Onko teillä jokin tietty kieli jota et oikein jaksaisi kuunnella pitkään?
Huomaan itse ärsyyntyväni näistä aasialaiskielistä joissa on korkeusvaihtelua. Thai, kiina, vietnam jne.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
somalian kieli
Kesällä jos on 30+ ja laittaa silmät kiinni myyrmäen paalutorilla niin tuntuu kuin olisi afrikassa.
Tuntuu samalta, vaikka olisi silmät aukikin.
Saamen kielen uutisissa on ärsyttävän kimeä ääninen nainen
Aro baro fooros, Romanos kurkos...
Venäjä, saksa, ranska, italia ja lähes kaikki Aasian kielet. Ei kuulosta hyvältä ja tekee vain mieli vetäistä turpaan.
Suomenruotsi on lähellä oksennusta.
Ranska kaikkein hirveintä kidutusta, toisena venäjä.
Jää kielen vuoksi katsomatta kaikki ranskalaiset filmit ja muut mahdolliset, on niin hirvittävän kuuloista, ei kertakaikkiaan voi kuunnella.
Tanskan kieli kuulostaa karmealta! Miten heidän äänihuulensa kestävät tuollaista karjuntaa?
Portugali on kans outo kieli, siitä ei saa millään otetta kun ei ole mitään yhtäläisyyksiä muihin kieliin. Kuulostaa välillä jopa venäjältä.
Saamen kieli on kökköä, ei soljuvaa vaan töksähtelee pahasti. Varmaan sopii karuihin lapin oloihin.
Romanian kieli on kaunista, kuin latinaa. Sitä pysyy kuuntelemaan pitempäänkin ja jopa ymmärtääkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki afrikkalaisperäiset kielet. Tosin suurin osa mun antipatioista taitaa mennä sen intonaation ja kovaäänisyyden piikkiin, jotka ei kai suoranaisesti ole itse kielen vikoja. Joka tapauksessa v**uttaa se intonaatio, kuulostaa sellaiselta aggressiiviselta, järjettömältä mölötykseltä ja kun tosiaan vielä tuppaavat yleensä kailottamaan kovaa ja puheluiden pituuksista päätellen aivan tyhjänpäiväisistä asioista huomioimatta ollenkaan kanssamatkustajia esim. julkisissa.
Olen todella samaa mieltä. V i tutt aa aina, kun kuulen sitä mölinää. Hallitsematonta purkausta liian kovaa ja liian nopeasti ja todennäköisesti juurikin täysin tyhjänpäiväistä sisältöä. En halua olla missään tekemisissä.
Itä ja länsinaapuria ei kauan jaksa kuunnella. Varsinkaan itänaapuria.
Arabia. Se kuulostaa siltä kuin yrittäisi rykiä kalanruotoa kurkusta.
Vierailija kirjoitti:
Arabia. Se kuulostaa siltä kuin yrittäisi rykiä kalanruotoa kurkusta.
Mikä valitettavinta, että toisen polven arabit osaavat kohtuullisesti suomea, mutta puhuvat sitä samalla tavalla purskahdellen ja huutaen, kuten omaa kieltään. En tiedä kuinka monta vuosikymmentä menisi, että täällä olisi täysin suomalaisittain suomea puhuvia arabin näköisiä tyyppejä.
Thai ykkönen, hindi hyvä kakkonen. Perässä kaikki itämaiset kielet ja sitten Afrikan. Joskus näitä kuunnellessa ja touhuja katsellessa ymmärrän ihmisryhmien vihan toisiaan kohtaan.
Arabia ja somalia. Kauheita molemmat