Lilia Charlotte, Charlotte Amelia vai Claudia Vivienne?
Kommentit (96)
Antakaa toki lapsellenne ihan mikä tahansa nimi minkä haluatte, mutta muistakaa että viime kädessä se on kuitenkin lapsi itse joka siitä tulee kärsimään ne kaikki mahdolliset ikävätkin seuraukset. Ihan koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sukunimi?
No vaikka vivienne moilanen 😳
Ja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään noista, jos asutte Suomessa. Lapselle on tosi ikävää kantaa nimeä, jonka kirjoitusasua juuri kukaan ei keksi pelkästään kuullun perusteella. Valitkaa helpompi nimi.
Mitä vaikeaa Lilia -nimessä on?
Kaikki kuulevat ja kirjoittavat sen Liljaksi.
Ja mitä sitten?
Ei ole kovin kivaa, kun aina joka paikassa, jossa pitää kertoa oma nimi, pitää kertoa kirjain kirjaimelta, miten se kirjoitetaan.
Niin voihan sitä siltikin, vaikka ei olisi kovin erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa toki lapsellenne ihan mikä tahansa nimi minkä haluatte, mutta muistakaa että viime kädessä se on kuitenkin lapsi itse joka siitä tulee kärsimään ne kaikki mahdolliset ikävätkin seuraukset. Ihan koko ikänsä.
Ei noi nimet ollu kauheita
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sukunimi?
Mähönen
Tästähän oli joitain vuosi sitten juttua iltapäivälehdissä, kun monet wt laittaa lapsilleen normaalia hienommat nimet. Harmi, kun en enää googlella löytänyt juttua. Kun joku täällä kommentoi, että eikös lapsen ole tarkoitus olla persoona, niin ilmeisesti kuvitellaan, että hienommalla nimellä tulee hienompi persoona.
Kaikkihan riippuu ihan nimestä ja siitä mihin ihmiset tottuu. Nimeni on Evelyn enkä ole koskaan joutunut erityisesti selvittämään miten nimeni kirjoitetaan tai lausutaan. Sen sijaan minulla on ollut kaveri jonka nimi on Pia ja hän on usein joutunut kertomaan miten nimi kirjoitetaan tai lausutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän oli joitain vuosi sitten juttua iltapäivälehdissä, kun monet wt laittaa lapsilleen normaalia hienommat nimet. Harmi, kun en enää googlella löytänyt juttua. Kun joku täällä kommentoi, että eikös lapsen ole tarkoitus olla persoona, niin ilmeisesti kuvitellaan, että hienommalla nimellä tulee hienompi persoona.
Miten määritellään hieno tai ei-hieno nimi?
Vierailija kirjoitti:
Claudia kuulostaa kamalalta englanniksi, toisin kuin vaikka Aino.
Aino englanniksi : I know
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Claudia kuulostaa kamalalta englanniksi, toisin kuin vaikka Aino.
Aino englanniksi : I know
Eipäs kun oh, well...
paras kun et tee lapsia jos nimiksi tulee jotain tuollaista
Jussi ja Aini pitää olla lasten nimet Suomessa. Kyllä jämpti on näin.
Vierailija kirjoitti:
No ihan mikä vain noista, jos haluat korostaa olevasi naurettava wt.
Ja jos haluat lapsesi häpeävän sekä nimeään tai sinua. Siksi.
Anteeksi, jos en ymmärrä aloituksen olevan provo tai jos loukkaan jotakuta, mutta kyseiset nimet ovat oppikirjan esimerkki nimistä, joita alaluokka laittaa lapsilleen vaikuttaakseen omasta mielestään hienommalta ja paremmalta. Olen itse ylemmän keskiluokan suvusta ja jos meidän suvusta joku laittaisi lapsilleen nämä kyseiset nimet, saisi hän osakseen epäuskoisia katseita ja naurua. Sivistynyt ihminen valitsee lapsilleen ihan toisenlaiset nimet.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, jos en ymmärrä aloituksen olevan provo tai jos loukkaan jotakuta, mutta kyseiset nimet ovat oppikirjan esimerkki nimistä, joita alaluokka laittaa lapsilleen vaikuttaakseen omasta mielestään hienommalta ja paremmalta. Olen itse ylemmän keskiluokan suvusta ja jos meidän suvusta joku laittaisi lapsilleen nämä kyseiset nimet, saisi hän osakseen epäuskoisia katseita ja naurua. Sivistynyt ihminen valitsee lapsilleen ihan toisenlaiset nimet.
Millaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset?
Erkki ja Mirja.
Ap:n ehdotuksista tulee hyvä @-nimet someen! Iso peukku!
Kemppainen-Säilynmaa
Ap