~**~Enskattaret Keskiviikkoon~**~
ja linkki eiliseen pinoon:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9407062&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Mitäs Poppis ja Siru täällä vielä pyörii, hopi hopi vauvapuolelle jo! ;)
ja kaatoi mut sänkyyn =( Ihän pökkyrä ja kipeä olo ja poskia kuumottaa ja kaikkea ikävää, tiedättehän te mitä on olla sairaana.. Isäntäkin just soitti ja ilmoitti olevansa töissä klo 21-22 saakka, eli kaupassa käyntikin jää tänään väliin (kun en yksin jaksa lähteä). Söin sitten lohduksi puoli pussia sipsejä ja join kaikki isännän Gefilus-mehut, ettäs niin.
Huomenaamulla klo 10 mennään sitten katsomaan sitä asuntoa joka ehkä ostetaan/eiosteta/ostetaanpa sittenkin :) Ja sinne raahaudun kyllä paikalle vaikka happilaitteessa jos ei muu auta! Harmi vaan kun omistaja oli jo aloitellut remppaa, hinta tietysti nousee ja jos ostetaan se, ei päästä siis itse vaikuttamaan lattiaan ja seiniin, joita se omistaja remppaa parhaillaan. No, jospa sillä ois suht normimaku näiden suhteen.
AURORA, tuli ihan huono omatunto.. Siis noiden liikkeiden suhteen, kun valittelin eilen (?) että tyttö potkii sisuskaluja jo kipeästi. Ja sulla " hieman" toisenlainen tilanne liikkeidden suhteen ollut jo pitkään! Hienoa kuiteskin että ultrassa kaikki oli ok :) (muistan itse sen paniikin ennen joulua kun vauva oli liikkumatta, itkun kans menin synnärille... ja sinä raukka koet sitä jatkuvasti!) Vaan eipä oo kauaa sullakaan, että saat poitsun syliin liikuskelemaan :)
POPPIKSELLA hitsi vieköön eräpäivä, kohta se räpsy tullee!!!
IIDA-LINNEA kyseli porkkanapiiraasta.. Itse asiassa bongasin sen ohjeen porkkanapussista kaupassa, eikä mulla taida edes olla sitä ylös kirjoitettuna! En siis voi jakaa sitä tässä, mutta eiköhän tuo googlaamalla löydy. Sen muistan, että pohjaan tulee 9 dl porkkanaraastetta (+jauhot ja voit ja muut normit) ja päälliseen appelsiinituorejuustoa. Kannattaa kokeilla, on herkkua :P
SIRU, enää 4 yötä... Kyllä sää jaksat (kun pakko on :D) !!
COLTSFOOT ja KANELI, tervetuloa! Minäkin jossain vaiheessa kirjoittelin tuolla huhtiksissa, mutta tämän porukan koen enempi omakseni :) Esittelylistasta muuten bongasin, että Coltsfootilla on la. pari päivää mun jälkeen, saas nähdä tavataanko OYSissa ;)
HAN, juu nyt lauantainahan se Ensiferum ois. Saavu ihmeessä paikalle jos suinkin olet vielä yhtenä kappaleena, 2 raskaana olevaa fania paikalla vois olla aika kova sana! \m/
Uh, nyt pitää lopettaa ja painua sohvalle viltin alle tärisemään, toivottavasti mitään elintärkeää ei jäänyt sanomatta. Koiruudetkin pitäisi viedä ulos, mutta oon ihan hypotermian kourissa jo nyt. Flunssa sucks!! :(
Viimeisillä hiipuvilla voimillani lähetän supsuppia sirulle, poppikselle, hanille, stj:lle, hermionelle, mykikselle... (sori jos joku niitä kaipaava unohtui!)
Sere 29+5
Ihanaa, taas yksi uusi Enska-vauva!!
Moikka, ihan ensin onnittelut Aliinalle tytöstä!
Sirulle voimia jaksaa vielä ne neljä päivää! Aika varmasti matelee, mutta ei kuitenkaan pysähdy, vaikka siltä tuntuisikin :D Kärsivällisyyttä myös muille pitkästyneille!
Tänään oli siis meillä ihka ensimmäinen neuvola! Oli kiva terkka ja kertoili hyvin kaikista asioista. Pissanäytteessä ei ollut mitään ihmeellistä, mutta hemoglobiini ei terkan mielestä ollut erityisen hyvä (129), koska lähtee kuulemma laskemaan, mitä pidemmälle mennään. Erityistarkkailua aiheuttaa miun veriryhmä AB- (tai siis enemmän verikokeita), mutta sen tiesinkin etukäteen. Hiukan oltiin pettyneitä, kun sanoi, että vasta neuvolalääkäri (8.2.) kuuntelee sydänäänet, mutta kait sinne jaksaa odottaa *huokaus*. Terveydenhoitaja sanoi tällä hetkellä la:n vähän eri tavalla kuin miten itse olen sen laskenut: sen mukaan la on jo 24.8., ja mie ajattelin, että se olis 27.8. Mutta kait se ultrassa tarkistetaan kummiskin. Mutta nyt on sit sen takia joko rv 9+2 (oma) tai 9+5 (terkan).
sori tällainen omanapainen selostus, mutta taas täytyy mennä. Uusikin odottaja oli tullut, mutta nickiä en nyt muista. Tervetuloa kuitenkin! heipat kaikille!
Niina
ALIINALLE Onnea [color=deeppink]prinsessasta[/color] :)
NIINA, ei voi olla totta, että maailman harvinaisimman veriryhmän edustajia täällä on jo kolme! :D Siis sinä, minä ja oliko se nyt makkara se kolmas...
SERE, joo, olen kyllä miettinyt, että pitäisikö sitä kuitenkin käydä ostamassa lippu sinne. Meinaan, voipi olla viimeinen kerta, kun vähään aikaan minnekään keikoille pääsee ja tuo nyt ei niin kovaa mekkalaa ole, kuin mitä esim. viime viikonloppuna olis ollut siellä Teatrialla :)
[color=red][b]Niina[/b] olikin jo samalla asialla kuin minä. Mulla selvis nyt tämän päiväisellä neuvolakäynnillä että veriryhmä on B-, joten et [b]Niina[/b] ole ainoa joka joutu verikokeissa ravaamaan tuon miinuksen takia. Muuten kaikki ok, sydänäänet taas kuunneltiin ja muksu rymisteli muutenkin, terkka sanoi että ne ryminät mitä kuului oli sen potkuja, joita en luonnollisestikaan vielä itse tunne, mutta oli taas kyllä mukava kuulla että siellä elossa ollaan ja virtaa riittää! Hempparit oli laskenu 114 (ekalla käynnilläkin ne oli vaan 120) eli rautalääkitykselle joutui tämä tyttö jo tässä vaiheessa. Paino ei ole edelleenkään noussut, vaan pudonnut kilon verran lähtöpainosta! Ehtiihän tuo vielä nousta... Huvitti kun siel oli terkka-opiskelija ja sen kädet tärisi ihan vimmatusti kun otti minusta verikoetta, tuli ihan omat opiskeluajat mieleen kun ensimmäistä kertaa piti se neula sinne suoneen tökätä! :D Sanoin sit sille että eihän sitä muuten opi kuin tekemällä. Kävin sit hakee kuntoutuksesta si-nivelen tukivyönkin kun on äitynyt alaselkäkipu niin pahaksi ja kipu säteilee vielä oikean jalan lonkkaan ja reiteen... :( Koskee levossakin ja rasitus tekee kivun sietämättömälsi. Vähän jännittää miten sitä pystyy loppuajasta edes liikkumaan kun nyt jo on tällasia kipuja. Saa nyt nähdä onko siitä tukivyöstä apua. Jos ei niin sitten saan kai jonkun tukiliivin ihan. Mutta eipäs tämän kummempia tällä kertaa. Öitä.
T:Titi ja Vimpula rv14+3[/color]
Missä vaiheessa raskautta käydään ekan kerran ihan lääkärin vastaanotolla? Kun en minä ainakaan ole neuvolassa käynyt kuin terkan luona vielä ja monet tuntuu puhuvan jo alkuraskauden lääkärikäynneistä?
Muistin kun muistinkin mennä neuvolaan, liikennekin oli niin olematonta, että tuo matka meni tuplanopeammin kuin oletin. Oli kyllä tiukka tilanne yhdessä neljän tien risteyksessä (kaksi tietä menee siis ristiin), että kukahan nys saa mennä ensin :D Vissiin kai sitten mä... Olen siis tosi käsi näissä autoasioissa, mies hommasi meille kakkosauton ja pakotti alkaa ajamaan kun tuo talvi+raskaus+pyöräily ei ollut hänelle mieluinen yhdistelmä. Mutta nopeaan sitä oppii!
Mulla on tuo sf-mitta huidellut ihan yläkäyrillä koko ajan, mutta nyt oli tullut vain sentti lisää edelliseen kolme viikkoa sitten olleeseen käyntiin. Eli nyt ollaan keskikäyrällä, terkka kuitenkin ahdistutti ja sanoi, että jos ensi kerralla lähellekään näin huono kasvu tuossa mitassa niin jatkotutkimuksiin. Mukelon syke oli 130 (aiemmin ollut 150 luokkaa), terkan mukaan poikasykkeet, meille kyllä luvattiin rakenneultrassa " aivan varmaa" tyttöä, saas nähä... Ja paino mokoma on noussut n.700g/viikko ja kokonaissaldona on 9kg... Ja muksu tosissaan olisi nyt jo pää alaspäin, tosin näillä viikoillahan voipi olla, että se vielä heittelee niitä kuperkeikkoja! Siinähän tulikin reippaanlaisesti omaa napaa (joka muuten on jo uhkaavan koholla...)
Siellä on sjt:llä pitää mukelo tulevaa äitiä jännitystilassa. Mutta eikös shoppailu auta aina kaikkeen :D Ja Hermione päässyt melkein tositoimiin!
Ja poppiksella siellä merkkipäivä!
Mammiksella on tiitiäinen mäiskinyt terveystätiä. Meilläkin Elsa mäiskii sitä sydämensykekuunteluvempelettä (mikälie doppler...) ei vissiin tykkää ylimääräisestä räpeltämisestä.
Joo, mutta josko sitä olisi taas tarpeeksi lusmuiltu (mikä se sellainen työmotivaatio oikein on?)...
Coltsfoot Elsoineen