Yle: Hermostuneen oloiset miehet yrittäneet iskeä naisia Helsingissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010396265.html
Milloin miehet oppivat, ei ketään kiinnosta änkyttävä ruma ukko joka tulee jauhamaan jotain ulkoa opeteltua PUA-tuubaa.
Junanne meni, käyttäkää elämä työn, harrastusten tms. parissa.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä vettä tämä tarina. 5000€ kurssiin ei palstaulilla ole rahaa ja sellainen jolta löytyy tilitä 5donaa kuin pastillipussiin ei tarvi mitään höpökursseja jotka voi youtubestakin katsoa.
todella hassu oletus. nimenomaan niistä pitkistä komeakasvoisista bilettäjä-naispokaaja-miesmalleista moni on liki pennitön, kun taas moni silicon valley-tyyppinen mies tai insinööri on oikeasti vielä neitsyt siinä kolmenkympin tienoilla vaikka olisi miten osakkeita ja taloa.
maailmalla nimenomaan ns. tech bro-tyypit (jotka ovat opiskelleet liki kaiken aikansa 13-29 ikävuosien välillä) käyvät niillä pua-kursseilla. ei muilla ole varaa niihin.
Suomimamma ei tajua, että maailmalla insinörtit tienaavat ihan oikeasti. Suomessa ovat palkkakuopassa.
Kyllä Suomessakin on hyvin tienaavia nörttejä. Erityisesti N-alkuisessa firmassa, jonka osake on raketoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellainen 30-vuotias mies on tehnyt koko aikuisikänsä jos ei ole mitään kokemusta naisista?
Opiskelu? Työelämä? Harrastukset? Kaveripiiri?
Jos on jo alakoulusta asti esim todella ujo ja sosiaalisesti ahdistunut, on ehkä yksi pari kaveria tai ei sitäkään eikä ulkonäkökään ole kummoinen niin helposti menee lukioon asti vailla tyttöjen huomiota. Sitten esim yliopistoon mennessä ne parikin kaveria on jääneet, sosiaalinen ahdistus voimistunut ja naispuoliset tuntuu ihan vieraalta lajilta. Usein vielä katellaan vaan niitä kaikkein kauneimpia ja suositumpia naisia eikä niitä taviksen näköisiä vastaavasti ujoja nörttinaisia. Jotkut sitten syrjäytyy jo opiskeluvaiheessa mt ongelmien vuoksi, toiset saattaa päätyä työelämään jossa kauniille naisille puhutaan kyllä jännittyneenä työasioita ja mietitään loppupäivä mitä kaikkea tyhmää tuli sanottua. Ne
Tämä on kyllä totta. Olen itse huomannut, että mitä ujompi, sosiaalisesti kömpelömpi ja kokemattomampi mies on, sitä tarkempi on naisen ulkonäöstä ja keskittyy vain kauniimpiin naisiin ja ihmettelee, kun ei löydä kumppania. Kun on täysin vieraantunut ihmissuhteista, ei edes näe naisia persoonina vaan näyttelyesineinä.
"Osa tienaa suomessakin ihan hyvin tosin ovat alansa parhaita. Ystävä nörtti ja incel mies tienasi yli 600 000e viime vuonna."
Kuka tätäkin on kehdannut alapeukuttaa? Verolistoiltahan nämä näkyvät.
Jos häiritsee, että tuon kirjoittajan tuntema mies tienasi tuon verran, niin lohduttaako, jos kerron että yksi kolmekymppinen nainenkin tienasi vuonna 2022 yli 300k€ ja viime vuonna varmasti enemmän? Niitä viime vuoden tuloksia joudun odottamaan veropäivään asti, koska en tunne häntä henkilökohtaisesti.
Kyllä Suomessa IT-alalla voi tienata todella hyvin. Itse pidän jo 100k€ vuosiansioita todella hyvinä ja tuon verran tienaavia on todella paljon. Toki USA:ssa ne palkat on sitten vieläkin kovemmat, mutta niin on elinkustannuksetkin.
Näitä tylsiä iskurepliikkejä on sanottu jo iät ajat. Miehet jotenkin kuvittelevat, että saavat naisen jollain hyvällä iskurepliikillä? Ja varsinkin naisen saa mukamas haukkumalla häntä?! Nämä paholaisen apupojat taas asialla, jotka eivät tiedä naisista lainkaan yhtään mitään? On kyllä ihan metsään menty ja typerykset jopa maksavat näistä kursseista? Ketä miestä oikeasti kiinnostaa esim. jos nainen alkaa heti ensi kertaa tapaamalla haukkumaan miestä? Mies toki suuttuu tästä heti, kun oma ego ei sitä kestä ja kuvitellaan, että naista mukamas kiinnostaa joku ääliö, joka ei osaa käytöstapoja lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä on kyse siitä, että ujot ja yksinäiset miehet ovat päättäneet ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä jotain yksinäisyydelleen? He ansaitsisivat jonkinasteisen tunnustuksen, eivätkä nyt ainakaan tällaista pilkantekoa.
Miten olisi kehittää itseään sosiaalisesti ihan aidosti? Eikä etsimällä joku oikopolku. On meitä ujoja, tylsiä ja rumia naisiakin, jotka ei olla mitään suosittuja, tykättyjä ja haluttuja koskaan ollutkaan. Mutta ei mulle tulis mieleenkään mennä jollekin törkyhintaiselle kurssille, jossa mulle opetetaan kuinka miehiä vedätetään helposti.
Jos ei kukaan oikeasti kiinnostu, se asia pitää vain hyväksyä. Ei se kivaa tietenkään ole. Mutta ei ketään voi huijata parisuhteeseen myöskään, jos on vähänkin moraalia tallella.
Tässä se taas nähdään kuinka paljon vaikeampaa on olla nainen, todellisuudessa. Kun miehillä on se ajatus, että kuka tahansa pantavan näköinen kelpaa, kunhan saa edes hetkeksi helpotusta. Ujoihinkaan miehiin ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tylsiä iskurepliikkejä on sanottu jo iät ajat. Miehet jotenkin kuvittelevat, että saavat naisen jollain hyvällä iskurepliikillä? Ja varsinkin naisen saa mukamas haukkumalla häntä?! Nämä paholaisen apupojat taas asialla, jotka eivät tiedä naisista lainkaan yhtään mitään? On kyllä ihan metsään menty ja typerykset jopa maksavat näistä kursseista? Ketä miestä oikeasti kiinnostaa esim. jos nainen alkaa heti ensi kertaa tapaamalla haukkumaan miestä? Mies toki suuttuu tästä heti, kun oma ego ei sitä kestä ja kuvitellaan, että naista mukamas kiinnostaa joku ääliö, joka ei osaa käytöstapoja lainkaan?
Negaamisella haetaan huonoitsetuntoisia, epävarmoja naisia, joita on helppo käyttää hyväksi. Voit varmasti arvata minkälaiset miehet kyseistä tekniikkaa suosii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä on kyse siitä, että ujot ja yksinäiset miehet ovat päättäneet ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä jotain yksinäisyydelleen? He ansaitsisivat jonkinasteisen tunnustuksen, eivätkä nyt ainakaan tällaista pilkantekoa.
Miten olisi kehittää itseään sosiaalisesti ihan aidosti? Eikä etsimällä joku oikopolku. On meitä ujoja, tylsiä ja rumia naisiakin, jotka ei olla mitään suosittuja, tykättyjä ja haluttuja koskaan ollutkaan. Mutta ei mulle tulis mieleenkään mennä jollekin törkyhintaiselle kurssille, jossa mulle opetetaan kuinka miehiä vedätetään helposti.
Jos ei kukaan oikeasti kiinnostu, se asia pitää vain hyväksyä. Ei se kivaa tietenkään ole. Mutta ei ketään voi huijata parisuhteeseen myöskään, jos on vähänkin moraalia tallella.
Tässä se taas nähdään kuinka paljon vaikeampaa on olla nainen, todellisuudessa
Kirjoittaja osuu asian ytimeen. Miehille ja totta kai myös naisille olisi ensisijaisen tärkeää opetella ensin tuntemaan itsensä ja kehittää sosiaalisia taitojaan kaikkien ihmisten kanssa. On lähtökohtaisesti ihan nurinkurinen homma maksaa jostain rahat-pois-kurssista, kun ei sillä voi mitään pysyvää saada elämässään aikaiseksi.
Säälittävää. Hakekoot vaikka Aasiasta, saisivat kaikki hyvän vaimon sieltä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sisaret että nämä sönköttäjät ovat uhreja ja rassukoita. Antakaa heille ystävällinen keskustelu kokemus ja yrittäkää pitää pokeri.
Ette kuitenkaan ole velvollisia seurustelemaan, ellette nyt säälistä halua lohduteltavaksi.
Oisko nyt naisten aika iskeä takaisin ja pistää pystyyn palvelu, jonka kautta voisi palkata itselleen jutteluseuraa? Nepsyvalmentaja laskuttaa sellaiset 100€/h mutta amatöörit vois tarjota omaa aikaa halvemmalla. Vois olla hyvää keikkatyötä opiskelijoille. Jos vaikka mies tarjoais lounaan ja sit olis tunnin verran juttelua siinä lounastamisen lomassa. Eikö tuosta nyt jo 50€ kannattaisi maksaa? Moni voisi suostua halvemmallakin, jos oikeasti olisi ajatuksena vain tarjoutua juttuseuraksi ja auttaa sitä miestä siinä, että se oppii ja tottuu juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa.
Tällasessa palvelussa olisi se etu, että vois harjoitella sitä juttelemista eri ihmisten kanssa. Se käy vähän työlääksi, jos aina vaan sen saman nepsykonsultin kanssa harjottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään kuinka paljon vaikeampaa on olla nainen, todellisuudessa. Kun miehillä on se ajatus, että kuka tahansa pantavan näköinen kelpaa, kunhan saa edes hetkeksi helpotusta. Ujoihinkaan miehiin ei voi luottaa.
Niin, ei sitä voi noiden kaikkien kursseille osallistuvien miesten motiiveja tietää, mutta enpä jaksa uskoa, että monikaan ujo mies osallistuisi tuollaiseen oppiakseen "vedättämään" naisia, vaan tähtäimessä on nimenomaan parisuhde. Jos on ollut jo pitkään ujo ja sosiaalisilta taidoiltaan huono, niin tuollainen kurssi saattaa antaa jollekin sysäyksen itseluottamukseen. Että rohkaistuisi sen jälkeen kehittämään niitä sosiaalisia taitoja ilman kursseja.
Vaikkapa asuintalonne hississä tai pesutuvassa voi kysäistä käykö neiti täällä useinkin 🌞
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on komea ja pitkä änkyttävä mies. Ei se luonne ulkonäköä katso. Ei nykyään ole komeillakaan helppoa, vaikka katseita toki saa.
Turhaan sitten valitatte naisten katsovan pelkkää ulkonäköä, jos kerran komeillakaan miehillä ei ole helppoa. Ja koska pariutuminen ylipäätään on ollut helppoa?
Ei se ole koskaan ollut helppoa muuta kuin suosituille naisille ja miehille ja suosittuus ei tarkoita automaattisesti hyvää ulkonäköä ja hyvään luonnetta. Tuossa PUA touhussa on sekin virhe, että ujot miehet lähetetään kaduille ja menomestoihin iskemään naisia.
Ei me ujot naiset käydä sellaisissa paikoissa. Tulkaa työpaikoilla juttelemaan, siis työKAVEREINA. Eikä niin, että joku vanha ukko tulee lirkuttelemaan 16-vuotiaalle jätskikioskin myyjättärelle ja kun se ei lämpene, haukutaan kaikki naiset maanrakoon.
Keskittykää oman ikäisiinne ja itsenne kaltaisiin seinäruusuihin. Jos edes havaitsisitte meidät näkökentässänne, meitä on yllättävän paljon. Ja mulle saa tulla asiallisesti juttelemaan, tykkään höpistä ihan vieraidenkin ihmisten kanssa, koska ymmärrän mitä yksinäisyys on. Kukaan mies ei koskaan ole tehnyt niin. Ei edes nuorena.
Eikä minua ole koskaan kukaan ahdistellut tai mitään muutakaan. Olen ollut näkymätön miehille aina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen oli kunnollista, kun oltiin kiltisti sievinä salin toisella puolen ja toivottiin sen hyväkäytöksisen mielellään osaavan tanssijan tulevan hakemaan.
Käy vähän kateeksi buumereita ja vanhempiaan. Kaikki ovat olleet vähintään samalla asialla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa asuintalonne hississä tai pesutuvassa voi kysäistä käykö neiti täällä useinkin 🌞
Voiko myös negailla ja moittia hänen pyykkejään tai esim. vaatemakuaan?
Hyi miten isot pikkarit tjs. Sitten neiti alistuisi ja tulisi kiltiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta noissa opeissa ei ole sinänsä mitään pahaa, ovat aika harmittomia. Tietysti jos niitä soveltaa hyvin taitavasti ja pitkälle menevästi, niin se menee ikäväksi manipulaatioksi.
Negaaminen on silloin huono jos oikeasti yritetään etsiä toisesta heikkoa kohtaa tai epävarmuutta ja isketään siihen, mutta jos luottaa siihen että toinen kestää sen läpän niin sitten sellaiset 'ompa sulla rumat kengät' tyyppiset keskustelunaloitukset on minusta ihan hauskoja. Parhaassa tapauksessa toinen antaa samalla mitalla takaisin. Mutta tietenkin on vaikea etukäteen tietää loukkaantuuko toinen oikeasti.
Minulle tulee lähinnä kiusaantunut olo, jos joku tuntematon heittää ilkeää läppää. En tykkää.
Hävettää sellaisen puolesta, joka yrittää tulla sanomaan jotain ilkeää ventovieraalle. Inhottavaa opettaa sellaista viattomille miehille, jotka uskovat moiseen soopaan. Herättää vain lisää miesvihaa, jos sellaista harjoitetaan.
Miehet, tulkaa juttelemaan ystävllisesti, fiksusti, selvin päin ja sellaisille naisille, joilta saa vastakaikua. Jos vastakaikua ei tule, jatkakaa eteenpäin älkääkä jääkö ahdistamaan. Sillä vinkillä pääsee jo pitkälle.
Minua ei naisena saa kiinnostumaan negaamalla, pidän sitä todella naurettavana ja moukkamaisena. Sanon vaan semmoisiin kommentteihin että "jaa" ja jatkan matkaa.
Kaikki rahalla, autolla, ammatilla ja statuksella leveily on mulle turn off. Mikään ei ole pitkästyttävämpää kuin kuunnella jotain naurettavaa pullistelua ja flexausta.
Pidän siitä että omataan normaalit käytöstavat, arvostetaan ihmisenä, selvitetään keskustelemalla onko samoja kiinnostuksenkohteita, millainen luonne toisella on jne....
Ihan siis normaali kanssakäyminen kelpaa.
Keskustelun aloitukseksi kelpaa,, miten menee, mitä kuuluu, millainen päivä on ollut, millainen ilta on ollut, tiedättehän..jotain normaalia. Siitä se keskustelu lähtee jos lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei naisena saa kiinnostumaan negaamalla, pidän sitä todella naurettavana ja moukkamaisena. Sanon vaan semmoisiin kommentteihin että "jaa" ja jatkan matkaa.
Kaikki rahalla, autolla, ammatilla ja statuksella leveily on mulle turn off. Mikään ei ole pitkästyttävämpää kuin kuunnella jotain naurettavaa pullistelua ja flexausta.
Pidän siitä että omataan normaalit käytöstavat, arvostetaan ihmisenä, selvitetään keskustelemalla onko samoja kiinnostuksenkohteita, millainen luonne toisella on jne....
Ihan siis normaali kanssakäyminen kelpaa.
Keskustelun aloitukseksi kelpaa,, miten menee, mitä kuuluu, millainen päivä on ollut, millainen ilta on ollut, tiedättehän..jotain normaalia. Siitä se keskustelu lähtee jos lähtee.
Lisäksi jos mies saa naisen luottamaan itseensä ja tällä tarkoitan sitä että naisen pitää pystyä luottamaan tuntemattomaan mieheen niin ettei tarvitse miettiä onko tämä joku hullu. En tiedä ymmärtävätkö miehet että tämä on todella tärkeää ja se pitää pystyä toteuttamaan ekan 5 min aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Ai luoja
Oh Lord.
No niin neidit ja rouvat: kuka järjestää meille naisille koulutuksen, jolla opimme pitämään naaman peruslukemilla kun hermostunut pickupartist-kurssilainen tulee sönköttämään meille kadulla ja yrittää uida rintaliiveihin?
Mä ottaisin muutenkin niitä ohjeita vastaan joltain ihan tavalliselta naiselta, joka kertoisi, miten hän toivoisi, että häntä lähestytään, kuin joltain "kaikkien pelimiesten alfa faijalta", joka varmasti alistaa naisia, eikä hyväksy kieltävää vastausta ja muuta. t suomalainen mies
Kerrankin fiksu mies, joka tajuaa, että tässä tilanteessa kannattaa kysyä ohjeita oikeasti naiselta. Tavalliselta, mukavalta, kunnolliselta naiselta.
Ja sitten jos se oma itse on vuosien saatossa kasvanut kieroon eikä ole mitään käsitystä normaalista käyttäytymisestä niin kannattaa hakeutua mieluummin vaikka terapiaan kuin tuhlata rahoja humpuukikursseihin.