Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siniset ruusut isän arkulle? Ei oltu läheisiä. Parempia vaihtoehtoja kellään?

Vierailija
01.05.2024 |

Olen ihan pihalla, miten muistaa isää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "tarve" on tällaiseenkin asiaan lähteä ilkkumaan?!?

Älä välitä, ap!

Laitoin nuo idiootit poistoon...

Mä kokisin alantavana värjätyt (tekokukat). Ja ap itse aloitti sanomalla ettei ollut kovin läheinen, mitäs jos kysyisi sitten läheiseltä.

Tiedän erään miehen, jonka hautajaisia päsmäröi lapset, jotka eivät olleet nähneet isäänsä yli 20 vuoteen. Ex-vaimo takapiruna määräilrmässä.

Lapsi on lähin omainen, halusit tai et.

Niin lain mukaan mutta ei kuitenkaan aina käytännössä. Tässä ko. tapauksessa, josta kerroin ystäviä ei edes kutsuttu paikalle. Kostaa voi kuolemankin jälkeen, jos on pikkusieluinen ja pitkävihainen

Ai se vainaja haudan takaa kutsuu hautajaisiin, ja siten kostaa eläville. Mitä jos vähän vielä miettisit kirjoittamaasi, että kuka kostaa ja kenelle, jos kostaa 

Vierailija
22/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri siniset? Pitääkö jotenkin osoittaa mieltään tuossa kohdin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, ap!

Mä kokisin alantavana värjätyt (tekokukat). Ja ap itse aloitti sanomalla ettei ollut kovin läheinen, mitäs jos kysyisi sitten läheiseltä.

Tiedän erään miehen, jonka hautajaisia päsmäröi lapset, jotka eivät olleet nähneet isäänsä yli 20 vuoteen. Ex-vaimo takapiruna määräilrmässä.

Niin lain mukaan mutta ei kuitenkaan aina käytännössä. Tässä ko. tapauksessa, josta kerroin ystäviä ei edes kutsuttu paikalle. Kostaa voi kuolemankin jälkeen,

Nimenomaan kirkkoon saa tulla kuka vaan. Mutta pitäähän se paikka kuitenkin ilmoittaa, jotta ystävät osaa olla paikalla. Ko. tapauksessa oli kyse nimenomaan kiusasta.

No eipä oltu ilmoitettu, joten mikä ongelma Omaiset päättää ketä hautajaisiin kutsutaan ja keille ajat ja paikat ilmoitetaan.

Vierailija
24/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mielenosoitusta siinä nyt on?

Vierailija
25/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse sellaiset kukat kuin miltä itsestä tuntuu. Ei siinä voi väärin valita.

Vierailija
26/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, ap!

Niin lain mukaan mutta ei kuitenkaan aina käytännössä. Tässä ko. tapauksessa, josta kerroin ystäviä ei edes

No eipä oltu ilmoitettu, joten mikä ongelma Omaiset päättää ketä hautajaisiin kutsutaan ja keille ajat ja paikat ilmoitetaan.

Naurettavaa. On varmaan kivaa olla kusipää.

Vierailija
27/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sininen oli vainajan lempiväri? Tai sitten ap jotenkin yhdistää isän siniseen.

Kummallista olettaa, että tuollainen olisi jokin mielenosoitus...

Vierailija
28/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oman paikkakuntasi nettikukkakauppa. Ohessa esimerkkejä kukkalaitteista. Yleisesti mitä enemmän haluat muutoksia sitä kalliimpi laite.

https://hautaustoimistoikaheimo.fi/kauppa/kukkasidonnat/

Vierailija
29/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naurettavaa. On varmaan kivaa olla kusipää."

Ai kun omaisilla on päätösvalta siitä ketkä kutsutaan hautajaisiin?

Vierailija
30/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää tässä hei. Olin mietteissäni isän ystävien suhteen, mutta en lähtenyt heille sitten soittelemaan ja etsimään yhteystietoja, koska heistä ei ollut kuulunut kun isän kunto alkoi heiketä. Kutsuin sen, joka piti minuunkin yhteyttä. Ja ei, olimme me tekemisissä, vaikka isä olikin jutellut ihmisille muuta. Hänen mielestään minä olin kovinkin kiittämätön ja anteeksiantamaton ihminen, ja kieltämättä välimme olivat ajoittain kireähköt. Mutta tämä yksi ystävä kyllä myönsi puhelimessa, että eipä isäni häneltäkään kaikkina seitsemänä yhteisenä vuosikymmenenä ollut tainnut kertaakaan mitään anteeksi pyytää. Juu, ei minultakaan. Ei edes sen vertaa, että olisi ymmärtänyt minun näkökulmaani tiettyihin asioihin.

Joten olisi voinut olla aika mielenkiintoinen ilmapiiri hautajaisissa, kun nämä ystävät olisivat kyräilleet siellä omaisia, kun olivat vain disinformaation vallassa. Näinhän siinä sitten eroperheissä helposti käy. Kun elämä jakautuu aikaan ennen ja jälkeen, siitä seuraa asioita. Jos on niin tärkeää saada ystävän statuksella kutsua hautajaisiin jne toisen kuoltua, niin olisi syytä jotenkin toimia sen eteen silloin, kun toinen on vielä elossa. Mikä ystävä sellainen on, joka ei toisen lapsiakaan tunne?

Vierailija
31/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluat kieltää ystäviä osallistumasta hautajaisiin vain sen taki,a että itse ole vainajalle sukua (saanut puolet soluistasi häneltä).

Vierailija
32/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun haluat kieltää ystäviä osallistumasta hautajaisiin vain sen taki,a että itse ole vainajalle sukua (saanut puolet soluistasi häneltä).

Omaisilla on edelleen oikeus määrittää ketä haluavat kutsua hautajaisiin ja ketä eivät. Ei siinä omaisten haukkuminen ainakaan auta. Eikä omaisten tarvitse sitä päätöstään muille perustella mitenkään.

Vierailija
33/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinisiä ruusuja? Jotain värjättyjä? Jotain rajaa.

Mikä tässä on väärin? Värjätyt ruusut on todella kauniita, jos on hyvin värjätty. Itse annan aina juhla kukkana värjätyn kukan, jos sankarin lempiväri ei ole esim punainen tai valkea, vaan musta tai sininen. Ja olen tästä saanut aina kiitosta, että olen miettinyt sankaria ja selvittänyt hänen lempiväri.

Esim kaikkien kummilasten (ja omien) rippi ja yo kuvassa on ostamani kukka.

Vierailija
34/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen mielenosoitus. Aikaisemmin vaikkapa veteraaneille, tai isänmaallisiksi tiedetyille laitettiin usein arkulle sinivalkoiset kukat, sinisiä iiriksiä vaikka ja jotain valkoisia kukkia vihreän lisäksi.

Vierailija
35/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinisiä ruusuja? Jotain värjättyjä? Jotain rajaa.

Mikä tässä on väärin? Värjätyt ruusut on todella kauniita, jos on hyvin värjätty. Itse annan aina juhla kukkana värjätyn kukan, jos sankarin lempiväri ei ole esim punainen tai valkea, vaan musta tai sininen. Ja olen tästä saanut aina kiitosta, että olen miettinyt sankaria ja selvittänyt hänen lempiväri.

Esim kaikkien kummilasten (ja omien) rippi ja yo kuvassa on ostamani kukka.

EN nyt ole erityisesti perehtynyt värjättyihin kukkiin, mutta mitä olen nähnyt näyttävät minun silmiini mauttomilta, mutta mä nyt en pidä nykyisten ruiskaunokkienkaan värisävystä, kun pidän niistä alkuperäisistä joiden väri taittuu violettiin päin, ei turkoosiin.

Vierailija
36/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisilla on edelleen oikeus määrittää ketä haluavat kutsua hautajaisiin ja ketä eivät. Ei siinä omaisten haukkuminen ainakaan auta. Eikä omaisten tarvitse sitä päätöstään muille perustella mitenkään.

Jos haluat keskustelle vain lakikirjassa lukevista asioista keskustelupalsta ei ole oikea paikka. Ja sa ot lainannut lauseen liittämättä sitä alkuperäiseen tarinaan joten anna olla.

Vierailija
37/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita, itse en oikein tykkää värjätyistä kukista, mutta kauniisti tehdyssä kimpussa valkoisen kanssa ihan ok. 

Kukat voivat hyvin olla muutakin kuin ruusuja, ja kaikki värit ovat "sallittuja". Kaunis tulee pelkästä valkoisestakin vihreiden oksien kanssa, esim. valkoiset kallat ovat tyylikkäitä ja perinteisiä hautajaiskukkia. Violetit eustomat niiden kanssa näyttää myös tosi hyvältä. 

Vaihtoehtoja on paljon, eikä täysin pieleen voi oikeastaan mennä, valitsitpa mitkä kukat tahansa.

Vierailija
38/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat keskustelle vain lakikirjassa lukevista asioista keskustelupalsta ei ole oikea paikka. Ja sa ot lainannut lauseen liittämättä sitä alkuperäiseen tarinaan joten anna olla.

Eipä niillä omaisuutta sen lakikirjan ulkopuolellakaan ole mitään sosiaalista tai eettistä velvollisuutta kutsua hautajaisiin sellaisia ihmisiä joita eivät halua.

Vierailija
39/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hautajaisten osalta vainaja todellakin makaa kuten on pedannut. Jos ei omaisia huvita järjestää mitään juhlavia peijaisia, niin sitten ei niitä järjestetä. Perintörahat voi käyttää vaikka terapiaan vainajan jäljiltä.

Kukkien värillä ei ole minusta niin väliä. Vetäisin rajan siihen, että valkosipulikranssi on hautajaisiin sopimaton (vaikka olisi muuten miten sopiva kyseisen vainajan muistolle)

Vierailija
40/46 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kukkia jos et ollut läheinen vainajalle? Eikös kirkkokin jo  suosittele ettei kukkia tuotaisi ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi