Missä töissä kesät voi olla työttömänä
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotekeikkailijana päätän tän 3kk kesäloman lisäksi myös vapaideni ajankohdan ja pituuden "työvuoden" aikana ilman, että käyn mitään keskusteluja minkään esimiehen, kollegan tai pomon kanssa. Päätän myös missä teen työtä ja mitä vuoroja. Tietenkin öitä ja pyhälisällisiä. Lisätöntä arkiaamua en tee milloinkaan.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten sopimuksia.
Juu ei jatkanut, ja sitten ne keksivät, että jonkun pitää olla töissäkin. Silloin tulee se iloinen keikkailija riviin. Tällä ei muuten säästetä mitään.
Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa joten keikkalaisten käyttö loppuu.
<
Et sä kohta enää hyvinvointialueelle pääse keikkaa tekemään, mutta ehkä yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Myös asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys. Osalta lähtee myös asumistuki.
Niin? Sitäkään ei aloituksessa oltu vailla. En itsekään ole saanut ikinä asumistukea, opintotuen asumislisää joskus 20v sitten.
No, hyvä. Jos noi keikat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotekeikkailijana päätän tän 3kk kesäloman lisäksi myös vapaideni ajankohdan ja pituuden "työvuoden" aikana ilman, että käyn mitään keskusteluja minkään esimiehen, kollegan tai pomon kanssa. Päätän myös missä teen työtä ja mitä vuoroja. Tietenkin öitä ja pyhälisällisiä. Lisätöntä arkiaamua en tee milloinkaan.
Meillä taitaa olla ainoa ala, missä vuokratyöntekijän oltavat ovat paremmat kuin vakkarin. Mä en tee öitä enkä minkäänlaisia aamuja, en enää ala heräillä kellon kanssa.
Kyllä.
Tavallaan freelancer yrittäjä ilman yrittäjän riskejä. Tasan itse määrää mitä tekee ja kuinka paljon. Kukaan muu ei kerro ja määritä työaikoja, vapaita, lomia eikä mitkään työvelvoitteet tms. sido mihinkään. Luuri piippaa solkenaan vuoroihin tarpeellisia ihmisiä.
Piippaa solkenaan syyskuun loppupuolelta vappuun, mulla hiljenee kesiksi. Kesätuuraajiksi löytyy halpoja opiskelijoita.
Hyvinvointialue lopettaa vanhusten ympärivuorokautisen hoivan yksiköitä. Tilalle tulee yhteisöllistä asumista, jossa ei ole hoitaja mitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialue lopettaa vanhusten ympärivuorokautisen hoivan yksiköitä. Tilalle tulee yhteisöllistä asumista, jossa ei ole hoitaja mitoitusta.
Ei tarvitse olla hoitajaa kokonaan.
Ja moni on kotihoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa olla ainoa ala, missä vuokratyöntekijän oltavat ovat paremmat kuin vakkarin. Mä en tee öitä enkä minkäänlaisia aamuja, en enää ala heräillä kellon kanssa.
Kyllä.
Tavallaan freelancer yrittäjä ilman yrittäjän riskejä. Tasan itse määrää mitä tekee ja kuinka paljon. Kukaan muu ei kerro ja määritä työaikoja, vapaita, lomia eikä mitkään työvelvoitteet tms. sido mihinkään. Luur
Siks mä oonkin ne kesät lomalla. Daa-aa? Ja opiskelijat ei kyllä vie kokeneelta alan ihmiseltä yhtään keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla hoitajaa kokonaan.
Ja moni on kotihoidossa.
Siis ei tarvitse olla koko ajan hoitajaa.
Ja hoitoa siirretään enemmän omaisten vastuulle.
Kyllä työttömiä on ainakin kesätöissä virastoissa esim. Kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Tavallaan freelancer yrittäjä ilman yrittäjän riskejä. Tasan itse määrää mitä tekee ja kuinka paljon. Kukaan muu ei kerro ja määritä työaikoja, vapaita, lomia eikä m
Siks mä oonkin ne kesät lomalla. Daa-aa? Ja opiskelijat ei kyllä vie kokeneelta alan ihmiseltä yhtään keikkaa.
Daa, vastasin hönölle. Mäkin olen kesät lomalla, ja koska en ole hoitaja, saa kuka tahansa pystymetsästä tuurata. Silloin halvin voittaa, ei konkari ikä- ym. lisineen.
Hönö sivari insinööri mies.
Mene armeijaan ja kasva mieheksi.
Mies joka ei käy armeijaa.
Onko mielenterveysongelmia tai no niin me muut ajatellaan.
Mies joka ei käy armeijaa on hönö.
Pitää varmaan kysyä työpaikan kahvitauolla kuka on käynyt armeijan ja vaatia todisteet niin tiedetään ketä kutsutaan hönöksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei käy armeijaa on hönö.
Ehkä pelkäsi pimeää eikä uskaltanut mennä armeijaan, siellä olisi joutunut yövartioon.
"Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Jos ei ole liittoja niin tessit loppuvat.
Moni muukin eroaa.
Ei kiinnosta vakituisten tessit, voivat olla ilman niitä."
Liitot vois tehä enemmän sen eteen ettei näitä heikennyksiä tulisi. Nyt näyttää että eivät voineet estää yhtäkään. Olen aina kuulunut liittoon, hiljaisina kuukausina saanut soviteltua päivärahaa kassasta. Liiton jäsenmaksut on kuitenkin niin isot ajan kanssa että kyllä vuoden jäsenmaksuilla pitää muutaman viikon-kuukauden palkatonta kesälomaa. Valintoja, ei aina niin mieluisia.
Daa-aalle: keikkalaisilla on ihan sama palkka. Oot sitten opiskelija tai kokenut konkari. Keikkavuoron tuntipalkka määräytyy sen mukaan ketä sijaistat ko. vuorossa.
Sijaisuus ns. kuukausipalkalla on sitten eri asia kokemuslisineen.
Puhun keikkatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Daa-aalle: keikkalaisilla on ihan sama palkka. Oot sitten opiskelija tai kokenut konkari. Keikkavuoron tuntipalkka määräytyy sen mukaan ketä sijaistat ko. vuorossa.
Puhun keikkatyöstä.
Mä teen keikkaa vuokrafirman kautta, avaintes maksaa täydet 10% kokemusvuosilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun keikkatyöstä.
Mä teen keikkaa vuokrafirman kautta, avaintes maksaa täydet 10% kokemusvuosilisiä.
Itse teen suoraan työnantajille. Moni paikka ei palkkaa seuren kautta kuin vasta ihan viimeisenä juurikin sen kalleuden takia. Lisäksi sieltä lappaa joka kerta eri rändom ihminen jota vakkarit ei halua yhden vuoron takia alkaa perehdyttämään ja vetämään asiakkaiden lisäksi perässään.
Myös asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys. Osalta lähtee myös asumistuki.
Niin? Sitäkään ei aloituksessa oltu vailla. En itsekään ole saanut ikinä asumistukea, opintotuen asumislisää joskus 20v sitten.