasti, ei tarkoituksellista

Vierailija
24/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tykkäilen lähes kaikista storyista, joo, ehkä oon miellyttäjä

Vierailija
25/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tää on nyt joku trendi nelikymppisten piireissä. "Tässä ollaan Irman, Mervin ja Ritvan kanssa viettämässä tyttöjen iltaa, ai että meillä on hauskaa hihi". 

Ja hiihto- ja avantojuttuja kans. Tylsää.

Nelikymppiset on Tiinoja, Sannoja ja Jennejä. 😉

Vierailija
26/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa kuin ystäväpostaukset on, kun nelikymppiset laittavat naama ja vartalokuviaan, oikein edullisessa valossa, keltä oikein kerjäävät vielä huomiota Eikö ole noloa postata kuva itsestään joku vappuperuukki päässä?

Vierailija
27/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolompaa kuin ystäväpostaukset on, kun nelikymppiset laittavat naama ja vartalokuviaan, oikein edullisessa valossa, keltä oikein kerjäävät vielä huomiota Eikö ole noloa postata kuva itsestään joku vappuperuukki päässä?

Mulla on kuvassa ihan oma tukka päässä?

Vierailija
28/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädit postaavat a) kukkakuvia b) ruoka-annoskuvia ja c) kuvia lapsenlapsista. HOHHOOOOOOOOOOIJJAAAAAAA. Joo siis aivan järjettömän tylsää.

No mutta me ollaan TÄTEJÄ, mitä kummaa meidän pitäisi postata?! Jotain mistä nuoriso tykkää? Eihän ne ole meidän juttuja! Meidän juttuja on kukat ja läheisten kanssa vietetty aika! 

Vierailija
29/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää somessa. Kannattaa kokeilla, miksi olla kun tällaista feikkiä siellä vaan

Vierailija
30/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan kiva nähdä vanhojen tuttujen kasvoja kuvavirrassa Ja kai ihan luonnollista, ettei mitään epäonnistuneita ilmeitä postaa

Vierailija
31/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää somessa. Kannattaa kokeilla, miksi olla kun tällaista feikkiä siellä vaan

No eipä se live-elämä ole nykyisin yhtään sen parempaan. Samaa esiintymistä ja teeskentelyä, name droppingia, pyrkyryyttä.

Vierailija
32/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuplassa ei jaeta somessa oikein mitään henkilökohtaista. Enemmän siellä jaetaan omaan ammattiin liittyviä artikkeleita, mainostetaan tapahtumia ja postataan jotain seminaari- ym. kuvia.

Vierailija
33/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä huvittaa vielä se, että kaveriporukan suhteet ei välttämättä ole yhtä ruusuisia kuin päällepäin näytetään. Eräskin valittanut mulle asiasta,  miten häntä yksi ryhmästä sorsinut, mutta ei voi tehdä suunnitelmia kanssani kun kesäsuunnitelmat on vielä auki ( eli tämän ydinpiirin kanssa voi tullakin vielä jotain menoa)

Vierailija
34/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä huvittaa vielä se, että kaveriporukan suhteet ei välttämättä ole yhtä ruusuisia kuin päällepäin näytetään. Eräskin valittanut mulle asiasta,  miten häntä yksi ryhmästä sorsinut, mutta ei voi tehdä suunnitelmia kanssani kun kesäsuunnitelmat on vielä auki ( eli tämän ydinpiirin kanssa voi tullakin vielä jotain menoa)

Elävätkö nykypäivän nelikymppiset kuin yläkouluikäiset? 

Vierailija
35/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tämä  että selän takana valitetaan ja sitten somessa hehkutetaan Olen kyllä etäännyttänyt itseäni kyseisestä ihmisestä

Ja ihmettelen miksei jotkut koskaan tykkää stooreista, kun ei se nyt iso vaiva ois

Vierailija
36/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan toikin kiusaamisen muoto, näyttää, katsoin tarinasi, mutta enpä tykkää

Vierailija
37/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoitu nelikymppisiin, vaan on tätä näen jatkuvasti somessa naisilta ikähaarukasta 20-60. Monille some on vähän sellainen julkinen päiväkirja, mihin tallennetaan kivoja muistoja joihin voi sitten palata. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta itse en enää halua jakaa elämästäni julkisesti kuin ihan vain lähinnä ammattiin liittyviä asioita. Enkä ole kovin kiinnostunut vaikka tätini "tyttöporukan" ihanasta skumppahetkestä, mutta ei minun tarvitse sitä postausta sen kauempaa katsella kuin ohi selatessa.

P.S. Minua ärsyttää se, että stooreissa on nykyään se tykkäysominaisuus. En käytä sitä itse juurikaan, mutta varmaan siitäkin joku voi ottaa nokkiinsa.

Vierailija
38/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut saman, että parisihdepäivityksiä ei oikeastaan näy enää ollenkaan. Ymmärrän, on henkilökohtaista, mutta eikös ystävyyskin ole aika henkilökohtaista ja muuttuvaa, voit aikuisenakin myöhemmin jäädä porukan ulkopuolelle.

Stooreja on mielestäni kohteliasta tykätä, ainakin läheisten ja useimmat yleensä tykkäävätkin stooreistani, vähemmistössä ne jotka vain katsoisivat. Vai onko muilla eri käsitys ns. Fb etiketistä :)

Vierailija
39/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida, että vappukuvat on usein itseironisia, eikä niiden lähettäjä välttämättä kuvittele olevansa mikään supermalli 😀

Vierailija
40/40 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä😅 Jatkossa ajattelen heitä aina mimminä, mammaa ja mämmönä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän