Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**^^SYYS04 Keksiviikkoa**^^

24.01.2007 |

Heh, piti pitkään miettiä mikä päivä.

Teukkaa ajatellen lanseerattu otsikko;)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vähän koittaa rauhoittua. Eilen tosiaan pesin ja siltitin vauvan vaatteet, sit siivosin keittiönkaappeja ja illalla vielä maalasin yläkerran aulan paneleita!! kun mies ja poika häipyi kylään. Pieni tilahan tuo on, puolet sain tehtyä. Tuloksen ettei väsyttänyt yhtään illalla, nukkumaan menin siinä yhden maissa. Nukuttiin kahdeksaan pojan kanssa, mikä tarkoittaa huonoja päiväunia. Suppareita ei ole enää näkynyt, taitaa käynnistykseen mennä tää homma.

Perjantaille olin sopinut pitäväksi alusvaatekutsut, onneks tulijoita ei ole riittävästi nii voi perua, se ois kyllä ollut nyt liikaa.

Ä-pakkausta ei ole vielä kuulunut postista, ä-pakkauksen laatikko pitäis laittaa kuntoon että pikkuinen voi sit siinä nukkua alakerrassa ja mun vanhemmat tuo pinnasängyn viikonloppuna.

Synnytys alkaa pyöriä mielessä yhä enempi, miten sitä vois valmistautua, äitiysjoogatkin kun jäi tässä raskaudessa.

Hyvikset päivät kaikille!!

Ajatelkaa, mun yksi ystävä synnytti sunnuntaina Jenkeissä, oli pe vielä töissä!!! Oli sanottu että työt voit lopettaa sitten kun et enää jaksa ja ä-loma on palkatonta vapaata. Kuulemma alustavasti sovittu 4 kk, mutta joustavana työnantajana ovat valmiita pitkittämään ä-lomaa jopa puoleen vuoteen!!! siis täysin palkatonta. Kästtämätöntä,pikkuinen tyttönen terve sellainen syntyi 1980 g ja 43 cm, oli kai istukassa ollut jotain vikaa ja aksvu hidastunut ja siksi oli käynnistetty pari vko ennen l.a.

No nyt meen, tiivii

tiivii

Vierailija
2/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä liittyen Nöösän vatsaan. Täytyy kokeilla tuota perunasuurimopuuroa kera fibrexin. Kaakao tai suklaa ei Nöösälle sovi, kun niissä on soijalesitiiniä. Mandariini kokeilu jatkuu, muutamia pieniä näppyjä ilmestyy masuun kotvan kuluttua nauttimisesta, mutta ei kovin pahoja reaktioita. Katsotaan¿

Nöösän hoidossa muut kolme lasta sairaina, kahdella ainakin on vesirokko. Saa nähdä miten meidän käy. Tällä hetkellä lievää yskää ja nokka vuottaa hiukan räkää eli näkänää.

Pile: Nöösän ihokin on parempi vinkkiesi avulla. Teit siis enemmän kuin työsi. =)

Aavis: Mitään suuria ideoita ei minulla ole antaa. Eilen illalla lueskelin Tunnemuksu-kirjaa ja mietin, että voisiko lasten satukirjoista olla jotain apua. Tämä toimii tosin vain silloin, jos Mottia kiinnostaa kirjat ja jaksaa kuunnella/katsella kirjoja yhdessä vanhempien kanssa. Ajattelin kirjoja tyyliin: Mikko Mallikas on oikukas, Tappelupukari Mikko Mallikas ja Aino kirjoista löytynee samantapaisia. En kyllä tiedä miten toimii käytännössä näin pienellä. Voimia uhmailujen kanssa. Onneksi sinulla ja miehellä yhteistyö pelaa noin hienosti. Motilla on upeat ja viisaat vanhemmat. Haleja.

Enkeli: Onko teillä hyvä terkkari neuvolassa? Jaksaisitko ottaa häneen yhteyttä, että saisit edes hivenen purettua oloasi ja hän ehkä saisi asioita eteenpäin, että saisitte jotain apua arkeen. Ei loputtomiin tarvitse yksin jaksaa. Halauksia. Olette rukouksissani.

Hilu: Tsempitykset täältä päätöksellesi ja siinä pysymiseen. Rutistus.

Hellin tilanne? Supistuksia lähetän kovasti, jos ei jo pieni ole sylissä.

Tervetuloa takaisin Ampi ja Kukkuu! Teitä on ollut ikävä.

Äh, pakko mennä, ettei myöhästy töistä ja saan Nöösän hoitoon. Jospa seuraavalla kerralla ehtisin kysäistä pari neuvoa. Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajamme perui tulonsa. Kiva, kiva tänään hänen olisi pitänyt aloittaa lapsiin tutustuminen. Syy perumiseen; liian vaativa ja vastuullinen työ. Empä olisi uskonut 5.lapsen äidillä menevän pupu pöksyyn. Ainakaan näin viime tipassa. Jahas kait sitä taytyy lähteä jatkamaan tämän katastrofin selvittämistä.. Kyllä tämä algeeriaperheenä elo on joskus hankalaa.

Lila75, sanonko mikä otsassa

Vierailija
4/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lila :-( Voin vaa kuvitella miten paljo suututtaa!!!!Ja sen " mitäs nyt" tunteen.Ei sitte voinu yhtää aikasemmin ilmottaa!!!!

Itku tulee jo oman taudin kanssa :-( Eilen oli hetken parempi,toiveikas olo..no se kesti parituntia.Yskä tuntuu samalle ku marraskuussa keuhkoputketulehuksessa,oiskohan tauti sinne menny?Nyt tahtosin vaa tosi tehokkaan antibiootin,mikä tappas kaiken mahollisen!!Ärsyttää tää omalääkärijuttu ku homma ei toimi,sillo oli hyvä ku oli ihana ekuri.

Tänää mentii pulkalla tarhaa,lähes 35kg pulkassa otti aika voimille-onneks se painavampi jäi tarhaa..

Typy yski yöllä kauheesti,aamulla ei ollu kuumetta mut eiköhän se nouse viel:-/

Ei nyt päästä lumileikkeihinkää,mut nythän tuota tulee ni eiköhän se nyt pysykin...

S-posti asiat on kovasti mielessä,mut ei nyt vaan ole jaksanu sinne kirjotella..Olette ajatuksissa!

Enkelille hali!Ja sitä keskuteluapua minäkin suosittelisin..Et varmaa sinne kotipalveluu soittanu?

Typy tahtoo leipää..

jatu

Vierailija
5/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä joskus pääsee vielä hiihtämään. Joko joku syystaapero on kokeillut hiihtämistä? Eikös Veeti ollut? Vinkiksi muuten hiihtämään opetteleville, ensin kannatta opetella ilman sauvoja ja vasta kun suksilla pysyy jotenkin pystyssä ottaa sauvat käyttöön.

Voi ei Lila :-( Tosi kurjaa! Ja hoitaja kun vaikutti niin hyvältä! Leikittelin tässä ajatuksella että mitä jos itse hakisit työpaikkaa lastesi hoitajaksi ;-) Ei taitais mennä työkkärissä läpi.

Enkelille jaksamista ja apua heti paikalla!

Meillä on ihan mukavaa sairastella kotona. Lilli on ihan reipas ja iloinen, paitsi silloin kun pitää ottaa lääke. Muuten tämä on kuin lomalla olisi.

Kiitos Ynikselle ompelukonekommentista! Olen ollut muualtakin kuulevinani ettei Singer enää ole maineensa veroinen. TUosta sinun merkistäsi en ole tainnut kyllä ikinä kuullakaan :-0

Mersu, minusta se kuvaus silloin konttausikäisenä olisi ollut viimeinen kontrolli, edellyttäen ettei ongelmia tule. En kyllä ihan satavarma ole asiasta.

Jatu, pystyisitkö menemään yksityiselle lääkärille? Jos ei kerta tuo omalääkäri ole sitä mitä sen pitäisi? Kyllä tuo minusta on sen verran huolta herättävää. Koska olet viimeksi ollut ihan terve? Ei kai teillä ole hometta tai muuta ikävää sisäilmassa?

Milon puhelin on hukassa :-/ Saa kyllä ruveta pitämään paremmin huolta tavaroistaan, uutta puhelinta ei heru jos ei ensin osoita osaavansa huolehtia siitä. *##¤%#*

Muuten, kuvittelenko vaan vai tunnistaako joku muu jo odotusaikana palstalleista tuon " ei hyvä äiti" -aloittajan? Eri nimimerkillä tosin.

Nyt vähän siivoilemaan, sänkykin on vielä petaamatta.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
6/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila, jättipä hoitaja teidä varsinaiseen pulaan! Törkeää, jos ei heti uskalla sanoa mitä tahtoo! Tsemppiä uuden löytämiseen!

Ankkis, en minäkään Janomesta ollut kuullut. Anoppi kuitenkin oli tutkaillut ompelukonemarkkinoita ja hankkinut ton merkin. Sillä uskalsin itsekin ostaa. Anoppi on kova ompelemaan, minä en niinkään:) En muuten osaa yhdistää nimimerkkiä yhtään, vinkkejä? Tai laita s-postiin, uteliaisuus heräsi.

T: Ynis

Ps. Hilu, heti utelen, että miten sujuu?

Vierailija
7/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu unilla, Ida kattoo muumeja...

Hilulle tsemppiä, mikä tuo lääkekuuri on minkä sait? Meillä mies polttaa, on polttanu kohta 10v (ja ikää vasta 23), ja nyt on ensimmäistä kertaa puhunu et vois koittaa lopettaa. Tekis varmaan sille tosi hyvää, no kenelle ei, mut jos vaikka sais painoakin lisää...

Käytiin aamulla neuvolassa, mun isä oli täällä Idan kanssa sen aikaa. Meillä tosiaan kasvaa jättivauva, eilen tuli 1kk täyteen ja mitat oli 4550g/57cm! Kuukaudessa tullut siis 1,5kg painoa ja 7cm pituutta, kyllä oli Ida paljon lyhyempi samanikäisenä.

Päätä särkee taas, oli sen verran katkonainen yö taas. Pojalla on nenä tukossa, me ollaan kyllä muut ihan terveinä. Ida opettelee nukahtamaan itse iltaisin omaan sänkyyn, ihan hyvin on sujunu kaks iltaa, mitä nyt huutelee sieltä, et mun sukka on huonosti, mulla on hirveä nälkä jne.

Ida sano mulle eilen et hänellä on äksy, mä totesin et niin on tosiaan paha äksy kun kiukuttelet. Siihen Ida et enkä kiukuttele, mulla vaan on äksy ja yskäisi sitten siihen todisteeksi päälle. Äksy olikin siis yskä :D

Lunta sataa, ihanaa! Kohta sitä on niin paljon et päästään pulkkailemaankin.

Käynnistyksistä mulla ei ole mitään kokemusta, mutta voimia kuitenkin kaikille odottajille!

Viime viikolla kävin moikkaamassa koulussa kavereita, siellä sit yks ei-niin-kaveri kysy multa et mitä kursseja mä käyn nyt kevään aikana. Selitin sit mitkä kolme oon valinnu ainakin näin aluksi, siihen se sit totes et niin, etkö sä jo ens jaksossa tulekin kouluun ihan kokopäiväisesti... niin ens jakso alkaa maaliskuun alussa!!! Et en ole kouluun tulossa vielä, syksyllä on pakko ottaa pari kurssia ja sit vuoden 2008 alusta taas kokopäiväisesti koulun penkille.

Äh, nyt kuuluu häläristä itkua, pitää mennä

Petra, Ida ja poika 1kk

Vierailija
9/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhosta tultiin ja Onni kakkii. Sitten heivaan sen unille. Kerhossa meinas jo olla reippaana, istui hetken aikaa laulutuokion aikana omalla tuolilla kunnes viereen tuli yks poika rastatukka-isänsä kanssa ja Onni tuli mun syliin:) Puistossa kotimatkalla Onnilla meni hermo totaalisesti ja ajattelinkin sen olevan väsynyt vaikka nukkuikin pitkästä aikaa hyvän yön. Siispä vien sen kohta nukkumaan.

Meinas jo epätoivo iskeä, etteikö meillä enää osata nukkua riittävän pitkään (siis joka riittäis äidille;D). Mutta tänään nukuttiin 8 asti. Ja illalla on nyt ainakin viitenä iltana nukahtanut tosi helposti jo 21 aikaan tai vähän yli. Kannattaakohan hehkuttaa... Nyt vaan pitää istua semmonen 5-10 minuuttia vieressä kun Onni hakee unta ja sitten vaikka se ei vielä nukukaan, se jää rauhassa makaamaan kun siitä lähtee pois. Hurraa sille!

Meidän paapero ei ole vielä hiihtänyt. Torstaina tai viimeistään viikonloppuna kokeillaan mummulassa. Siellä on tallessa minun vanhat puusukset, jotka on luultavasti ollu mun veljelläkin, eli ikää on yli 30v. Onnin serkku on niillä jo hiihtänyt (2,5-v) ja hyvin on hiihtänytkin. Nuo sukset kyllä pitää säilyttää vielä Onninkin lapsille:) Ihan hyvin käyvät ensisuksista vaikka puuta ovatkin.

Itsekin ajattelin viikonloppuna käydä hiihtämässä. En tiedä saako sitä arkisin lähdettyä suksimaan mutta viikonloppuna se kävis helpolla kun vanhempien luota pääsee suoraan ladulle. Jos edes joka viikonloppu kävis hiihtämässä. Eilen kävelin Onnin unien aikana porukoille, matkaa 10km. Olihan sitä siinäkin.

Nyt valmsteleen poikulaista unille.

Ai niin, meilläkin luonto on tällä hetkellä aivan mielettömän hienon näköinen. Puissa on paksu kuura ja lumikerros ja välillä aurinko pilkisteli aamusella jostain raosta. Tosi kaunista. Ja muutama pakkaslumihiutale leijailee hissukseen.

T-P

Vierailija
10/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hah hei, ei ole helppoa ei. Päätä vähän särkee ja olo on rauhaton. Osan tuskastani purin aamupäivällä lumenluontiin pihalla.

Tomera, Googlesta löytyy hyvät infot Zybanista. Kuuri on aika tyyris kertarysäyksellä ostaa 158e, mutta halvempaa se on per päivä kuin tupakointi. Kuuri kestää 7-9 viikkoa. Sen pitäisi vähentää tupakan himoa ja auttaa myös pitää painoa kurissa, joka tuppaa nousemaan lopettamisen jälkeen.

Hilu

Vierailija
11/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika haettu kotiin ,typykkä unilla...kuume ei ole noussu tänään,voisiko olla vaan yhenpvän lämpöpiikki?!Toiveikas...

Hilu:Sä pystyt siihen!!!!Nyt vaan porkkanoita kaappiin ka järsit niitä tuskissa!Kyllä olo helpottuu!Me ollaa kaikki sun tukena :-)

Ankkis:Kiitos huolehtimisesta!Olen minä välillä ollu pikkusen terveempi mut viimeks lokakuussa täysin kunnossa..siis on ollu ihan terveitä päiviä mut aina on iskeny uusi tauti päälle :-(

Tuota yksityistä mietin mut ei ole sitä rahaa niin kauheesti(lapset kyllä veisin) ja kun tuosta mikä olis lähellä on kamalat kokemukset!!En edes päivystyksessä ole saanu niin huonoo kohteluu..ja päivystystä nyt ei voi edes aatella...

Pojan tarhassa on nyt syksyllä ulkoiltu aika huonosti!Siis olihan ilmat kamalat,mut välillä oli pienet ja 3-4vuotiaat illalla ulkona mut nämä isot sisällä!!!Ryhmässä on yks erihoitaja viimevuoteen verrattuna ja kyl ne viimevuonna ulkoili enempi..Olivat kuiteski eilen illalla pihalla,aamulla ei !Ja mähän haen pojan neljältä ni monesti ovat sillo vast pukemassa.Ja tuo poika tarvis ulkoiluu!!!

Vielä olis pojan jumppareissu illalla...

Täytyy laittaa kaffet.

jatu

Vierailija
12/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkää tunnista tutuks mut uteliaisuus heräs kyllä!!!!Kerro! :-)

jatu

Vierailija
13/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua et osu meidän ajoitukset näin yksiin ;-)

Minä nimittäin olen sunnuntaina viimeksi päivällä harrastanut sitä pahetta. Päätä kiristää täälläkin ja hiukan on kans hermo-olo. Mullahan se tupakointi jäi taas tavaksi viime kevään aikana. Olen ns. lopettanu kokonaan ainaki 3X tätä ennen. Molemmista plussauksista kertaheitolla ja kerran miehen takia. Joka kerta olen ollut " vuosia" polttamatta. Ja aina olen ilman mitään korvikkeita tms. lopettanut.

Mähän poltin ikäänkuin salassa, lapsille en sanonut enkä koskaan niiden edessä polttanut, muuta ku ihan pahimmassa vaiheessa keväällä... Pysyi silleen kuitenki paremmin hanskassa... Tänään on töissä koetinkivi, jos vuorossa tupakoitsijoita... Siellä se on yleensä aina alkanu lipsua. Tai jos juo yhdenkin siiderin tms... Eli aika raitis elämä edessä ;-)

Poitsu meni kaverilleen leikkiin iltapäiväksi. Sassa kattoo Nalle Puhia. Ite halus tuon mielummin kuin Titi-nallea. Ihme on tapahtunut :)

Siitä tulikin mieleen Lila ja kurja juttu.

Ai että mua sapettaa teidän puolesta! No, sehän olikin liian hyvä vaihtoehto ollakseen totta ;-( Toivon hyvää toista mahdollisuutta. Tavallaan ymmärrän sitä perunuttakin. Ei olis varmaan tuo munkaan ystäväni ottanu sellasta vastuuta pph:na. Allergiat on kuitenkin aika iso peikko niitä tuntemattomille. Auttaiskohan jos kävisit sen kanssa vielä ihan rauhallisesti läpi mitä erikoisvaatimuksia (eli mitkä asiat vain täytyy tehdä toisin)teidän neidin hoito vaatii? Kun kyseessä on kuitenkin hyvin helposti omaksuttavat toimintatavat. Kun se hoitaja-ehdokas kuitenki vaikutti niin hyvältä???

Neljäksi töihin :)

Ihanaa vaihtelua.

Nyt muuten vuoden alusta tuli mahdolliseksi saada yksityisen hoidon tukea samaan aikaan kun on hoitovapaalla. Ennen ei voinu, toinen lapsi sai olla kyllä kunnallisessa vaik kokoaikaisessa hoidossa, osa-aikainen yksityisellä ei ollu mahdollista täysien maksujen takia. Poitsun osa-aikaisuutta kaverilleni olen täs miettiny mut ei hänelle nyt mahdu... Me kun asutaan omakotitalo-alueella, kavereita EI OLE iltapäivisin/iltaisin. Ja tuntuu et tuo menee ihan pitkin seiniä tekemisen puutteessa... Äh, hankalaa.

Poitsun nukahtamis-probleemat ei sit johtunu astmasta. Huh. Puhalteli nimittäin tosi kovia lukemia pef-mittariin :) Ja nyt on vähän jo helpottanutkin, mikä lie vaihe. Eli normaalia :O

s-postiin olis tälläkin kirjoitettavaa, kun sais aikaa.

Nyt kuulemma Titi-nallea ;-)

Kerppu

Vierailija
14/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat tuolla Zybanilla tupakasta pääseet. Jotkut ovat jakaneet kuuria kahtiakin (vaikkapa tupakoiva pariskunta), kun lyhyempikin aika on riittänyt. Vaikka soo-soo, ei saa reseptilääkkeitä muut syödä kuin ne joille ne on määrätty ;)

Meillä asuu täällä sammakko. Titi-nallessa puetaan yksi tyttö sammakoksi laittamalla kypärämyssy päähän. Joten meillä loikkaa valkomyssyinen sammakko-tuo-pitkäsääri ihan joka ikinen päivä. Sammakko tuo pitkäsääri ei taaskaan kokenut päiväunia tarpeellisiksi. 45 min oli sängyssään, muttei vaan nukuttanut. Ehkäpä huomenna tai ylihuomenna taasen sitä luksusta?

Oltiin eilen siellä ystäväperheessä (Enkeli älä lue....), joilla nelikuinen poika. Nukutus=nukahtaa pukiessa, kun laitetaan tamineita ulkounia varten. Hereilläolo= katselee isoveljen toilailuja. Yöt= herää kolme kertaa syömään ja nukahtaa heti uudestaan. Aika samanlainen tapaus kuin isoveljensä aikoinaan. Venna nukkui niitä 45 min pätkiä ja tämä pikkuherra taas 3-4h ja minä olin KATEELLINEN!!!! Olenkin tässä pohtinut sitä, että kuinka paljon hötkysin itse liikaa joka inahdukseen/työnsin tissiä suuhun yöähinöihin/opetin nukahtamaan liikkuviin vaunuihin - vai onko vauvat vaan niin erilaisia? Tarkoitan nyt sellaisia vauvoja, joilla ei ole mitään vatsavaivaa yms. häiritsemässä unia.

No, tämä meidän vauva on vielä helppohoitoinen tuolla masussa, mitä nyt pää niin alhaalla että kävellessä tuntuu kuula syvällä lantiossa ja liitoskivut ovat niiiiiiin ihanan rajoittavia. Mutta hissutellen kun elää, niin ihan hyvin menee.

Nyt päiväkahvia ja välipalaa, sitten voiskin suunnata tuonne ihanaan lumeen katsomaan Vennan luminautintoja.

Ai niin Lila, voi #%&" %&/!!!! Ei saa, ei SAA noin tehdä! On varmaan sillä hoitajien järjestäjänaisellakin pissi sukassa kun noin kävi.

- tea -

Vierailija
15/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ollaan aktivoiduttu jossain. Hyvin sujuu suksilla tepsuttelu pieneltäkin. Kauaa ei kyllä jaksa, mutta hetken aikaa kuitenkin.

Hilu, mietinkin, että ne tupakkataukojen hetket pitäis osata täyttää jollain muulla tekemisellä. Ei välttämättä syömisellä, vaan silleen, että unohtais paremmin koko homman.

Vierailija
16/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille iiiiso hali, ja monta.

Itkettää.

Hiihto: Sassa on hiihtäny, ihan kivasti meni ja tosi paljon tykkäs. Suosittelen :) Suloista :)

Ayap: Mun piti kommentoida niitä Tampere-kuvia, että näytät tosi hyvältä :)

Onko mut muuten nakattu pihalle paino-ryhmästä? En ole ainakaan saanu mitään postia...

Täytyy varmaan ostaa jotain Nesquik-muroja pahimpaan napostelu-tarpeeseen... Kiitos vinkistä!

Kerppu

Vierailija
17/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole painoryhmä tainnu oikein aktivoitua..Ei ole ketään potkittu pois(ellei sit muakin)Mulla oli hyvät vakaat aikeet syömisiin ja jumppiin mut nyt niistä vaa haaveilen..siis lähinnä jumpasta,en niinkää rehuista ;-)

Kerpulle myös tsempit savuttomaan elämään! :-)

Hiihdä ei neitonen.Sukset on mun vanhemmilla ku ei se oikein poikaakaan innostanu ja siel on kuiteski enempi lunta ni jäi sinne.Saattashan sitä kokeilla jos talvella kouvolassa käydää....Huomaatteko innostukseni? ;-))

jatu

Vierailija
18/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole ehtinyt pinoilemaan. Tiedän, ettei tästä saa stressiä ottaa ja pikkuvauva-aika nyt vaan on tätä, mutta oon jotenkin taas ihan tipahtanut kärryiltä, kun olen ollut viikon avaamatta konetta, ja itseasiassa enemmän tai vähemmän palstapimennossa jo kahdeksatta viikkoa. Luin äsken kolmen päivän pinot ja pikalukuna viikon sähköpostit ja huh! Paljon oli asiaa, mutta aikaa kirjoittaa niin vähän.... ja ilman muistilappua mitään en muistakaan mitä pitikään kommentoida... Rade-taudin jälkeen kun iskee tämä Äde-tauti....

Tylsyyden huippu on kirjoittaa vaan jaksua kaikille tasapuolisesti, mutta muuta en nyt tänäänkään ehdi. Jospa huomenna, yritän ainakin.... Sähköposteihinkaan en viitsi yksikätisesti pikana vastata, vaatisi hieman enemmän aikaa ja ajattelua kuin mihin tänään kykenen ja ehdin. Muutenkin jotenkin mulla on jo pidempään ollut joku kirjoitusblokki taas päällä, en osaa sanoa mitään viisasta kenellekään. :( ihan kun mulla ei oikeesti olis enää aivoja joilla itse ajatella.

Ristiäisivalmisteluihin meni aikaa, ja nyt toipumiseen juhlien jälkeen... juhlat meni hyvin, mutta maanantain olin ihan täysin poikki ja luulin jo et tuun kipeeks mutta nyt jo taas parempi olo. Univaje ja stressin laukeaminen oli kai vaan paha yhdistelmä.

Pojille kuuluu hyvää, syyspoitsu lukee tuolla itsekseen kirjoja ja pieni mies nukkuu taas. Mittoja en tiedä, mutta 62 vaatteet jo käytössä, kovasti on mies kasvanut! Syyspoitsu hoitaa edelleen kovasti pikkuveljeään, tuo tuttia ja auttaa vaipanvaihdossa. Empaattinen kuin mikä. " Äiti, äiti, vauva itkee" tulee heti sanomaan kun pienikin inahdus kuuluu vauvan suunnalta. Silittää ja juttelee ja laulaa tuutulauluja myös veljelleen. Söpöä. PIenellä maha edelleen vaivaa, mutta onneksi aika parantaa.... ikää nyt jo 7vkoa, pian pitäisi oikeasti helpottaa....

Ihanaa kun on lunta taas! Kun vielä ehtisi ulos..... ;)

Rempparyhmä, ensi maanantaina mäkin taas aloitan. Pakko. Nim. herkkuja kaappi (ja maha) täynnä.

Olette ihania kun olette olemassa!! Vaikka en olekaan ehtinyt kirjoittaa ajattelen teitä silti usein. haleja!!

äq, prinssi 7 vkoa ja syyspoika 2v 4kk

Vierailija
19/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei kukaan muu ole asiaan kiinnittänyt huomiota, niin sitten taidan kuvitella omiani...

Muistelin vain että hän on kertonut käyttävänsä toista (juuri tätä) nimimerkkiä " omansa" rinnalla aroista aiheista kysellessään. No samapa tuo, mutta olisi kiva tietää kuulumisia. Toivottavasti ajattelemalleni henkilölle kuuluu parempaa kuin ko. ketjun aloittajalle.

Oltiin lumitöissä Lillin kanssa. Oli kivaa.

Mies viestitteli että Stockalla on Rasavilin haalarit -60%. Sieltä on tulossa Lillille ensi talveksi 98-senttinen haalari.

Puss och kram,

Ankkis ja nukkuva [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
20/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tiedän ketä Ankkis tarkoitat, mutten ole varma. Syntyneiden listan kerääjä alkujaan? Lasten iät osuis yksiin. Jotenkin tuntuis silti, ettei voi olla (jos edes puhutaan samasta ihmisestä). Mutta mistä sitä ikinä tietää.

Esikoinen sai tänään kitalakilevynsä eikä ollut suostunut sitä edes kokeilemaan hammaslääkärissä. Eikä ole suostunut kotonakaan. Jotenkin arvasin, että ongelmia tulee muotin oton aiheuttamien traumojen takia, mutta on jotenkin pettynyt olo (vaikkei pidäkään heti luovuttaa).

Nyt tuntuu myös rankalta, kun yöt nukun levottomasti ja työasiat vaivaa. Lisäkoulutukseen liittyvät asiat ei etene mitenkään. Silti tuntuu, että eihän mulla ole tulevaisuutta tuolla firmassa, jos en saa lisää oppia. Nykyinen projektikin kestää korkeintaan kesään enkä tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu. Pomo aina sanoo, että töitä riittää, mutta minä en tykkää tälläsestä epätietoisuudesta. Itseluottamus on aika heikko:( Tämän hetken projekti on hieman hanttihommaa, mutta olen huomannut tollasten hommien sopivan mulle. Eikö mulla ole kunnianhimoa, vai olenko vain jo tuudittautunut tuttuun ja turvalliseen.

Edelleen myös vaivaa kaikki omiin juttuihin ja tyoasioihin tarvittava aika. Ilmottauduin " koekaniiniksi" yhdelle elämäntapavalmentajaksi opiskelevalle. Koen, että se kyllä tulee todella tarpeeseen, mutta siihenkin menee useampia iltoja haastattelujen merkeissä. Eli hyvään tarkoitukseen aikaani käytän, mutta silti vaivaa mieltä. Lisäksi itselle tulee hädintuskin työtunnit päivittäin täyteen ja noiden menojen takia kohta miehelläkin alkaa tehdä tiukkaa. Mummojakaan ei viitsi loputtomiin vaivata.

Kun noi opiskeluasiat selviäis ja tietäisin kuinka paljon tarvin sisääntehtyjä tunteja lähiopetuksen takia, niin voisin koittaa miettiä jotain järjestelyjä asian suhteen. Esim. mummot vuorotellen hakemaan lapsia kerran viikossa ja me voitais miehen kanssa tehdä pitkät työpäivät silloin.

Että tälläinen purkaus tällä kertaa...