Suurin kaupunki Suomessa, jossa et ole käynyt?
Minulla 13. suurin, eli Lappeenranta.
Linkissä lista Suomen kunnista väkiluvun mukaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_v%C3%A4kiluvun_m…
Kommentit (109)
Porissa en ole käynyt. Enkä koskaan tulekaan käymään.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä, tai jos se lasketaan, että kerran tankkasin siellä, niin Kuopio.
Kyllä se lasketaan vaikka vain ajaa sen läpi bussin kyydissä. Kandee käydä Kuopio on kesällä upea paikka.
Lappeenranta, seuraavana Kajaani.
Vierailija kirjoitti:
Joensuu.
Mutta voi apua, miten pieniä suomalaiset kaupungit on. Jokunen isompi paikka listan alussa, sitten alkaa olla ihan muutaman kymmenen tuhannen asukkaan käpykyliä. Onhan meitä vähän, mutta tuo lista jotenkin konkretisoi sen.
Sama se on muissakin maissa. Laitapa vaikka Saksan tai Ruotsin kaupungit asukasluvun mukaiseen pylväsdiagrammiin niin kuvio on sama kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä, tai jos se lasketaan, että kerran tankkasin siellä, niin Kuopio.
Mulla sama. Tuossa kalakukkojen kaupungissa pitänee joskus käydä.
Jos pelkkää läpikulkua ei lasketa niin 27 Tuusula on paikka johon en ole jalkautunut. Muuten joko 56 Mustasaari (en ole varma onko kunnanraja ylittynyt) tai varmuudella 75 Kuusamo.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Uusikaupunki.
Äsch. Listahan oli linkkinä. Nurmijärvi.
Vierailija kirjoitti:
Porissa en ole käynyt. Enkä koskaan tulekaan käymään.
Porissa minäkään en ole käynyt, mutta voisihan sielläkin käydä. Tarina kertoo, että Pori on syntynyt siitä, kun sen edustalla tapahtuneesta haaksirikosta selviytyi hengissä vain sika ja merimies, mutta ei näistä tarinoista aina voi olla varma, pitääkö ne paikkansa.
Kuopio. Itä-Suomi on minulle ihan käymätöntä seutua.
Saattaa olla ihan Seinäjoki, ellei läpiajoa oteta huomioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joensuu.
Mutta voi apua, miten pieniä suomalaiset kaupungit on. Jokunen isompi paikka listan alussa, sitten alkaa olla ihan muutaman kymmenen tuhannen asukkaan käpykyliä. Onhan meitä vähän, mutta tuo lista jotenkin konkretisoi sen.
Sama se on muissakin maissa. Laitapa vaikka Saksan tai Ruotsin kaupungit asukasluvun mukaiseen pylväsdiagrammiin niin kuvio on sama kuin Suomessa.
No ei nyt ihan niinkään:
Berliini (3 644 826)
Hampuri (1 841 179)
München (1 471 508)
Köln (1 085 664)
Frankfurt am Main (753 056)
Stuttgart (634 830)
Düsseldorf (619 294)
Leipzig (587 857)
Dortmund (587 010)
Essen (583 109)
Bremen (569 352)
Dresden (554 649)
Hannover (538 068)
Nürnberg (518 365)
Vrt. Suomessa sijalla 14 Vaasa 68956 asukasta.
Mulla toi 14. eli Vaasa, tosin olen käynyt siellä kerran raviradalla (v. 1984), mutta en laske sitä. Missä en ole käynyt päinkään on 18. eli Rovaniemi. Kumpaankin kaupunkiin aion lopultakin tutustua, ainakin keskustaan, tänä kesänä asuntoautoreissulla.
Nm. kesälomaa odotellen...
Tere menemäst Raumal, ol niingon gotonas.
Kuopio ja Pori on ainoita isoimpia kaupunkeja jossa en ole käynyt. Kumpi lienee suurempi en tiedä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joensuu.
No ei nyt ihan niinkään:
Berliini (3 644 826)
Hampuri (1 841 179)
München (1 471 508)
Köln (1 085 664)
Frankfurt am Main (753 056)
Stuttgart (634 830)
Düsseldorf (619 294)
Leipzig (587 857)
Kahdessa suurimmassa kaupungissa on asukkaita saman verran kuin Suomessa yhteensä.
Tampere :D