IS Halpakaupparintamalle rymistellyt Normal on herättänyt hysteriaa suomalaisissa
Selvää säästöä?
Ovatko Suomen halpakauppaketjut oikeasti marketteja halvempia? Ilta-Sanomat otti selvää asiasta vertaamalla suosittujen päivittäistavaroiden hintoja. Mukana oli yhdeksän tuttua kauppaa. Yksi niistä nousi yli muiden. Mukaan mahtui myös eräänlainen yllätys.
Halpakaupparintamalle rymistellyt Normal on herättänyt jopa jonkinlaista hysteriaa suomalaisissa. Kun ketju on avannut uusia liikkeitä eri puolille maata, oville on muodostunut pitkiä jonoja.
Yksi syy Normalin suosioon on hinta. Yhtiö väittää, että heillä asiakas voisi säästää peräti 3060 prosenttia markettihintoihin verrattuna.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
3060 % on paljon!
Tosi paljon kyllä.
Kyllähän Normalissa jotkut tuotteet ovat halpoja, mutta kaikki eivät ole.
Minusta Normal ei ole mitenkään superhalpa.
Normal on kuulemma kallis paikka monenkin tuotteen osalta. Mutta teinitytöt kulkee kaupungilla Normal kassien kanssa. Kyse on siis muoti ilmiöstä.
Mikä Normalissa esimerkiksi on halpaa? Ne tuotteet mitkä itselle tarttui mukaan olisi olleet Tokmannissa saman hintaisia. Mutta ainakin La Riven hajuvedet ovat Normalissa halvempia kuin muualla. Mutta olisi kiva jos olisi jotain aitojakin hajuvesiä eikä vain kopioita.
Normal kuulostaa venäläiseltä. Minkä maalainen se on?
Vierailija kirjoitti:
Normal kuulostaa venäläiseltä. Minkä maalainen se on?
tanska
Suihkusaippuat ostan Normaalista, ovat puolet halvempia kuin esim.Prismassa.
Muuten en sieltä oikein mitään osta, joskus huvikseen jotain kasvonaamioita.
Mä olen tykästynyt Normalin shampooseen (luulen et on niiden oma lerkii mut en oo kyllä varma, en vaan oo muualla nähnyt). Myös matkakokoiset tuotteet on olleet kohtuuhintaista, eikä niin että minikoko maksaa saman kuin tavallinen. Hiustuotteita monet tutut sieltä ostaa.
Normal on muistaakseni tanskalainen.
Saippuat ja shampoot noin 30% halvempia kuin marketeissa (Aussie ym.). Lempikaakaoni maksaa Prismassa lähes kuusi euroa, täysin sama paketti Normalissa alle kolme euroa.
Kaikille näistä säästöistä ei ole hyötyä, minäkin käyn lähinnä kun satun kulkemaan ohi. Japaniviikoilla oli samoja tuotteita kuin Cittareissa (ainakin Jumbo), mutta hinta oli noin puolet pienempi.
PK-seudulla ihmiset on niin köyhiä että tarvitaan näitä halpakauppoja.
Sellasta elämää kaatopaikalla.
Enpä tiedä tuleeko mitään säästöä, kun itse ainakin ostan sieltä muutakin turhaa sälää mitä en olisi marketista ostanut. Muutenkin koko kauppa on yhtä turhuuden markkinaa. On pakaranaamiota, purkkia ja purnukkaa kaikkea mahdollista, josta ei mitään käytännön hyötyä ihmiselle ole.
Ilta-Sanomat vertaili 11 arkisen tuotteen hinnat yhdeksästä eri kaupasta. Normal oli edullisin.
Käyn ostamassa Normalista kaikki hygieniatarvikkeet. Ovat ainakin puolet halvempia siellä kuin vaikkapa Lidlissä.