Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka tiedätte ryhdin parantamisesta niin auttakaa

Vierailija
01.05.2024 |

Rintalihakset ovat olleet pitkään kireät, ja niitä availen putkirullalla. Selkää vahvistan tekemällä salilla ylä- ja alataljaa. Olkapäille teen pystypunnerrusta. Käytän myös rintakehän avaamiseen kuminauhoja. Ryhti lysähtää vanhaan malliin edelleen, vaikka olen monta kk tehnyt näitä vahvistukisia ja avauksia. Sivuprofiilista katsottuna pää aika hyvin suorassa, mutta olkapäät ovat edessä ja lapaluut vähän törröttävät.

Korjaantukohan tämä näillä tiedoilla, vai pitääkö käydä fyssarilla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä fyssarilla niin saa tietää, mistä kohtaa kenkä oikeasti puristaa, ja mitä kannattaa tehdä. Syy voi olla ihan eri kohdassa kuin oireet.

Vierailija
2/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppijumppa! 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisäilma tai ulkoilma on viileää se voi kiristää lihaksia. Toimiiko magnesium tai ergonominen asento istuessa.

Vierailija
4/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy fyssarilla. Se ongelma voi olla ihan eri syistä johtuva mitä luulet. Sekin on mahdollista että kaikki muu olemisesi kuin treenaaminen on niin jumeja tekevää ettei mikään treenaaminen auta ainakaan täydellisesti. 

Vierailija
5/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa mihinkään fyssariin eikä nyt edes salilla käymiseen eli kotikonsteja kaipailen. En siis ole ap mutta sama juttu, että rintalihakset (koko etupuoli ja niska/kaula/leukaperätkin) on jotenkin superkireät ja kuin käpertynyt kasaan eikä tuosta venyttelystä tunnu olevan kuin hetkellistä apua. Sekin siis enempi vain sitä, että hetken tuntuu paremmalta mutta ryhti itsessään ei korjaannu mihinkään.

Olen myös vähentänyt hurjasti "ruutuaikaa" entiseen verrattuna ja yritän vähän väliä myös muistaa suoristaa selkää sekä pyöräyttää olkapäitä oikealle paikalleen, mutta hetki vain ja huomaa kuinka ne on taas kääntyneet eteenpäin ja hartiat on ihan kuin korvissa.

Vierailija
6/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppijumppa, uinti, asennon vaihtaminen istuessa, jännityksen purkaminen, hengityksen parantaminen, jooga

Vierailija
7/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole varaa mihinkään fyssariin eikä nyt edes salilla käymiseen eli kotikonsteja kaipailen. En siis ole ap mutta sama juttu, että rintalihakset (koko etupuoli ja niska/kaula/leukaperätkin) on jotenkin superkireät ja kuin käpertynyt kasaan eikä tuosta venyttelystä tunnu olevan kuin hetkellistä apua. Sekin siis enempi vain sitä, että hetken tuntuu paremmalta mutta ryhti itsessään ei korjaannu mihinkään.

Olen myös vähentänyt hurjasti "ruutuaikaa" entiseen verrattuna ja yritän vähän väliä myös muistaa suoristaa selkää sekä pyöräyttää olkapäitä oikealle paikalleen, mutta hetki vain ja huomaa kuinka ne on taas kääntyneet eteenpäin ja hartiat on ihan kuin korvissa.

No miksi sitten kysyit, että.pitääkö käydä fyssarilla jos tämä ei ollut vaihtoehto?

Vierailija
8/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvät vatsalihakset kuntoon.

Vierailija
9/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on sellainen kanava kuin "eroon jumeista". Kattavasti tietoa näistä ryhtiasioista, ja hyvät liikeohjeet. Tuohon rintakehän aukaisuun on hyvä sellainen putkirulla, ja siitä on itseasissa videokin tuolla kanavalla.

Vierailija
10/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ryhtiongelma ratkea vain siten, että yrittää lihaksia vahvistamalla "muuttaa profiilia". Olen käynyt pitkään fysioterapeutilla, ja ryhtiäni on saatu ratkaisevasti korjattua erilaisin asento- ja liikeharjoituksin sekä nimenomaan runsaalla kävelemisellä niin, että asento- ja liikemalliasiat ovat osana mukana. Jos käytät fysioterapeutilla vaikka vain muutamankin kerran, saat luultavasti paljon lisäapua omaa harjoittelua varten.

Vierailija
11/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten kysyit, että.pitääkö käydä fyssarilla jos tämä ei ollut vaihtoehto?

Ei hän sellaista kysynytkään.

Vierailija
12/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttely ei korjaa ryhtiä! 🤦🏻

Mitä lihaskuntoa ja ryhtiä ylläpitää sä edes teet? Luultavasti et mitään...

Vierailija
13/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilatesta tai fascia methodia kehiin. Kuvailusi perusteella et tee yhtään mitään mikä parantaisi syviä lihaksia eli juuri niitä, jotka kannattelevat ryhtiä. Miksi ihmiset ei nykypäivänä etsiä tietoa vaikka se on helpompaa kuin koskaa?

Kvg

Vierailija
14/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo salivemputukset mitä AP tekee, on suurella todennäköisyydellä ihan liian pienillä painoilla.

Jos salikorttiin ei ole varaa, niin leuanveto, punnerrukset ja istumaannousut on aika ilmaisia.

Rahka-make

Vierailija
15/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhti on aika kokonaisvaltainen juttu.

Näiden edellä mainittujen lisäksi lisäisin kireät pohkeet. Kun pohkeet on kireät, niin asento kääntyy semmoiseksi, että pää on edessä ja takapuoli takana. Ei taivu seisomaan suorassa.

Barefootit auttaa ryhtiin ihan samalla tavalla kuin korkkarit. Niiden kanssa ei voi laahustaa.

Kireät lonkan koukistajat vaikuttavat myös ryhtiin. Tulee semmonen takapuoli pitkällä, istuva, seisoma asento.

Vierailija
16/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tarvitset fyssaria tai jotain muuta, joka osaisi kokeilla seljästäsi, mitä lihaksia sieltä puuttuu tai on heikossa kunnossa, ja osaisi opastaa sinua tekemään oikeat treeniliikkeet oikein.

Vierailija
17/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän sellaista kysyny

No kysyihän. Ihan lopussa.

Vierailija
18/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan miekkailua. Etenkin historialliset miekkailulajit, joissa heilutaan pitkän teräsmiekan kanssa, korjaavat kyllä ryhdin, jos vika on selkälihasten kunnossa.

Vierailija
19/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo salivemputukset mitä AP tekee, on suurella todennäköisyydellä ihan liian pienillä painoilla.

Jos salikorttiin ei ole varaa, niin leuanveto, punnerrukset ja istumaannousut on aika ilmaisia.

Rahka-make

Minä taas luulen, että hän tekee niitä liian raskailla painoilla eikä saa aktivoitua ryhdin kannalta olennaisia lavan lähentäjiä. Taljaakin saa kiskottua niillä kaikilla muilla vahvemmilla lihaksilla ja lavat jää ilman rasitusta. Ottaisin hommaa siis vielä pari pykälää taaksepäin ja painoja pienemmäksi, kunnes lavat aktivoituu. 

Vierailija
20/26 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahka-make

Minä taas luulen, että hän tekee niitä liian raskailla painoilla eikä saa aktivoitua ryhdin kannalta olennaisia lavan lähentäjiä. Taljaakin saa kiskottua niillä kaikilla muilla vahvemmilla lihaksilla ja lavat jää ilman rasitusta. Ottaisin hommaa siis vielä pari pykälää taaksepäin ja painoja pienemmäksi, kunnes lavat aktivoituu. 

Kulmasoutua siis kehiin ihan alkuun vaikka kuminauhalla.