Onko teillä jokin tietty kieli jota et oikein jaksaisi kuunnella pitkään?
Huomaan itse ärsyyntyväni näistä aasialaiskielistä joissa on korkeusvaihtelua. Thai, kiina, vietnam jne.
Kommentit (290)
Kaikki afrikkalaisperäiset kielet. Tosin suurin osa mun antipatioista taitaa mennä sen intonaation ja kovaäänisyyden piikkiin, jotka ei kai suoranaisesti ole itse kielen vikoja. Joka tapauksessa v**uttaa se intonaatio, kuulostaa sellaiselta aggressiiviselta, järjettömältä mölötykseltä ja kun tosiaan vielä tuppaavat yleensä kailottamaan kovaa ja puheluiden pituuksista päätellen aivan tyhjänpäiväisistä asioista huomioimatta ollenkaan kanssamatkustajia esim. julkisissa.
Vierailija kirjoitti:
Sotahysterian takia monet nyt mainitsee venäjän (lähes identtinen ukrainan kielen kanssa) mutta itse oikeasti tykkään venäjän kielestä. Olen kuunnellut paljon Tatun ja Lena Katinan musiikkia ja useimmat biisit kuulostavat paremmalta venäjäksi kuin englanniksi. Tälläkin hetkellä katselen Haapasalon 30 päivää sarjoja jotta oppisi lisää venäjää.
Olen menneisyydessä deittaillut sekä venäläistä että ukrainalaista naista, joista myös jälkimmäinen puhui venäjää äidinkielenään. Osasi luonnollisesti myös ukrainaa täydellisesti ja antaessaan minulle näytteen hädin tuskin pystyin huomaamaan mitään eroa näiden kahden kielen välillä, ainakin näin maallikkona. Joka tapauksessa pidin venäjän soundista, kun he puhuivat kieltään vaikkapa puhelimessa. Muutenkin kävi ilmi, että edelleenkin sodasta huolimatta venäläiset ja ukrainalaiset hakeutuvat usein toistensa seuraan täällä Suomessa, tai näin ainakin naisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Sotahysterian takia monet nyt mainitsee venäjän (lähes identtinen ukrainan kielen kanssa) mutta itse oikeasti tykkään venäjän kielestä. Olen kuunnellut paljon Tatun ja Lena Katinan musiikkia ja useimmat biisit kuulostavat paremmalta venäjäksi kuin englanniksi. Tälläkin hetkellä katselen Haapasalon 30 päivää sarjoja jotta oppisi lisää venäjää.
Venäjä on aina ollut aivan hirveää molotusta, ei liity sotaan mitenkään. Kuulostaa vaan siltä että hissi ei mene ylös asti.
Arabia, järkyttävää aggressiivista molotusta.
Vierailija kirjoitti:
Somali
Kun sitä täytyy kailottaa, olipa puhujia yksi tai useampi.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutte saamen kielestä, mitä kieltä tarkoitatte? Ei ole olemassa yhtä "saamen kieltä". Eläviä saamelaiskieliä on yhdeksän.
No se saame mitä se yksi uutisten lukija puhuu.
Jenkkien leveä kääkätys ärsyttää sekä myös puhetyyli,jossa aivan kuin kieli pyörisi suussa. Riikinruotsissa lausuvat y:n omituisesti kurkusta.Viron kieli kuulostaa hassulta läpätykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutte saamen kielestä, mitä kieltä tarkoitatte? Ei ole olemassa yhtä "saamen kieltä". Eläviä saamelaiskieliä on yhdeksän.
Tiesit vallan hyvin että tarkoitettiin nyt Suomen saamelaisten puhumaa kieltä, jota me täällä kuulemme. Piti vain näyttää että osaat googlata asioita.
Muakin jostain syystä ärsyttää Espanjan espanjan kuuntelu pidemmän päälle vaikka osaankin kieltä. Ehkä se on jäänyt Serranon perheen levottomuudesta ärsyttämään se kälätys. Mutta musiikissa se on kaunis kieli.
Unkari myös kuulostaa jossain määrin rasittavalta. Peruspuhe ja esim uutistenlukijat ja unkarinkieliset biisit kuulostavat mukavalta mutta esim jotain piirrettyä tai muuta tv sarjaa en pysty unkaridubeilla kuuntelemaan ilman että alkaa ärsyttää. Jotenkin tosi levottoman kuuloista ja melodia hieman suomen kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Venäjää en siedä hetkeäkään.
Et sinä todellisuudessa venäjän kieltä vihaa pätkääkään. Ethän sinä edes erota sitä vaikkapa ukrainasta.
Nuorten naisten puhuma amerikanenglanti
Vierailija kirjoitti:
Ei se venäjänkieli ole mitään tehnyt ja useimmat teistä tuskin erottaa sitä ukrainankielestä.
Venäjässä on mun käsittääkseni enemmän niitä 'nje njo lje' - tyylisiä äänteitä
Espanjaa en kyllä jaksa kuunnella sekuntiakaan. Tämä johtuu siitä, että sen puhujat lähinnä huutavat eivätkä puhu
Osun usein samaan bussiin tiettyjen nuorehkojen miesten kanssa, olisivatkohan korealaisia tms. ja kun ne lähes identtisen näköiset tyypit, kaikilla kauhea tönkkö, musta pottatukka, alkavat omituisen kimakkaan ääneen sen tsingtsangtsong-kälätyksen niin huhhuh.
Kaikki muu paitsi oma ärsyttää.
Venäjä eli Ukraina. Poistun paikalta kun kuulen niitä nykyään joka hvetin paikassa ja vielä telkussakin joka päivä toosa menee kiinni heti.