Tuntuuko äitienpäivä vaikealta muidenkin mielestä?
Äitienpäivä tuntuu vuoden stressavimmalta päivältä. Pitäisi juhlia omaa äitiä, lasten isän äitiä ja vielä viettää omaakin äitienpäivää. Lasten isä on kuollut joten hänestä ei ole apua ja lapsille äitienpäivä on ehkä vieläkin tärkeämpi. Tuntuu että olen vastuussa koko äitienpäivästä. No oma äitini ymmärtää kyllä, mutta hinta haluaisin juhlia. Lasten isän äiti taas olettaa ja odottaa että häntä juhlitaan.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko päivä on teennäistä tuontitavaraa jenkeistä.
Mulla on kolme lasta, eikä ole ikinä vietetty - omasta toiveestani - äitienpäivää. Mutta kukin tyylillään.
Mitä lapset ovat tehneet korteille jotka ovat askarrelleet päivähoidossa/koulussa. Äitienpäivä kuten myös isänpäivä on etenkin lasten juhla. Lapset ovat into piukeana järjestämässä aamupalaa. Teini-iän myötä meno on rauhoittunut 😁
En minä ainakaan ollut, vaan yritin esittää, että olen innoissani kun piti herätä klo 8 jotain äidin tekemää kakkua tarjoamaan. Äiti nousi sitten sitä keittiönpöydän ääreen syömään kun ensin oli miltei kaadettu kaikki sänkyyn. Kerran tai kaksi tuo hänen halustaan toteutettiin, mutta sitten hän itsekkin tympääntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta. Haluaisin olla äiti mutta en ole. Ja sitten saa kuunnella esim. kiittämättömien äitien vuodatusta kuinka mikään ei riitä.
Niin kun äitiys on aina niin helppoa.
Itse sen olette valinneet. Tahatonta lapsettomuutta ei kukaan. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole stressiä ollut tästä asiasta. Äitienpäivä päivänä on sinänsä hankala. Äitini kuoli 52 vuotta sitten. Ottaa päähän, kun tuosta äitienpäivästä puhutaan joka vuosi. Pakko ottaa vähän viinaa, vaikka muuten olen melkolailla raitis.
Mitä hankalaa siinä sitten on?
Mieti miltä tuntuu nähdä äitienpäiväkortteja joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole stressiä ollut tästä asiasta. Äitienpäivä päivänä on sinänsä hankala. Äitini kuoli 52 vuotta sitten. Ottaa päähän, kun tuosta äitienpäivästä puhutaan joka vuosi. Pakko ottaa vähän viinaa, vaikka muuten olen melkolailla raitis.
Mieti miltä tuntuu nähdä äitienpäiväkortteja joka vuosi.
Mikä niissä korteissa rassaa?
Yksi turha päivä lukuisten muiden joukossa, mitä omien vapaaehtoisten valintojen toteuttamisessa pitäisi juhlia?
Mä juhlin vain mun äitiä. Ei ole koskaan ollut vaikeaa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ratkaissut asian siten, että noin viikkoa ennen varsinaista äitienpäivää viemme anopit syömään ja varsinaisena äitienpäivänä keskitymme olemaan oman perheen kanssa.
Tai vuorovuosin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta. Haluaisin olla äiti mutta en ole. Ja sitten saa kuunnella esim. kiittämättömien äitien vuodatusta kuinka mikään ei riitä.
Mullakin tuntuu pahalta kuunnella tuollaista. Haluaisin että mulla olisi äiti, jota juhlistaa, mutta kun ei ole.
Vain lapselliset ihmiset loukkaantuvat jos heitä ei muista merkkipäivänä.
Laitan äidilleni tekstiviestin, on riittänyt tähän asti. Miksi teette kaikesta niin massiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutteko lähekkäin? Juhlikaa kaikki yhdessä.
Kannatan tätä minäkin.Tämähän olisi lapsillekin kiva kun on äiti ja molemmat mummot yhtä aikaa juhlittavana. Valmistelette lasten kanssa yhdessä.
Ööö... mihin ne muut lapset sitten joutuu, siis miehen ja mun sisarukset? Ja näiden puolisot ja puolisoiden äidit? Ja niin edelleen?
Roskalavan saa tilattua suhteellisen halvalla...
Ps. Toi oli vitsi. Mikäli ei ollut tarpeeksi itsestään selvää
Äitienpäivä ei tunnu vaikealta, koska hyvät välit äidin kanssa. Isänpäivä on itselleni haastava 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tätä minäkin.Tämähän olisi lapsillekin kiva kun on äiti ja molemmat mummot yhtä aikaa juhlittavana. Valmistelette lasten kanssa yhdessä.
Ööö... mihin ne muut lapset sitten joutuu, siis miehen ja mun sisarukset? Ja näiden puolisot ja puolisoiden äidit? Ja niin edelleen?
Roskalavan saa vuokrattua suhteellisen halvalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskalavan saa vuokrattua suhteellisen halvalla...
Ps. Ps. Sori, tossa tuli näköjään molemmat...katvealueen iloja
Kaikesta sitä voikin ongelmia tehdä.
Ei kuule kiinnosta paskaakaan koko typerä esityspäivä. Kiitos lastensuojelun ja pahojen ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Sitten olemme me täydelliset äidit jotka huolehdimme aina kaikki sekä kaikkien asiat eikä ketään kiinnosta koko äitienpäivä eikä äidin huomioiminen. Toivoisin että Suomessa osattaisiin ajatella jo vähän muidenkin kannalta asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vain lapselliset ihmiset loukkaantuvat jos heitä ei muista merkkipäivänä.
Juuri tästä syystä olen elämässäni oppinut ettei kannata loukkaantua mistään vaan luopua ihmisistä jotka eivät arvosta mutta loukkaantuvat itse jopa siitä että mainitsee epäkohdista. Lapsellisia miehiä riittää Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olemme me täydelliset äidit jotka huolehdimme aina kaikki sekä kaikkien asiat eikä ketään kiinnosta koko äitienpäivä eikä äidin huomioiminen. Toivoisin että Suomessa osattaisiin ajatella jo vähän muidenkin kannalta asioita.
Kuten sellainen pikku juttu, että joillain ei ole äitiä, jota juhlistaa? Sellaisia asioitako tarkoitit?