Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette että kela ja sossu nyt sanoo??

Vierailija
01.05.2024 |

Eli tilannne on lyhyesti tämä:

Olen vuosia takaperin ollut kahdesti tilanteessa, että meiltä on katkaistu sähköt kun ei ole ollut varaa maksaa sähkölaskuja. Katkaisuuhan alla pitää siis maksaa KOKO LASKU, ei voi enää maksaa osissa.

Meillä kyseessä on ollut n. 1000-2000 euroa yhdellä kertaa. 

Olin viimeksi ihan omaa tyhmyyttäni kelaan ja sossuun yhteydessä VASTA kun KOKO LASKU piti maksaa. Eli sähköt katkaistiin. Eivät voineet auttaa millääntavoin. Sanoivat vaan, että asiaan pitää osata hakea apua ETUKÄTEEN.

Nyt tänä vuonna meidän tilanne on ollut sama. Olen lähettänyt kuukausittain kelaan ja sossuun tt-hakemuksia ja on ihan kaikki liitteet ja laskut ollut mukana. Olen hakenut apua ETUKÄTEEN, että sähköjä ei katkaista.

Mitä vastaa sossu: "(Perintätoimiston nimi) Lasku ei ole vielä katkaisuvaroitus" (suora lainaus päätöksestä). Tuet 0 euroa.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi sossulle huoli-ilmoitus. 

Vierailija
2/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosi ovat yli toimeentulotuen rajapyykin. Eikö vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksivät minkä tahansa verukkeen sille, että ei tarvitse maksaa. Sama se on nyt näissä kun täytyy muuttaa Kelan kehotuksesta, mutta Kela nostaa kädet pystyyn kun joutuu hakemaan tukea muuttoon, takuuvuokraan ja päällekkäisiin 1kk vuokriin, koska uusi asunto on pakko ottaa vastaan heti eikä vasta 2kk päästä.

Sama juttu että olisi pitänyt ennakoida ja jälkikäteen ei myönnetä.

Vierailija
4/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksivät minkä tahansa verukkeen sille, että ei tarvitse maksaa. Sama se on nyt näissä kun täytyy muuttaa Kelan kehotuksesta, mutta Kela nostaa kädet pystyyn kun joutuu hakemaan tukea muuttoon, takuuvuokraan ja päällekkäisiin 1kk vuokriin, koska uusi asunto on pakko ottaa vastaan heti eikä vasta 2kk päästä.

Sama juttu että olisi pitänyt ennakoida ja jälkikäteen ei myönnetä.

Ja lisäyksenä siis että eivät suostu tekemään ennakkopäätöksiä näihinkään.

Vierailija
5/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tätä. Olen ollut osapäivätyössä (liittyy ammattiini ja työn kausi luontoisuuteen!) ja minulle on maksettu palkan lisäksi päivärahaa kassasta. Palkka+päiväraha noin 800+400 euroa käteen kuukaudessa.

Nyt ensimmäinen kuukausi kokonaan työttömänä niin perjantaina tilille tulee 450 euroa kassasta. Tuolla rahalla ei mitenkään makseta laskuja kun pitäisi olla lapsille ruokaa pöydässä!

Vierailija
6/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen vois kilpailuttaa sähkösopimuksia ja katsoa mihin sähköä kuluu, jos lasku on 1000-2000 euroa. Asumismuotoakin kannattaa miettiä. Ei pitäis olla yhteiskunnan tehtävänä maksella ylisuuria sähkölaskuja.

Vierailija
7/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriö ne lait tekee tai eu, ei kela. Jos yrität keskustella kelan kanssa, on sama jos puhut seinälle tai koneelle. Kannattaisi hakea kunnan asuntoa, jos ei ole varaa asua ok-talossa tai muualla. Ja ei sähköpatterit. Ellei saa lämpövaraavaa takkaa tai muuta, siten että paloturvallisuus on varmistettu ja varmat halot. Tai mikä se systeemi onkaan. Ne maksavat kaupungissa asuvien vedestä ehkä 20e.

Vierailija
8/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vesipatteri. Mutta ne eivät toimi nyt, asunnon lämpötila laskee. Ellei ole varapatteri, se vie sähköä myös. Jos asunto on suuri ja on monta perheenjäsentä, pitääkö olla kaksi eri asuntoa, johon kumpikin vanhempi hakee tuet.

Vierailija
9/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itsestäsi sossulle huoli-ilmoitus. 

On käynyt mielessä. Osaatko sanoa mitä noin käytännössä tarkoittaa??

Vierailija
10/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulee, muuta telttaan.

Vierailija
11/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskohan muuttaa sieltä omakotitalosta jo kerrostaloon niin pienentyisivät sähkölaskutkin. 

Vierailija
12/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään voi omalla ilmoituksella muuttaa sukupuoltaan niin muutappa ihonväri mustaksi tai ruskeaksi, sen jälkeen voit kärrätä kottikärryllä Kelan rahoja kotiisi. Nim. nettotulot 800 e, ei tukia.

Vierailija
13/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kohta ei persuja edes huolita töihin. Tarttee nykyään psyka testit työnantajat.

Vierailija
14/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään voi omalla ilmoituksella muuttaa sukupuoltaan niin muutappa ihonväri mustaksi tai ruskeaksi, sen jälkeen voit kärrätä kottikärryllä Kelan rahoja kotiisi. Nim. nettotulot 800 e, ei tukia.

No muutapa itse ihonväri mustaksi tai ruskeaksi, sen jälkeen voit kärrätä kottikärryllä Kelan rahoja kotiisi. Vai miten se onkaan oikeasti...

Vierailija
15/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vaikea sanoa, kun ei ole tiedossa tarkempia speksejä. Miltä näyttää Kelan perustoimeentulotuen laskelma? Oletko kuukausittain hakenut perustoimeentulotukea ja toimittanut sinne sähkölaskusi?

t. sossu

Vierailija
16/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä tätä. Olen ollut osapäivätyössä (liittyy ammattiini ja työn kausi luontoisuuteen!) ja minulle on maksettu palkan lisäksi päivärahaa kassasta. Palkka+päiväraha noin 800+400 euroa käteen kuukaudessa.

Nyt ensimmäinen kuukausi kokonaan työttömänä niin perjantaina tilille tulee 450 euroa kassasta. Tuolla rahalla ei mitenkään makseta laskuja kun pitäisi olla lapsille ruokaa pöydässä!

Miksi olet elänyt leväperäisesti silloin kun rahaa tuli kausiluontoisesti enenmän? Sinähän tiesit kokemuksesta jo tämän, että tulosi tippuvat taas hetkellisesti.  Ei kristus mikä ääliö sinunkin lapsillasi on äidin virkaa hoitamassa. 

Vierailija
17/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei voi enää maksaa osissa"? Miksi et maksanut ajallaan? Miksi jätit hoitamatta ja käytit nekin rahat rillutteluun ja ylelliseen elämään ja nyt vaadit muita maksamaan hoitamatta jättäneesi laskut?

Tämä on juuri se syy miksi kela ei nyt laskujasi hyväksy sillä olet käyttänyt toimeentulotukeasi väärin ja kuluttanut jo kertaalleen toimeentulotuessasi saadut sähkölaskurahat muuhun tarkoitukseen.

Kuvitteletko nyt, että sinun KUULUU saada nuo rahat Tuplana?? Uudelleen?? Sika sinä olet!

Vierailija
18/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muutapa itse ihonväri mustaksi tai ruskeaksi, sen jälkeen voit kärrätä kottikärryllä Kelan rahoja kotiisi. Vai miten se onkaan oikeasti...

Yritin, en osannut.;) Et kyllä tainnut tajuta pointtia?

Vierailija
19/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kohta ei persuja edes huolita töihin. Tarttee nykyään psyka testit työnantajat.

Vihreillä tuo on ahdistanut työn saantia jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
20/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen yyhhoo jolla ei ole pienintäkään ymmärrystä taloudenhoidosta,rahan käytöstä saati työntekemisestä. Vain Miehet osaavat tehdä tuon kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän