Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mt-ongelma tai persoonallisuushäiriö?

Vierailija
02.05.2024 |

Tämä henkilö pitää hyvin omat rajansa, kauniisti ja aina kohteliaasti, loukkaamatta toista. Tämä oikein silmiinpistävä ominaisuus henkilössä.

Henkilö projisoi toiseen henkilöön takaisin toisen henkilön omat vajavuudet esimerkiksi käytöksessä tai muussa vastaivuoroisessa tilanteessa. Eli tasavertaisuus ihmissuhteessa säilyy automaattisesti, koska siimaa tulee juuri sen verran kuin toinen osapuoli osallistuu suhteeseen, ei kokoajan, mutta tasapainoisessa suhteessa. Ei siis lasketa tasavertaisuutta vaan henkilö pitää kiinni, että se toteutuu sopivassa suhteessa eikä joudu alta vastaajaksi.

Henkilö on aina kohtelias, mutta ei alistuva, nuoleskelija tai ylitse vuotavan kehuva.

Henkilö osaa pitää puolensa mutta myös hyvin empaattinen ja auttavainen luonne sekä havaitsee hyväksikäytön yritykset nopeasti.

Ei yritä muuttaa toista.

Näyttää tunteensa.

Hyväksyy muiden mielipiteet ja tavat tehdä asiat, puuttumatta niihin.

Jaksaa ihmisten seuraa vähän ja viihtyy hyvin yksinään.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cptsd.

Vierailija
42/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heheh, tämä tässä ketjussa kuvailtu tyyppi kuulostaa ihan siltä miltä minua saattaisi joku kevyen tuttavuuden kautta näkevä kuvailla.

Vielä huvittavampaa on se että minä olen niin päästäni vialla että olen työkyvyttömyyseläkkeellä : D

En ala omasta diagnoosistani tarkemmin puhumaan, mutta sanotaan vaikka näin että cptsd: stä kärsivät/toipuvat on yleensä aika samasta mallista painettuja, meidän ongelmat ei vaan yleensä ole haitallisia muille joten minäkin olen erinäisen kerran saanu kuulla et miten minä eläkkeellä olen kun olen näin ylinormaali.

Oliko tämän kirjoittaja myös ap ja tarina osa hänen mielikuvitushahmojaan?

Minä haluaisin huomauttaa että te muut nOrMaALiT käyttäydytte nyt kuin pahapäiset luonnehäiriöiset lapset, huudellen syytöksiä ja villejä teorioita ee

"Olisiko mahdollista että apn kokema näkemys tästä ihmisestä on vain pintapuolinen raapaisu ja sisällä tosiaan vois olla jotain myllerrystä?"

Perusnaapurikyylän on tietenkin saatava tietoonsa kaikki alkaen sairaushistoriasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-PTSD kuulostaa hyvin osuvalta.

Vierailija
44/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle AP sitten ollaan ilkeitä kun "pitää" sitä peilata takaisin? Oletko niin harhainen ettet näe omaa toimintaasi? 

Vierailija
45/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajalla jääneet lääkärin määräämät F-dg-lääkkeet ottamatta? Kaduttaako oma käytös ja rumat puheet? Hoitotasapaino keikkuu? Raivaria pukkaa (menee vessaan rauhoittumaan)? Onko ns. psykoosi tulilla? Jäit itseksesi raivoamaan? Säritkö kämppäsi? 

Vierailija
46/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aikuismainen, vahva ihminen. 

Kohtelee muita kauniisti ja maksaa tarvittaessa potut pottuina. 

Vierailija
47/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusnaapurikyylän on tietenkin saatava tietoonsa kaikki alkaen sairaushistoriasta."

Toisen henkilön motivaatio ei muuta sitä että minä koen hyväksi ideaks puhua tästä, jos se antaa naapurikyylälle mielenrauhan niin olkoon hyvä vain, minä en piilottele mitään ihmishirviötä sisälläni joten minua ei haittaa että muut ymmärtävät minua. : )

Vierailija
48/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä persoonallisuushäiriö? Yläluokkaisuus.

Yläluokkaisuus ja hyvä lapsuus, tuo julma ominaisuuksien kombo.

Vierailija
49/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle AP sitten ollaan ilkeitä kun "pitää" sitä peilata takaisin? Oletko niin harhainen ettet näe omaa toimintaasi? 

Ei ap:stä ole kysymys. Kyseisen henkilön projisoinnista toisia ihmisiä kohtaan, tekee sen todella automaattisesti jos tätä henkilöä kohtelee huonosti/ korottaa turhaan ääntä tms. Kun projisoinnista kyse yleensä omien tekojen näkemisestä toisessa, niin tämä ihminen heijastaa ne takaisin, voisiko sano, jopa kylmästi.

Vierailija
50/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoiset maagiset ajattelut nyt tulilla, cptsd syntyy vastareaktiona äärimmäisen traumatisoivasta kokemuksesta lapsuudessa joka jatkuu vuosia.

Vierailija
51/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoiset maagiset ajattelut nyt tulilla, cptsd syntyy vastareaktiona äärimmäisen traumatisoivasta kokemuksesta lapsuudessa joka jatkuu vuosia.

Osoitatko minulle kohdat, joissa AP kuvailee cptsd:n oireita. 

Tai mitä suotta, kun ei niitä siellä ole.

Vierailija
52/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla AP itse joka jankkaa ketjussa cptsdtä. On vaan keksinyt häiriöityneessä mielessään normaalille ihmiselle jonkun dgn kun se vaikuttaa normaalina niin oudolta. 

Vierailija
53/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla AP itse joka jankkaa ketjussa cptsdtä. On vaan keksinyt häiriöityneessä mielessään normaalille ihmiselle jonkun dgn kun se vaikuttaa normaalina niin oudolta. 

Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan miksi te teeskentelette että minä olen ap.

Minun näkökulmasta te sivuutatte ison osan siitä mitä ap sanoi ja poimitte vain ne osat jotka tukee sitä mitä te haluatte uskoa ettekä kuuntele mitä oikeasti sanotaan kokonaisuutena.

Ei teidän ole mikään pakko tästä keskustella jos se ottaa niin koville että tarvitsee alkaa valehtelemaan muiden puolesta.

Vierailija
54/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä henkilö voisi kuvailla myös sanoilla vahva ja itsenäinen. Vastoinkäymisiä elämässä hänelläkin ollut, mutta  elämänasenne 'muuta mitä voit muuttaa, muuten anna olla' kuvailee häntä hyvin. Ei ol emistään kostonhimoinen tai pahantahtoinen kenellekään, on sitä mieltä että puntit tasataan lopulta ja jos toivoo toiselle pahaa, se kostautuu itselle. Samoin jo sjollakin onnea, niin siitä voi olla onnellinen toisen puolesta ja iloinen, onnen ja ilon määrä ei ole elämässä rajallista.

Vierailija
55/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olisi normaali ihminen? Joistakin kohdin tunnistin itseni - ettekö te muut? Väkisinkin tässä yhteiskunnassa tehdään normaaleista ihmisistä mt-ongelmaisia ja ties millä häiriöillä. Oletteko törmänneet sellaiseen että niitä halutaan jo vankiloihinkin eli normaalit vaan vankilaan jotta muut ulkopuolella saavat 'rällästää' sellaisessa maailmassa mikä tänne nyt rakennettu. Huh, huh...

Vierailija
56/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä olisi normaali ihminen? Joistakin kohdin tunnistin itseni - ettekö te muut? Väkisinkin tässä yhteiskunnassa tehdään normaaleista ihmisistä mt-ongelmaisia ja ties millä häiriöillä. Oletteko törmänneet sellaiseen että niitä halutaan jo vankiloihinkin eli normaalit vaan vankilaan jotta muut ulkopuolella saavat 'rällästää' sellaisessa maailmassa mikä tänne nyt rakennettu. Huh, huh...

Tän ketjun normaali-edustus on kyllä aivan päättömän mt-ongelmaista, vai haluaa ne sut vankilaan liiasta normaaliudesta? : D

Vierailija
57/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan miksi te te

Olen psykan opiskelija ja voin leikkimielisesti diagnosoida mutta ap:n pitää antaa lista häiriökäyttäytymisestä. Nyt tuon ihmisen kuvailu tukee vain oletusta hyvästä lapsuudesta ja vahvasta aikuismaisesta ihmisestä kuten aiemmat kommentoijat todenneet.

Vierailija
58/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen psykan opiskelija ja voin leikkimielisesti diagnosoida mutta ap:n pitää antaa lista häiriökäyttäytymisestä. Nyt tuon ihmisen kuvailu tukee vain oletusta hyvästä lapsuudesta ja vahvasta aikuismaisesta ihmisestä kuten aiemmat kommentoijat todenneet."

Minä kylläkin pystyin lukemaan siitä aika paljon enemmän ja tarjosin jotain muutakin pureskeltavaa väitteeni tueksi kun laimean vetoamuksen auktoriteettiin.

Mutta ei sitten, minun pointtini tosiaan ei ollut että apn kuvailema ihminen olisi viallinen mt tapaus, joka pitäisi olla äärimmäisen selvää jos olisit edes yrittänyt lukea mitä sanotaan ymmärtääksesi etkä vain vastataksesi.

Vierailija
59/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen psykan opiskelija ja voin leikkimielisesti diagnosoida mutta ap:n pitää antaa lista häiriökäyttäytymisestä. Nyt tuon ihmisen kuvailu tukee vain oletusta hyvästä lapsuudesta ja vahvasta aikuismaisesta ihmisestä kuten aiemmat kommentoijat todenneet."

Minä kylläkin pystyin lukemaan siitä aika paljon enemmän ja tarjosin jotain muutakin pureskeltavaa väitteeni tueksi kun laimean vetoamuksen auktoriteettiin.

Mutta ei sitten, minun pointtini tosiaan ei ollut että apn kuvailema ihminen olisi viallinen mt tapaus, joka pitäisi olla äärimmäisen selvää jos olisit edes yrittänyt lukea mitä sanotaan ymmärtääksesi etkä vain vastataksesi.

Osoitatko nyt ensiksi jonkin käyttäytymisen ongelman ap:n kuvauksessa että siitä voi keskustella. En itse löydä. Menee harhaluuloisuuden piikkiin mutu-tuntumalta arvailla.

Vierailija
60/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-PTSD kuulostaa hyvin osuvalta.

Miten tuo kuvaus kuulostaa lainkaan tältä?

Complex post-traumatic stress disorder (complex PTSD, sometimes abbreviated to c-PTSD or CPTSD) is a condition where you experience some symptoms of PTSD along with some additional symptoms, such as:

difficulty controlling your emotions

feeling very angry or distrustful towards the world

constant feelings of emptiness or hopelessness

feeling as if you are permanently damaged or worthless

feeling as if you are completely different to other people

feeling like nobody can understand what happened to you

avoiding friendships and relationships, or finding them very difficult

often experiencing dissociative symptoms such as depersonalisation or derealisation

physical symptoms, such as headaches, dizziness, chest pains and stomach aches

regular suicidal feelings.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän