Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mt-ongelma tai persoonallisuushäiriö?

Vierailija
02.05.2024 |

Tämä henkilö pitää hyvin omat rajansa, kauniisti ja aina kohteliaasti, loukkaamatta toista. Tämä oikein silmiinpistävä ominaisuus henkilössä.

Henkilö projisoi toiseen henkilöön takaisin toisen henkilön omat vajavuudet esimerkiksi käytöksessä tai muussa vastaivuoroisessa tilanteessa. Eli tasavertaisuus ihmissuhteessa säilyy automaattisesti, koska siimaa tulee juuri sen verran kuin toinen osapuoli osallistuu suhteeseen, ei kokoajan, mutta tasapainoisessa suhteessa. Ei siis lasketa tasavertaisuutta vaan henkilö pitää kiinni, että se toteutuu sopivassa suhteessa eikä joudu alta vastaajaksi.

Henkilö on aina kohtelias, mutta ei alistuva, nuoleskelija tai ylitse vuotavan kehuva.

Henkilö osaa pitää puolensa mutta myös hyvin empaattinen ja auttavainen luonne sekä havaitsee hyväksikäytön yritykset nopeasti.

Ei yritä muuttaa toista.

Näyttää tunteensa.

Hyväksyy muiden mielipiteet ja tavat tehdä asiat, puuttumatta niihin.

Jaksaa ihmisten seuraa vähän ja viihtyy hyvin yksinään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh, tämä tässä ketjussa kuvailtu tyyppi kuulostaa ihan siltä miltä minua saattaisi joku kevyen tuttavuuden kautta näkevä kuvailla.

Vielä huvittavampaa on se että minä olen niin päästäni vialla että olen työkyvyttömyyseläkkeellä : D

En ala omasta diagnoosistani tarkemmin puhumaan, mutta sanotaan vaikka näin että cptsd: stä kärsivät/toipuvat on yleensä aika samasta mallista painettuja, meidän ongelmat ei vaan yleensä ole haitallisia muille joten minäkin olen erinäisen kerran saanu kuulla et miten minä eläkkeellä olen kun olen näin ylinormaali.

Vierailija
22/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni on, ettei ko. henkilö ole vähimmässäkään määrin ahdistunut, koska tajuaa pitää kyökkipsykologisoivat kyylät käsivarren mitan päässä elämästään :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä persoonallisuushäiriö sinulla mahdollisesti on, mutta se selvinnee sinulle kun alkajaiseksi hakeudut psykologin juttusille.

Tuo sinun mielikuvitushahmosi puolestaan vaikuttaa ihan terveeltä. Anba hänen olla sillä seurasai ei taida olla hänelle hyväksi. 

Vierailija
24/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaukseni on, ettei ko. henkilö ole vähimmässäkään määrin ahdistunut, koska tajuaa pitää kyökkipsykologisoivat kyylät käsivarren mitan päässä elämästään :) 

Ahdistusta tulee muistakin asioista, on myös fyysistä ahdistusta joka ei liity tunteisiin välttämättä tai suoranaisesti edes.

Vierailija
25/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kuvauksesta tulee tunne jonkinlaisesta neuroottisuudesta, joten veikkaan yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä.

Veikkaa ja lottoa keskenäsi. Minusta et saa paskanjauhajaa.. 🙈

Aapeellä Vanhapiika syndrooma. Luulee lisäksi itseään psygologiksi. 

Vierailija
26/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä persoonallisuushäiriö sinulla mahdollisesti on, mutta se selvinnee sinulle kun alkajaiseksi hakeudut psykologin juttusille.

Tuo sinun mielikuvitushahmosi puolestaan vaikuttaa ihan terveeltä. Anba hänen olla sillä seurasai ei taida olla hänelle hyväksi. 

Miksi mielikuvitushahmo? Oliko liian hyvää ollakseen totta? Omasta näkökulmastani ei todellakaan vaan täysin normaalia monelta ihmiseltä joka ei ole tyhmännäköinen ihminen.

Vierailija
27/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistusta tulee muistakin asioista, on myös fyysistä ahdistusta joka ei liity tunteisiin välttämättä tai suoranaisesti edes.

Ahdistusta tulee peräsuolenlaskeumasta 😀😀😀

Vierailija
28/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saakka hyvä tapakasvatus ja terve järki ovat olleet persoonallisuushäiriöitä, jostain mt-ongelmista nyt puhumattakaan? Ei elämänhallinnassa ja tasavuoroisuudessa ole mitään väärää. Lisäksi ap käyttää verbiä projisoida väärin. Ei mt-ongelmaisuus ole mikään standardi, se on poikkeus ja kuuluukin olla poikkeus, muuten yhteiskunta ei voi edes teoriassa toimia. 

Se nimenomaan on standardi. Kun milialan vaihtelut on alettu laajasti medikalisoimaan. Ja silläkin tasolla, että tällä vauhdilla kohta enemmistö täyttää jonkun määritellyn "haittastandardin", joita mielenterveysauktoriteetit on itse luoneet.

Vierailija
29/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heheh, tämä tässä ketjussa kuvailtu tyyppi kuulostaa ihan siltä miltä minua saattaisi joku kevyen tuttavuuden kautta näkevä kuvailla.

Vielä huvittavampaa on se että minä olen niin päästäni vialla että olen työkyvyttömyyseläkkeellä : D

En ala omasta diagnoosistani tarkemmin puhumaan, mutta sanotaan vaikka näin että cptsd: stä kärsivät/toipuvat on yleensä aika samasta mallista painettuja, meidän ongelmat ei vaan yleensä ole haitallisia muille joten minäkin olen erinäisen kerran saanu kuulla et miten minä eläkkeellä olen kun olen näin ylinormaali.

Oliko tämän kirjoittaja myös ap ja tarina osa hänen mielikuvitushahmojaan?

Vierailija
30/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistusta tulee peräsuolenlaskeumasta 😀😀😀

Ahdistusta voi tulla kuulepas lähes mistä tahansa. Ajatelkaahan asioita mitä puhutte netissä toisillenne.

Vierailija
31/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saakka hyvä tapakasvatus ja terve järki ovat olleet persoonallisuushäiriöitä, jostain mt-ongelmista nyt puhumattakaan? Ei elämänhallinnassa ja tasavuoroisuudessa ole mitään väärää. Lisäksi ap käyttää verbiä projisoida väärin. Ei mt-ongelmaisuus ole mikään standardi, se on poikkeus ja kuuluukin olla poikkeus, muuten yhteiskunta ei voi edes teoriassa toimia. 

Se nimenomaan on standardi. Kun milialan vaihtelut on alettu laajasti medikalisoimaan. Ja silläkin tasolla, että tällä vauhdilla kohta enemmistö täyttää jonkun määritellyn "haittastandardin", joita mielenterveysauktoriteetit on itse luoneet.

Kyllä ne ovat ihan oikeita ongelmia. Kannattaa pohtia sitä omaakin elämäntyyliä mutta lääkkeitä syödään aika paljon turhan takia. Moniinkaan ongelmiin ne eivät auta edes.

Vierailija
32/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä käytän verbia projisoida väärin, mutta tarkoitan, että kyseinen henkilö on erittäin hyvä peilaamaan toisten huonoa käytöstä takaisin. 

Vierailija
33/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käytän verbia projisoida väärin, mutta tarkoitan, että kyseinen henkilö on erittäin hyvä peilaamaan toisten huonoa käytöstä takaisin. 

Kirjoitat epäselvästi. Vaikea ymmärtää mitä tarkoitat.

Vierailija
34/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mielikuvitushahmo ei tunnu todelliselta. Jos kyseinen henkilö on erittäin hyvä peilaamaan toisten huonoa käytöstä takaisin tämä tarkoittaa että hän ei taida ottaa vastuuta itsestään vaan vierittää sen muille.. Ei näe edes omaa huonoa käytöstä, tuo viittaa siihen.. 

Vierailija
35/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yksi asia saa epäilemään mt-ongelmaa? Et ole kertonut ainuttakaan seikkaa mikä saisi epäilemään mt-ongelmaa. Voisiko itselläsi olla harhaluuloisuushäiriö?

Vierailija
36/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap. se häiriö on.

Vierailija
37/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilöä kohtaan ollaan ilkeitä yms, hän projisoi toiminnan tehokkaasti takaisin ilkeän ihmiseen.

Tämä ihminen on vastuunkantaja, siitä ei ole epäilystä.

Vierailija
38/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kehuu itseään ja mitätöi muita.

Vierailija
39/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämän kirjoittaja myös ap ja tarina osa hänen mielikuvitushahmojaan?

Minä haluaisin huomauttaa että te muut nOrMaALiT käyttäydytte nyt kuin pahapäiset luonnehäiriöiset lapset, huudellen syytöksiä ja villejä teorioita eetteristä, samalla kun minulta tulee se ylinormaali suhtautuminen.

Olisiko mahdollista että apn kokema näkemys tästä ihmisestä on vain pintapuolinen raapaisu ja sisällä tosiaan vois olla jotain myllerrystä?

Kyllä minustakin läheisimmät ihmiset tietää varsin hyvin miks olen pysyvällä eläkkeellä ja sillä ei ole mitään tekemistä tän ylinormaalin käytöksen kans jonka omaksun muiden ihmisten seurassa.

-sama

Vierailija
40/67 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilöä kohtaan ollaan ilkeitä yms, hän projisoi toiminnan tehokkaasti takaisin ilkeän ihmiseen.

Tämä ihminen on vastuunkantaja, siitä ei ole epäilystä.

Miksi kirjoitat tuosta normaalista toiminnasta useita viestejä keskustelupalstalle kysellen mikä mt-ongelma?

Joko et osaa selittää ymmärrettävästi tai sinä olet se hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi