Oletko itse varmasti hyvä ja mukava ihminen?
Minulle herää tuo kysymys mieleen kun luen näitä aloituksia, en pidä mieheni sukulaista, en anopistani, en työtovereista, naapureista, äidistäni.
Minä en ole mukava ihminen mutta yritän olla asiallinen ihmisille. Esim uusiominiästäni en pidä, hänellä kahdelle isälle lapset ennestään. Tyhjäpäinen ihminen, mielestäni, ulkonäkö ja seksistiset vihjailut ovat puheet. Mutta jos poika tykkää ihmisestä joka ihmettelee kuka jaksaa lukea kirjoja ( minulla on paljon ja poikakin luki ainakin nuorempana paljon), ei seuraa politiikkaa tms , yritän ajatella että jokainen olemme laisemme. Pidetään puheet kevyinä lärpätyksenä. Ollaan kohteliaita toisillemme .
Poikahan hänet on valinnut, jaksan ne kerrat kun nähdään. Hänhän on varmaan ihan mukava jos poika kerran tykkää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut menneinä vuosina varsin hiljainen, kiltti ja auttamishaluinen. Nykyään olen lähinnä kiukkuinen ja töykeäkin voin halutessani olla. Vaikka jättää jonkun kokonaan noteeraamatta, kuten monet muutkin ihmiset tekevät.
Olen huomannut, ettei ystävällisyydestä ole ollut mitään hyötyä elämässä; itse saa kaikesta omasta kohteliaisuudestaan, ystävällisyydestään, anteliaisuudestaan ja avuliaisuudestaan huolimatta huonoa kohtelua osakseen. Se on tehnyt lopulta kovaksi ja piittaamattomaksi. Olen ajatellut, että kannattaako yrittää, kun ei vastineeksi saa mitään. Olen ihan suoraan sanottuna kyllästynyt ja väsähtänyt ihmisiin. Auttamishaluni olen menettänyt tyystin. Velvollisuudentunteesta vielä joskus autan jotakuta. Vain lähimmät ehkä saavat vielä pyyteetöntä apuani.
Noin se menee kun vuosikausia kaiken hyvän tekee alitajuisesti vain hyötyäkseen muista, it
En koskaan miettinyt ystävällisyyden ja auttamisen olevan strategia tai tietoista miellyttävistä. Toisaalta kasvoin yhteisössä ja kaveriporukassa, jossa autettiin jokainen vuorollaan sen kummemmin laskematta, kuka on enemmän saamispuolella. Vasta nyt, kun on vaadittu, että pitäisi haluta olla jatkuvasti avuksi ventovieraille yms. on mitta tullut täyteen. sivusta
Taas ensi viikolla täytyy mennä töihin kuuntelemaan ja katselemaan niitä "hyviä" ihmisiä. Voi että kuinka antoisaa maanpäällistä helvettiä onkaan taas tarjolla. Miksi en vain kuole pois.
No sanotaan näin että mulla kuten kaikilla on pimeä puolensa. Kukaan ei pysty miellyttämään kaikkia.
Kuka edes hyvää hyvyyttäään mitään tekisikään!????? 😡🖕🏻🖕🏻🖕🏻