Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1980- ja 1990-luvun nuoret

Vierailija
01.05.2024 |

Kovaa pussikaljottelua ja muutenkin rajua meininkiä oli silloin. Onneksi nuoret on nykyään raittiita ja kunnollisia.

https://yle.fi/a/74-20085068

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eik ne ole ainoastaan teinit, jotka käyttää muita aineita. Opiskelijanuorten parissa lääkeaineet on jo ihan epidemia. Tupakkakaan ei enää pala entiseen malliin. Tilalle on tulleet nuuska ja vape.

Viinan tilalle dulla, piri ja bileisiin essot.

Tämä ei pidä.paikkaansa. niihin aikoihin oli paljon pahempi huumekriisikin.

Kyllä se huumekriisi on nyt ja tänään. Ennen näki aniharvoin huumeiden käyttäjiä. Nykyään ei tarvi kun ulos astua niin siellä niitä kulkee.

Vierailija
82/85 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sori tuosta, mutta oma vastauksesi oli myös hieman itseään korottava ja elitistinen. 

Oho, ei ollut tarkoitus.  Ihan tavis olen ja vanhemmat ovat taviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä muista tiedä mutta oon elänyt kyllä aivan huipun teini-iän ja varhaisaikuisuuden tuohon aikaan! Oon -82 syntynyt.

Joka viikonloppu melkein jossain luuhattiin ja "pussikaljaa" tottakai.

Nyt 41-vuotias perheenäiti ja alkoa ei juurikaan mene. Mutta aina silloin tällöin on kiva kokoontua vanhojen kavereiden kanssa iltaa istumaan kera "pussikaljan".

Vaikka silloin olikin hauskaa niin olen kyllä tyytyväinen ettei omat teinit käyttäydy tuolla tavoin. Oli siinä monta vaaranpaikkaa aikanaan. Kyllä nykyteinit on fiksumpia eikä mulla oo sellaista käsitystä että pää sekoitetaan sitten muilla aineilla kuin alkolla. Kyllä niitä muita aineita oli jo tuolloin ysärillä ja 2000 luvun alussa ihan saatavilla eli onko nyt mitenkään yleisempää sekään?

Samaa mieltä. Ei omat teinit ole koskaan käyttäneet päihteitä. Kouluun suhtautuvat jopa liian ankarasti. Mielestäni nykykoulussa taso ja vaatimukset on paljon kovempia kuin itsellä oli 1990-luvun yläasteella. 

Vierailija
84/85 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eik ne ole ainoastaan teinit, jotka käyttää muita aineita. Opiskelijanuorten parissa lääkeaineet on jo ihan epidemia. Tupakkakaan ei enää pala entiseen malliin. Tilalle on tulleet nuuska ja vape.

Viinan tilalle dulla, piri ja bileisiin essot.

Tämä ei pidä.paikkaansa. niihin aikoihin oli paljon pahempi huumekriisikin.

Kyllä se huumekriisi on nyt ja tänään. Ennen näki aniharvoin huumeiden käyttäjiä. Nykyään ei tarvi kun ulos astua niin siellä niitä kulkee.

Luvut kertoo ihan muuta. 

Vierailija
85/85 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ennen oli salmarikossu nuorten vihulainen mutta nyt on huomattavasti rankemman aineet kuvioissa. Silloinkin niistä varoiteltiin kyllä mutta ei niitä todellisuudessa monikaan käsiinsä saanut vaikka olisi yrittänyt. Nykyään saa ja helposti. Kouluväkivaltakin on nostanut päätänsä ihan uudella tasolla.

Kumpikaan näistä ei pidä paikkaansa. Nykyään myös väkivaltaa on vähemmän. Ennen oli todella rajua väkivaltaa kouluissa eikä kukaan välittänyt. Huumeongelma oli ennätyskorkea 1990-luvun alussa, huumekuolema eniten koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme