Tukien muutoksista johtuvat "pakkomuutot" ovat alkaneet - Leikkaukset johtivat heti katastrofiin
Vuokramarkkinoilla on nimittäin nyt vuokranantajien markkinat sillä epätoivoiset asunnonetsijät etsivät halvenpia ja edullisempia vuokra-asuntoja, kysynnän ja tarjonnan laki kuitenkin laukaisi halpojen ja edullisten vuokra-asuntojen vuokrat nousuun. Kysyntää asunnoille on nimittäin enemmän kuin tarjontaa ja Kelan hyväksymien normien mukaiset asunnot ovat käyneet koko maassa nopeasti vähiin. Miksei kukaan varoittanut että tässä tulee käymään näin?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Juu, voi muuttaa maalle, jos vammautuu tai sairastuu. Työssäkäyvä puoliso voi jäädä lasten kanssa Helsinkiin ja äiti yksin maaseudulle.
Kaikki työpaikat eivät ole Helsingissä vaan työllistyä voi muuallakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Katastrofi on kai se, että joku joutuu muuttamaan pienempään asuntoon.
jotkut asuneet liian isossa asunnossa ja saavat kela tukea ts asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, voi muuttaa maalle, jos vammautuu tai sairastuu. Työssäkäyvä puoliso voi jäädä lasten kanssa Helsinkiin ja äiti yksin maaseudulle.
Kaikki työpaikat eivät ole Helsingissä vaan työllistyä voi muuallakin Suomessa.
Ei ole, Helsinki ei tarvitse siivoojia.
Pyyhkikää vessapytyt Triplassa itse.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi muuttaa Pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja muistaa että muuallakin on niitä töitä. Pikkukunnista saa varmasti edullisia asuntoja jopa alle sen kolmen sadan jos osaa neuvotella ja tinkiä vuokrasta.
Ei tänne stadiin pakko ole muuttaa, on olemassa huokeampia paikkoja. Mikäli on työtön ollut vuosia niin voi asua jossain haja-asutusalueella.
No, miksi jonkun pitäisi siivota Helsingissä esim. lastentarhaa tai koulua. Vanhemmat voi itse siivota. Siivoojat voi muuttaa halvempaan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi jonkun pitäisi siivota Helsingissä esim. lastentarhaa tai koulua. Vanhemmat voi itse siivota. Siivoojat voi muuttaa halvempaan kaupunkiin.
Jokaiselle vanhemmalle oma koulun siivous viikonloppuvuoro ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle vanhemmalle oma koulun siivous viikonloppuvuoro ilman palkkaa.
Tota voisi ehdottaa kokoomukselle.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten, suurin osa tuen saajista on muutenkin ollut työttömiä ja nimenomaan ulkomaalaisia. Saisivat mennä töihin.
Työpaikkoja on auki 30 000 viime vuotta vähemmän, Suomi on taantumassa jota leikkaukset syventävät. Orpon hallituksen puheet ja teot ovat ristiriidassa työllisyyden suhteen, kuten kaikessa muussakin. Hallituskaudella piti syntyä 100 000 uutta työpaikkaa. Nyt niitä pitäisi syntyä 130 000 jotta tavoitteeseen päästäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään sijoittaja ei laske vuokraa. Pitävät mieluummin kämpät tyhjänä.
Tämä pätee isoihin firmoihin kyllä. Mutta nykyään on paljon yksityishenkilöitä joilla on sijoitusasunto ja he ovat kusessa jos asunto on tyhjänä ja vastikkeet ja lainat on silti maksettava. Nyt on tinkimisvaraa jos vaan kehtaa.
Sijoittamisessa on aina riski, ei kaikki sijoitukset tuota. Mutta ei se niin voi mennä, että veronmaksajat maksavat ylisuuret vuokrat, jotta sijoittaja voittaa.
Nythän on luotettu siihen että Kela piffaa sijoitusasunnon asukkaan vuokrat ja niitä osteltiin kovalla hinnalla nollakoron aikaan. Nyt sitten ollaan ihmeissään kun 24m2 itsemurhayksiöön ei meinaa löytyä asukkaita 700e/kk vuokran hinnalla.
Tämä on monelle tuulipukusijoittajalle itse aiheutettu katastrofi. On hommattu velaksi kallis sijoitusasunto ja nyt ollaan ihmeissään kun se ei tuotakaan kivaa lisätuloa vaan lisää menoja. Eikä sitä oikein poiskaan voi myydä kun kukaan ei halua ostaa huonoa sijoituskohdetta. En sääli en pilkkaa vaan totean vain että näin on nyt käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoin että tässä käy huonosti, mutta ei päättäjät tätä palstaa lue, saati usko eläviä mielipiteitä.
Pitäisiköhän syyttävä sormi kuitenkin kääntää osoittamaan ahneita vuokranantajia? Olen ollut jo vuosikausia sitä mieltä, että vuokrissa pitää olla jokin yläraja ja että vuokrat pitäisi laskea jonkin tietyn kaavan mukaan, esimerkiksi asunnon kunnon ja neliöiden mukaan.
Ihminen on häikäilemätön ja ahne jos sille antaa liikaa valtaa ja vapauksia.
Yksityishenkilö saa omasta asunnostaan pyytää mitä haluaa. Vastaavasti vuokraajalla vapaus valita kenen vuokralaiseksi menee.
Asumistuen leikkaukset ovat hyvä asia ja olen iloinen, että hallitus uskaltaa sen tehdä maamme talouden hyväksi. Ainoa, minkä itse olisin tehnyt toisin, on se, että olisin porrastanut tukien leikkauksen muutaman vuoden ajalle. Asumiseen liittyvät asiat kun vaativat usein vähän järjestelyä ja sopeutumista, etenkin perheellisillä.
Liikkeiden omistajille vessansiivousvuorot Triplaan.
oho. joku siis yllättyi? kansalla on arvoisensa johtajat. edellinen hallitus tuhlasi niin paljon, että tulevatkin sukupolvet saa siitä maksaa. nykyhallituksen urpåt pelaa eu liittovaltion takia, ja kurjistaa suomea edelleen. lammaskansa vaan purnaa palstoilla, eikä esimerkiksi aseta poliitikkoja vastuuseen tekosistaan. turha se on kitistä, jos ei ole selkärankaa ryhtyä purkamaan tilannetta. hauskaa kevättä kaikille, paitsi kaikesta valittajille.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen leikkaukset ovat hyvä asia ja olen iloinen, että hallitus uskaltaa sen tehdä maamme talouden hyväksi. Ainoa, minkä itse olisin tehnyt toisin, on se, että olisin porrastanut tukien leikkauksen muutaman vuoden ajalle. Asumiseen liittyvät asiat kun vaativat usein vähän järjestelyä ja sopeutumista, etenkin perheellisillä.
Kyllä, moni luopuu autosta eikä tee enää vuorotöitä.
Minäkin olen työkkärissä päivätyötä.hakemassa, ei ole autoa käytössä
Työkkäri sanoi, että myös työtarjoukset laitetaan toimistotöistä, kun ei ole autoa käytössä eikä kulje linja-autoa klo 6.00 aamutöihin eikä myöhään illalla takaisin.
Auton voi ostaa vakituisessa kokoaikatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään sijoittaja ei laske vuokraa. Pitävät mieluummin kämpät tyhjänä.
Tämä pätee isoihin firmoihin kyllä. Mutta nykyään on paljon yksityishenkilöitä joilla on sijoitusasunto ja he ovat kusessa jos asunto on tyhjänä ja vastikkeet ja lainat on silti maksettava. Nyt on tinkimisvaraa jos vaan kehtaa.
Sijoittamisessa on aina riski, ei kaikki sijoitukset tuota. Mutta ei se niin voi mennä, että veronmaksajat maksavat ylisuuret vuokrat, jotta sijoittaja voittaa.
Nythän on luotettu siihen että Kela piffaa sijoitusasunnon asukkaan vuokrat ja niitä osteltiin kovalla hinnalla nollakoron aikaan. Nyt sitten ollaan ihmeissään kun 24m2 itsemurhayksiöön ei meinaa löytyä asukkaita 700e/kk vuokran hinnalla.
Tämä on monelle tu
Ei Kela korvaa mitä vaan, asiaan vaikuttaa henkilömäärä ja sen mukaan maksimi neliömäärä joka otetaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku vuokra-asunto maksaa nykyään? Helsingissä joku 500-600 euroa ja muualla varmaan alle 300 kuussa. Mistä siis valittaminen kun Helsingistä voi muuttaa asumaan muualle Suomea, saada saman tuen ja hakea uudelle paikkakunnalla töihin?
Helsingissä monen kaksion vuokra on 800 euroa.
Siellä ei saa enää henkilökohtaista avustajaa kohta, kun niillä ei ole täysiä työtunteja, lopettavat työt.
Jos on niin vammainen että tarvitsee avustajaa niin voi muuttaa muualle missä niitä saa. Helsingissä ei ole edelleenkään kenenkään pakko asua.
Mutta kukaa hoitaa sairaat, hoitaa sairaankuljetukset, sammuttaa tulipalot ja pelastaa, siivoaa, työskentelee kaupassa jne. pääkaupunkiseudulla jos kaikki pienituloiset yhteiskuntaa pyörittävät ihmiset perheineen muuttavat jonnein maaseudulle? Tuodaanko ulkomailta sitten jotain nollatuntisopimustyövoimaa tekemään nämä työt? Missä he sitten asuvat? Trailereissa Espoossa, teltassa vai missä? Miten yhteiskunnan palvelupuoli hoituu tulevaisuudessa?
Vammautua voi vaikka autokolarissa tai saada aivoinfarktin, mutta ei sun p
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksinhuoltajana tässä tilanteessa. Lapsi on 10 v ja on koulussaan erityisen tuen piirissä. Minä olen sairaslomalla masennuksen takia ollut jo vuoden. Joudumme muuttamaan asuntoon joka sijaitsee eri kaupungiosassa ja josta lapsi ei voi kulkea yksin 3 eri bussilla 45 min suuntaansa vanhaan kouluun. Ei auttanut Kelaan oman lääkärin lausunto masennuksesta tai opettajan lausunto koulun vaihdon vahingollisuudesta. Lapsi on nyt jo sanonut ettei mene uuden alueen kouluun. Pelkään miten käy syksyllä, nyt koulussa mennyt ihan hyvin tuen tarpeesta huolimatta. Lapsella autistisia piirteitä ja alue jossa asumme on turvallinen ja täällä olemme asuneet jo 7 vuotta, silloinkin kun olen töissä. Vuokra-asuntoja en ole täältä saanut halvempaa, on sanottu suoraan monesta paikasta että vaativat säännölliset palkkatulot. Ymmärrän toki säästöjen tarpeen mutta inhmilisesti tämä on tragedia lapseni mielenterveydelle. En osannut aavistaa 7 vuotta sitten että asunnon
Alat saattamaan lapsesi joka päivä vanhaan kouluun ja takaisin. Onneksi sinulla on siihen mahdollisuus, koska olet sairauslomalla. Loppupelissä pakollinen liikkuminen ja elämän rytmitys saattaa aavistuksen auttaa myös sinun omaan oloon.
Tukien leikkaus on yhteisten rahojen säästöä. Sitä tarvitaan lisää!
No, ehkä on ok, jos tienaa 60 000 vuodessa ja puoliso sairastuu eikä saa avustajaa. Puoliso voi jäädä pois töistä ja hoitaa 500 euron omaishoidontuella.