Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka jaksaa 10 snt:stä jotain pulloja raahata kauppaan palautettavaksi?

Vierailija
01.05.2024 |

En minä ainakaan. Ne vähät mitä tulee, viskaan hyvällä omallatunnolla roskiin. Nytkin konkelo lasinen sinapilla, 10 snt pantti. Hurraa. Nakkasin suorinta tietä roskiin. Saa olla joko todella alkoon menevä eli pulloja tulee PALJON tai köyhä, että muutaman lantin takia viitsii palauttaa ja kerätä niitä jonnekin nurkkaan pyörimään.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein pulloja kauppaan yli 8€ arvosta ja luulin, että hukkasin sen pullolapun. Harmitti todella paljon, mutta se löytyi myöhemmin taskusta vaikka tarkistin silloin kaikki taskut.

Vierailija
42/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se kuitenkin jos euronkin verran saa panttikuitista ostoksiin helpotusta.

Rahaa se on pienikin raha.

Ja kyllä niitä vaan jaksellaan kantaa.... Pullonpalautusautomaateilla isojen kassien kanssa porukkaa, aikuisia ja lapsia, ihan siis isoja limsapulloja tietty... ja jotkut sitten alkoholijuomien pakkauksia...

Rahaa se on pienikin raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne eräät vaan jaksaa.

Vierailija
44/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ajaa kilometritolkulla jonkun 50 sentin alennuksen takia, jonka saa kaupasta B, mutta ei jaksa viedä tölkkejä lähikauppaan A 50 sentin takia. No näin tietysti.Onhan siinä logiikkaa..

Vierailija
45/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja tulee paljon, muttei alkoholia mene ollenkaan. Tykkään ostella 24 päkkejä, esim. novellea, kokista, jaffaa, energiajuomaa... Joskus palautimme pulloja 90eurolla, oli kaikki autot ja pihasaunat vain pullopusseja täynnä

Vierailija
46/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasin keräys ja kierrätys on täysin eri juttuja. Keräyksessä säästetään huomattavasti energiaa, kun pullo vain pestään ja täytetään uudelleen. Kierrätyksessä lasi murskataan ja sulatetaan tai käytetään raaka-aineena esim. lasivillassa. Tölkkien ja muovipullojen keräys on vastaavasti tehokasta, koska palautuskoneesta tulee yhtä muovi/metallilaatua ulos.

Motivaatiosta tai pienestä pantista huolimatta ne pakkaukset kannattaa palauttaa sinne automaattiin

Kuule kylläne muovipullotkin murskataan.  Lainaus alkaa:Pullot litistetään ja toimitetaan kumppaniemme käsittelylaitoksille. Siellä ne kasataan suuriksi, 300 kilon paaleiksi, josta ne lähtevät kierrätysyrityksiin. Lainaus päättyy. Hartwallin sivuilta. 

Vierailija
47/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vien kaikki ostamani pantilliset pullot ja tölkit kauppaan. Itsellä on keittiössä kassi mihin pistän ne, ja sit kun siellä on tarpeeksi otan mukaan, kun lähden kauppaan. Saattaa enimmilllään olla se 10-12 kpl pantillisia, mutta vien nekin vähät kauppaan.

Vierailija
48/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että miksi heitätte ne tölkit ja pullot luontoon? Mikä järki kyseessä tai onko järkeä lainkaan näiden tolvien osalta? Mistä alkoi tämä ns. kulttuuri, että kaiken saa heittää luontoon ja jättää sinne? Eräälle sanoin metrossa, kun söi hampurilaista, niin jätti ne roskat vain penkille? Kun sanoin tästä hänelle, niin katsoi vihaisesti ja kyllä korjasi? Onko jo nykyään mukamas ilkeyttä se, jos huomauttaa toisille heidän törkeästä käytöksestään? Näköjään ei saanut, kun saan mitä tahansa tehdä, ei väliä, kuin minä ja minä ja minun oikeudet. 

Vierailija
49/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Amsterdamissa pullorahoilla.  Koiraa ulkoiluttaessa löytyi aina pulloja..kuka ei noukkisi euroa maasta jos näkisi?

Vierailija
50/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhä haluaa makkarakeittoon ainekset!

Vierailija
51/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti pulloja  palauttamalla saa yhden ihmisen päivän ateriatarpeet ostettua, varsinkin jos viitsii nähdä vähän vaivaa ruuanlaiton suhteen🤷

Olen jo ikäni puolesta eläkkeellä ja ennen eläkkeenmaksupäivää alkaa rahat yleensä olla tiukilla, joten yhdistän ulkoilun ja pullojen keräilyn.

Vierailija
52/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa paikallisen liidelin kassalla spugeparuskunta kädet täristen laski kolikoita ja pullokuitteja että sai 9 tölkkiä halvinta bisseä, siinä sitten muut kiltisti pidätteli hengitystään ja katseli kattoon 🙄

Vierailija
53/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä rahan takia palauteta, vaan ympäristösyistä. Kierrätys on tärkeää planeetalla, jonka resurssit ei millään riitä tällaisen ihmismassan ylläpitämiseen. Kuvittavaa miten itsekkäitä ja ajattelemattomia jotkut ihmiset ovat. Minä ja minun napa. Hohhoijaa.

Vierailija
54/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö valtaosa ole muovia, eikä paina juuri mitään, että kulkee lähes itsestään siinä samalla kun menee kauppaan.

Onneksi köyhien pitää palauttaa nuo ihan rahan takia, kun siellä on juuri paljon sitä vait-rässiä joka jättäisi ne muutoin palauttamatta.

Ja nämä tänne kirjoittelevat "en jaksa vaivautua palauttamaan" tyypit niin, en jaksa uskoa tuota.

Vierailija
55/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten vein pullot ja sain tasan 5 euroa. Hyvä mieli setelistä ja kierrätyksesta. :)

Vierailija
56/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pantit vois nostaa minimipantti 50 senttiä tai jopa euro. Eihän se haittaa kun se on vain pantti. Saisi useimmat varmasti palauttamaan ja siivoamaan kadut tyhjistä pulloista.

Sais olla vaikka kaksi euroa tai vaikka vitosen. Kerranhan sen vaan maksaa kuka viitsii palauttaa. "Jaksaa"... onko noin huonokuntoista porukkaa edes olemassa että pikku tissuttelu vie voimat. Typerä kysymyksiä. Panttijärjestelmä kiittää myös teitä ei- palauttajia, maksatte osan toiminnasta.

Vierailija
57/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikestako pitäisi saada rahaa? Voisko kierrättää välillä jotain ihan vaikka yhteisen hyvän vuoksi nurisematta? 

Vierailija
58/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ajaa kilometritolkulla jonkun 50 sentin alennuksen takia, jonka saa kaupasta B, mutta ei jaksa viedä tölkkejä lähikauppaan A 50 sentin takia. No näin tietysti.Onhan siinä logiikkaa..

Niin tai juovat halvinta olutta... tunnen erään porukan joka surkuttelee oluen hintaa mutta purkkeja eivät viitsi palauttaa. Naurattaa kun tyrkkäävät purkkisäkkinsä meille. Nuoriso syöttää purkit innoissaan ja saavat taskurahansa. Omat juomat haetaan Virosta tai laivoilta. Oikeastaan ihan hyvä että jotkut saa maksaa laiskuudestaan ja muut hyötyvät siitä. Pantti voisi olla huomattavasti suurempikin. Senverran vähän noita juomia menee.

Vierailija
59/59 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että miksi heitätte ne tölkit ja pullot luontoon? Mikä järki kyseessä tai onko järkeä lainkaan näiden tolvien osalta? Mistä alkoi tämä ns. kulttuuri, että kaiken saa heittää luontoon ja jättää sinne? Eräälle sanoin metrossa, kun söi hampurilaista, niin jätti ne roskat vain penkille? Kun sanoin tästä hänelle, niin katsoi vihaisesti ja kyllä korjasi? Onko jo nykyään mukamas ilkeyttä se, jos huomauttaa toisille heidän törkeästä käytöksestään? Näköjään ei saanut, kun saan mitä tahansa tehdä, ei väliä, kuin minä ja minä ja minun oikeudet. 

Meidän kylälle ilmestyi nuorisoporukka vanhempiensa mökille. Useampikin näki kun heittelivät roskiaan ja tölkkejään autosta ulos. Joku seurasi ja näki että tämä porukkahan se on. Kerättiin roskia ja laitettiin vielä omista lisää ja vietiin heille, koputettiin oveen ja sanottiin että teiltä on pudonnut jotain. Sovitaanko ettei enää roskia heitellä ympäriinsä. Tai ruvetaan tuomaan roskamme teille. Viesti meni perille. Outo juttu, eikö jotkut vanhemmat osaa opetaa lapsiaan enää ollenkaan edes perusasioissa. Kuka voi olla niin idiootti että heittelee roskia ympäriinsä.