Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen laskusta johtuvat pakkomuutot ovat alkaneet - Porilaispari muutti pientalosta yksiöön.

Vierailija
01.05.2024 |

Porin kupeessa asuva Juhani, 55, totuttelee vaimonsa kanssa uuteen kotiin. Pari joutui muuttamaan asumistukileikkausten vuoksi.

Aiemmin he asuivat idyllisessä mummonmökissä, jossa oli kaksi huonetta ja keittiö. Asumistuen jälkeen Juhanille ja hänen vaimolleen jäi maksettavaksi 30 euroa. Huhtikuussa voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen he olisivat joutuneet maksamaan 280 euroa. Se oli liikaa.

Järkyttävää!!!

Kommentit (934)

Vierailija
281/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on minun vappusatanen? 

Haluan vappusataseni. SDP valtaan, niin saadaan vappusatasia taivaalta.

Sdp jakoi hallitusvuorossaan vappusatatonnisia rikkaille yrittäjille. Sori siitä.

Vierailija
282/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misi minun työtätekevänä ja verojamaksavana pienessä yksiössä asuvana pitää tukea jonkin tukilaisten omakotiasumista?

Kertokaan nyt vihdoinkin miksi?

Perustuslaissa on, että työläinen elättää työttömän ja työhaluttomankin ja tukea saaville kuuluu samanlainen elintaso. 

Milloin tähän on tultu? Miten tässä näin on käynyt?

Sivistynyt kansakunta pitää huolen heikoimmista.

Kyllä, mutta millä tasolla? Pitääkö kaikkilla olla oikeus samaan tasoon?

Pitää olla oikeus siihen tasoon, mitä on saatavilla. Pitäisi myös olla oikeus työhön. Pitää ymmärtää, että työhaluton joukko on pienin. Viime kuussa meillä oli 286 100 työtöntä. Te-palveluissa on kaikkiaan 13 541 avointa kokopäiväistä työpaikkaa auki. Näistä 909 työpaikkaa on laitettu auki viimeisen vuorokauden aikana. Kaikki työttömät eivät voi työllistyä, joten miksi heitä pitää syytellä? Kyllä jokainen normijärkinen aikuinen haluaa elättää itse itsensä, mutta ei voi. Jos työtön asuu edullisemmin maalla omakotitalossa, kuin kaupungissa, niin mitä järkeä on pakkosiirrättää hänet kaupunkiin kalliimpaan asuntoon? Kateutenne tulee kalliiksi yhteiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mene töihin? Suomessahan on massiivinen työvoimapula jonka takia pitää haalia kaikki suomeen haluavat jopa ukrainan rintamakarkurit.

Ei kukaan huoli töihin jos noin sairas. On ollut töissä. Raskaissa hommissa keho ei vain kestä.

Niin, mutta onko yhteiskunnan velvollisuus elättää ja vielä vuokrakin maksaa?

Häh, pitäisikö kuolla katuojaan? Ei Suomi ole mikään kehitysmaa.

Ei olekkaan. Kehitysmaissa ihmiset sentään yrittää elättää itse itsensä yritteliäisyydellä. Täällä ollaan käsi ojossa vaatimassa veronmaksajilta elatusta viitsimättä itse tehdä mitään omaksi hyväkseen.

Vierailija
284/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralordilla ja kiinteistökuningattarella puntti tutisee velkoineen.

Miten niin? 

Päinvastoin, olen tyytyväinen kun vuokrayksiöille tulee kysyntää 😊

Vierailija
285/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on minun vappusatanen? 

Haluan vappusataseni. SDP valtaan, niin saadaan vappusatasia taivaalta.

Marin jo kulutti vappusataset, velka kasvoi niin että nyt sitä on jokaista kansalaista kohden lähes 30 000€.

Vierailija
286/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mummonmökki ei lämpiä kaukolämmöllä niin vuokran päälle maksetaan myös lämmityskulut. Ärsyttää kun kaikkia kuluja ei ole jutussa tuotu esiin. 

Vierailija
287/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan alkaa esim. somalien ja irakilaisten pakkomuutot ? Vai koskeeko tämä vain suomalaisia ? 

Vierailija
288/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pientalosta muuttanut pariskunta valehtelee, kun kahdelle vuokraraja on tuolla noin 600 joten jos vuokra oli 550 olisivat saaneet täyden asumistuen aiemmin ja vielä muutoksen jälkeen. Miksi toimittaja ei ottanut edes selvää vaan haastattelee tämmöisiä jotka valehtelevat 

Kyse on toimittajan osaamattomuudesta, näissä jutuissa ärsyttää se että ei kerrota kaikkea. Mikä oli sen mummonmökin lämmitysmuoto? Jos ei ollut keskuslämmitys niin lämmityskustannukset tulevat vuokran päälle ja nostavat kokonaiskustannuksia. Eli todennäköisesti tuon vuokran päälle joutuivat maksamaan lämmityskulut, sitä vaan ei jutussa mainita. Ja siksi joutuivat muuttamaan pois.

Todennäköisesti vielä sähkölämmitys ja sähkösyöpöt irtopatterit, kosk

Mitä väliä sillä on paljonko sähköä kuluu kun sen maksaa valtio? Köyhillä ihmisillä on aina ollut varaa lämmittää sähköllä. Vain työssäkäyvät veronmaksajat joutuvat keksimään vaihtoehtoisen lämmitysmuodon koska maksavat sähkönsä itse.

Vierailija
289/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agenda etenee... väestö on saatava asumaan 15 minuutin älykaupunkeihin jatkuvan valvonnan alle...

Agenda 2030. Pian tulee mikrosiru, ensin oikeaan käteen ja lopulta aivoihin 

Vierailija
290/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät opiskele uutta ammattia tai ryhdy yrittäjiksi?  Kuten muissa maissa tehdään.

Vierailija
291/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että tälläkin pariskunnalla on varaa pitää koiraa - ei mitään ihan halpaa hommaa. Siitä voisikin Demalit ottaa vaaliteemaksi, että köyhimmät voisivat maksattaa valtiolla koiran lääkärimaksut ja miksei muonatkin? Koirat on kivoja, mutta onko sekin joku perusoikeus, jos ei pärjää omillaan?

Vierailija
292/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mene töihin? Suomessahan on massiivinen työvoimapula jonka takia pitää haalia kaikki suomeen haluavat jopa ukrainan rintamakarkurit.

Ei kukaan huoli töihin jos noin sairas. On ollut töissä. Raskaissa hommissa keho ei vain kestä.

puhelinmyyntiä

En minä vaan päässyt puhelinmyyntiin, vaikka 2 vuotta yritin.

-eri

Vierailija
293/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta onko yhteiskunnan velvollisuus elättää ja vielä vuokrakin maksaa?

Tälläkin miehellä on monenlaista osaamista. Mitä ksei kouluttaudu vaikka isännöijäksi. Niistä on puutetta. Ei tarvitse istua pelkästään pöydän takana. Kun kykenee kasvattamaan perunoita ja muihin puutarhahommiin niin kyllä kykenee muihinkin kevyisiin vaihteleviin töihin.

Muija kanssa takaisin kauppaan tai koulutukseen niin pariskunnalla ei olisi hätäpäivää  Tuilla vaan on totuttu saamaan vaatimaton, mu

Juu muija vaan kauppaan takaisin, kerropa se kauppiaalle.

Ihmetellä täytyy, kuka sinullekin palkkaa maksaa, kun olet tyhmä kuin saapas. 

Vierailija
294/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan alkaa esim. somalien ja irakilaisten pakkomuutot ? Vai koskeeko tämä vain suomalaisia ? 

Saksassa jo vaativat omaan kalifaattia. Eivät muuta vaan ryhtyvät hallitsemaan.

Vierailija
295/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se mummonmökki ei lämpiä kaukolämmöllä niin vuokran päälle maksetaan myös lämmityskulut. Ärsyttää kun kaikkia kuluja ei ole jutussa tuotu esiin. 

Ei Juhani niitä joutunut maksamaan vaan ne maksettiin toimeentulotuesta.

Vierailija
296/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukien pieneneminen eheyttää pitkällä tähtäimellä asuntomarkkinat. Vuokrat ja asuntojen hinnat asettuvat niiden todelliseen arvoon, eikä kukaan voi enää rikastua veronmaksajien kustannuksella. Asumistukijärjestelmä tulisi lakkauttaa kokonaan, vaikka se johtaakin välittömiin pakkomuuttoihin

Vierailija
297/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää että iltasanomat eivät ota selvää vaan tekevät juttuja tämmöisistä jotka valehtelevat. Porissa kahden ihmisen asumiskulut saa olla 600 euroa, ja näillä oli halvempi, joten valehtelevat ja vedättävät toimittajaa joka ei ota selvää asioista 

Vierailija
298/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömät opiskele uutta ammattia tai ryhdy yrittäjiksi?  Kuten muissa maissa tehdään.

Heh heh. Minulla on 5 tutkintoa ja kuudetta opiskelen. Yhdelläkään ei ole töitä herunut. Yrittäjäksi? Tilillä 0 euroa.

Vierailija
299/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt yleisellä tasolla, enkä ota kantaa tämän pariskunnan tilanteeseen.

Varsinkin tällä hetkellä huomaa, että työssä käynti on kannattanut. Olen itse normi duunari matala palkkaisella alalla. Työllistyminen on ollut helppoa, koska en ole ronkeli töiden suhteen ja olen tehnyt sitä säännöllisesti. Minun mielestäni on jokaisen vastuu elättää itsensä ja ottaa vastuuta elämästään.Tällä hetkellä asun yksin omakotitalossa, koska pystyn sen tekemään. Joku päivä kun en pysty niin muutan pienempään ja halvempaan.

Mielestäni on aika surkuhupaisaa varsinkin kun ihmiset pystyisivät tekemään töitä, mutta eivät sitä tahdo ja valittavat, että pitää muuttaa halvempaan asuntoon. Näinhän työssäkäyvätkin,jotka eivät saa tukia tekevät kun tulee muutoksia tuloihin.

Sairaat jotka eivät voi elämäntilanteensa takia vaikuttaa elämäänsä ymmärrän täysin että heitä tuetaan, mutta ideologisia työttömiä en.

T. Duunari

Vierailija
300/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä unohdetaan se, että työttömillä on lapsia ja hekin voivat paremmin omakotitalossa kuin kerrostalossa. Tämä tulee kostautumaan vielä tulevaisuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän