Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä jokin tietty kieli jota et oikein jaksaisi kuunnella pitkään?

Vierailija
02.05.2024 |

Huomaan itse ärsyyntyväni näistä aasialaiskielistä joissa on korkeusvaihtelua. Thai, kiina, vietnam jne. 

Kommentit (290)

Vierailija
181/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä eli Ukraina. Poistun paikalta kun kuulen niitä nykyään joka hvetin paikassa ja vielä telkussakin joka päivä toosa menee kiinni heti.

Vierailija
182/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki afrikkalaisperäiset kielet. Tosin suurin osa mun antipatioista taitaa mennä sen intonaation ja kovaäänisyyden piikkiin, jotka ei kai suoranaisesti ole itse kielen vikoja. Joka tapauksessa v**uttaa se intonaatio, kuulostaa sellaiselta aggressiiviselta, järjettömältä mölötykseltä ja kun tosiaan vielä tuppaavat yleensä kailottamaan kovaa ja puheluiden pituuksista päätellen aivan tyhjänpäiväisistä asioista huomioimatta ollenkaan kanssamatkustajia esim. julkisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotahysterian takia monet nyt mainitsee venäjän (lähes identtinen ukrainan kielen kanssa) mutta itse oikeasti tykkään venäjän kielestä. Olen kuunnellut paljon Tatun ja Lena Katinan musiikkia ja useimmat biisit kuulostavat paremmalta venäjäksi kuin englanniksi. Tälläkin hetkellä katselen Haapasalon 30 päivää sarjoja jotta oppisi lisää venäjää.

Olen menneisyydessä deittaillut sekä venäläistä että ukrainalaista naista, joista myös jälkimmäinen puhui venäjää äidinkielenään. Osasi luonnollisesti myös ukrainaa täydellisesti ja antaessaan minulle näytteen hädin tuskin pystyin huomaamaan mitään eroa näiden kahden kielen välillä, ainakin näin maallikkona. Joka tapauksessa pidin venäjän soundista, kun he puhuivat kieltään vaikkapa puhelimessa. Muutenkin kävi ilmi, että edelleenkin sodasta huolimatta venäläiset ja ukrainalaiset hakeutuvat usein toistensa seuraan täällä Suomessa, tai näin ainakin naisten kohdalla. 

Vierailija
184/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotahysterian takia monet nyt mainitsee venäjän (lähes identtinen ukrainan kielen kanssa) mutta itse oikeasti tykkään venäjän kielestä. Olen kuunnellut paljon Tatun ja Lena Katinan musiikkia ja useimmat biisit kuulostavat paremmalta venäjäksi kuin englanniksi. Tälläkin hetkellä katselen Haapasalon 30 päivää sarjoja jotta oppisi lisää venäjää.

Venäjä on aina ollut aivan hirveää molotusta, ei liity sotaan mitenkään. Kuulostaa vaan siltä että hissi ei mene ylös asti.

Vierailija
185/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia, järkyttävää aggressiivista molotusta.

Vierailija
186/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somali

Kun sitä täytyy kailottaa, olipa puhujia yksi tai useampi. 

Vierailija
187/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutte saamen kielestä, mitä kieltä tarkoitatte? Ei ole olemassa yhtä "saamen kieltä". Eläviä saamelaiskieliä on yhdeksän.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saamelaiskielet

No se saame mitä se yksi uutisten lukija puhuu.

Vierailija
188/290 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkien leveä kääkätys ärsyttää sekä myös puhetyyli,jossa aivan kuin kieli pyörisi suussa. Riikinruotsissa lausuvat y:n omituisesti kurkusta.Viron kieli kuulostaa hassulta läpätykseltä.

Vierailija
189/290 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutte saamen kielestä, mitä kieltä tarkoitatte? Ei ole olemassa yhtä "saamen kieltä". Eläviä saamelaiskieliä on yhdeksän.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saamelaiskielet

Tiesit vallan hyvin että tarkoitettiin nyt Suomen saamelaisten puhumaa kieltä, jota me täällä kuulemme. Piti vain näyttää että osaat googlata asioita.

Vierailija
190/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin jostain syystä ärsyttää Espanjan espanjan kuuntelu pidemmän päälle vaikka osaankin kieltä. Ehkä se on jäänyt Serranon perheen levottomuudesta ärsyttämään se kälätys. Mutta musiikissa se on kaunis kieli.

Unkari myös kuulostaa jossain määrin rasittavalta. Peruspuhe ja esim uutistenlukijat ja unkarinkieliset biisit kuulostavat mukavalta mutta esim jotain piirrettyä tai muuta tv sarjaa en pysty unkaridubeilla kuuntelemaan ilman että alkaa ärsyttää. Jotenkin tosi levottoman kuuloista ja melodia hieman suomen kaltainen.

Vierailija
191/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja! 

Vierailija
192/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjää en siedä hetkeäkään.

Et sinä todellisuudessa venäjän kieltä vihaa pätkääkään. Ethän sinä edes erota sitä vaikkapa ukrainasta.

Vierailija
193/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten naisten puhuma amerikanenglanti 

Vierailija
194/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se venäjänkieli ole mitään tehnyt ja useimmat teistä tuskin erottaa sitä ukrainankielestä.

Venäjässä on mun käsittääkseni enemmän niitä 'nje njo lje' - tyylisiä äänteitä

Vierailija
195/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaa en kyllä jaksa kuunnella sekuntiakaan. Tämä johtuu siitä, että sen puhujat lähinnä huutavat eivätkä puhu 

Vierailija
196/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia, espanja ja italia.

Vierailija
197/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osun usein samaan bussiin tiettyjen nuorehkojen miesten kanssa, olisivatkohan korealaisia tms. ja kun ne lähes identtisen näköiset tyypit, kaikilla kauhea tönkkö, musta pottatukka, alkavat omituisen kimakkaan ääneen sen tsingtsangtsong-kälätyksen niin huhhuh.

Vierailija
198/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skottienglanti

Vierailija
199/290 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja

Vierailija
200/290 |