Tukien muutoksista johtuvat "pakkomuutot" ovat alkaneet - Leikkaukset johtivat heti katastrofiin
Vuokramarkkinoilla on nimittäin nyt vuokranantajien markkinat sillä epätoivoiset asunnonetsijät etsivät halvenpia ja edullisempia vuokra-asuntoja, kysynnän ja tarjonnan laki kuitenkin laukaisi halpojen ja edullisten vuokra-asuntojen vuokrat nousuun. Kysyntää asunnoille on nimittäin enemmän kuin tarjontaa ja Kelan hyväksymien normien mukaiset asunnot ovat käyneet koko maassa nopeasti vähiin. Miksei kukaan varoittanut että tässä tulee käymään näin?
Kommentit (503)
katastrofiin just.eihän ne ole johtanut kuin laiskoilla työn välttelijöillä.
Se että perskokkare hallitus ei tiedä tekojensa seurauksia niin onko joku muu yllättynyt kuin urpo.
Näin käy, kun ei välitetä politiikan todellisista seurauksista.
Kyllä sanoin että tässä käy huonosti, mutta ei päättäjät tätä palstaa lue, saati usko eläviä mielipiteitä.
Katastrofi on kai se, että joku joutuu muuttamaan pienempään asuntoon.
En ryhtyisi tämän vuoksi hätiköityihin toimenpiteisiin vaan katsoisin tilanteen kehittymistä, ainakin kunnes näen ensi vuoden kelan kuntanormit.
Itse asun onneksi niin halvan vuokran asunnossa, että vaikka vuokra nousisi 40%, silti se jäisi alle Kelan rajan.
No, ei syödä hedelmiä eikä kasviksia niin kyllä se siitä.
Itse olen jo vuosia maksanut mukisematta kuntakohtaisen vuokrarajan ylityksen työmarkkinatuesta.
"Miksei kukaan varoittanut että tässä tulee käymään näin?"
No itse sanoin heti kun tästä asiasta uutisoitiin että markkinatalouden lakien mukaan halpojen asuntojen hinta tulee nousemaan kun kysyntä kasvaa.
Mutta hallitukset tekevät päätöksiä useimmiten ideologisista lähtökohdista (eikä vain tämä hallitus) ja silloin unohtuvat ihan perusfaktat.
No ei tässä vielä ole mitään ehtinyt käymään.
Entä sitten, suurin osa tuen saajista on muutenkin ollut työttömiä ja nimenomaan ulkomaalaisia. Saisivat mennä töihin.
Ei ole evidenssiä, ei ole evidenssiä
T. VM
Nyt loppu laiskureiden kissan päivät. Yleisen asumistuen mojovat leikkaukset olivat välttämättömiä ja edistävät pitkällä aikavälillä yhteiskunnan elämää.
Se että vuokra on 300-500 kertoo että asunto on liian kallis ja liian SUURI. Nyt on syytä muuttaa pienempään asuntoon. Esimerkiksi nelihenkisen perheen ei tarvitse asua vuokrakolmiossa vaan voivat muuttaa hyvin kaksioon.
Vierailija kirjoitti:
tai tekemään töitä ja maksamaa itse asumisensa.
Tottakai vuokrat nousevat. Olihan se tiedossakin.
Kelalla on muutenkin kumma käsitys asumistuesta: Jos asunto on peruskorjattu saa siihen enemmän tukea. Miten se vuokralaisen elämään vaikuttaa oli sitä peruskorjattu tai ei?!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo vuosia maksanut mukisematta kuntakohtaisen vuokrarajan ylityksen työmarkkinatuesta.
ja minä mukisematta työstä saadulla palkalla jo vuosia..nää leikkaukset tulevat tarpeeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai tekemään töitä ja maksamaa itse asumisensa.
Iso osa asumistuen saajia KÄY TÖISSÄ
Mikä katastrofi toi on?