Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden oireista - onko muilla alavatsan särkyä ?

24.01.2007 |

Lumista keskiviikkoa kaikille odottajille !

Mahtaisko löytyä kohtalotovereita alkuraskauden aikaa elävistä ? Eli onko teillä alavatsan ajoittaista särkyä ? Itse heräsin viime yönä siihen kun alavatsaa särki oikein kunnolla. Kävin vessassa ja aika pian kipu helpottikin, mutta jäi vähän mietityttämään. Muutaman kerran aikaisemminkin ollut hetkittäisiä särkyjä.

Toista nyt odotan, viikolla 5+5. Soitin hetki sitten neuvolaan ja varasin ekan ajan ja samalla kysyin särystä. Oli sitä mieltä, että kohtu varmaan vauhdilla kasvaa ja voi aiheuttaa särkytyuntemuksia, mutta kun kun kuuli, että mulla oli varhainen alkuraskauden keskenmeno kuukautta ennen kun tulin raskaaksi, totesi, että kova särky/harjoitussupistukset voivat myös enteillä keskenmenoa. Heh, " kiva" .... :/ Toivon nyt tietenkin kovasti, että kohdun kasvukipuja vain ovat ja, että asukas olisi oikeassa paikassa.

Josko löytyisi muitakin särkyvatsoja, olisi kiva kuulla teidän kokemuksista ! Kiitos jo etukäteen !

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin kipuili ja tosi voimakkaasti molempien raskauksien kohdalla just noilla viikoilla.

Toista odotan minäkin ja olen viikolla 18+6 nyt.

Siitä juuri arvasin onnistuneen vauvantekohommien kun oli tosi kova kipu alavatsassa joka tuntui vähän kuin menkkakivuilta, mutta siihen lisättynä vielä ilmavaivat ja huono olo.

Edelleen nytkin monta kertaa päivässä saattaa nipistää ja kouraista masusta. luotan siihen että kohtu tosiaan vaan kasvaa.

Ekan raskauden kohdalla olin alkuraskaudesta kaksi päivää niin kipeänä masusta etten voinut kunnolla edes liikkua, makoilin vaan ja hiki päässä tuskailin aaltomaisten kouristusten kanssa.

Vierailija
2/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa kuin kovat kouristukset sulla on ekassa raskaudessa ollut ! Etkö jo säikähtänyt niitä ?

Mulle sanottiin, että jos säryt lisääntyy, kovenee tai jää päälle yhtä mittaisesti, täytyy mennä päivystykseen tarkastuttamaan tilanne. Mutta sun kertoman mukaan silloin, siltikin voi kaikki olla hyvin ! :D

2.2 on päivä jota nyt malttamattomana odotan, pääsee sitten näkemään tilanteen kohdussa...

Onnellista odotusta Sheila ja kiitos kun vastasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä tuskailen samaa asiaa. Ihan alkuviikoilla olen minäkin ja nyt parin päivän ajan on ollut masussa kummallista kivistystä. Odotan toista ja olen yrittänyt muistella, oliko vastaavaa ensimmäisen raskauden aikana... Ensimmäinen neuvola-aika olisi 5. päivä, toivottavasti asukilla on kaikki kunnossa!

Vierailija
4/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut välillä menkkamaisia alavatsakipuja, olen nyt kuudennella viikolla raskaana. Koska tämä on ensimmäinen raskauteni, pelottaa välillä että mitä tämä oikein meinaa... Useimmiten ei ole mitään, mutta joka päivä kyllä muutaman kerran " kivistää" /särkee mahaa, tai nipistää silleen inhottavasti :/

Mutta saas nähdä vasta helmikuun puolessa välissä eka neuvolakäynti ja lääkäri helmikuun lopussa... Sinnekköhän asti tässä saa jännätä että mikä on homman nimi.

Eikä helpota kyllä yhtään kun lukee netistä kaikkee tuulimuna- ja kohdunulkoisista raskauksista asiaa... Heti kuvittelee että varmasti joku semmoinen osuu myös omalle kohdalle...

Vierailija
5/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei niinkään ole kipuja, mutta lievää paineen tunnetta ja just sellaista tunnetta että menkat olis alkamassa.. Ja mulle neuvolan täti sanoi että se kuuluu asiaan. Kyllä sitä itsekukin on miettinyt kaikki mahdolliset tuulimunat ja kohdunulkoiset ja muut..

Mutta pakko koittaa olla ajattelematta liikaa. Kyllä mä ainakin asennoidun niin, että kaikella on tarkoituksensa. On tää niin ihanaa ja samalla ihan hirveän pelottavaa.. Parin viikon päästä onneksi neuvola..

Mulla tämä on eka ja sellainen jota en ikinä uskonut saavani. Siitä syystä ehkä hermoilen vielä vähän tavallista enemmän..

Vierailija
6/6 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli myös vähän mutta ei läheskään samalla tavalla kuin nyt.

Tänään on ultra joten nähdään viikon tarkasti jne.

Mutta uskon silti että kivuista huolimatta kaikki on hyvin.

Vajaan viikon verran on kivut olleet poissa, kovat menkkakivut, selkäkivut.

Tilalle on tullut pahoinvointi.... :D