Miehenä pitää olla hirveän varovainen nykyaikana
Aihe on hyvin mielipiteitä herättävä (miksi ei olisi?), mutta toivottavasti keskustelu pysyy kuitenkin asiallisena.
Mahdonta sanoa, että onko tämä naisiin kohdistuva häirintä ihan oikeassa elämässä niin yleistä kuin media antaa ymmärtää. Kuitenkin päivittäin saa lukea jostain raiskauksesta, pahoinpitelystä tai muusta häirinnästä. Sosiaalinen media tehnyt omat haasteensa, ja moni saa siellä läähätysviestejä, dick pickejä tms.
Otin vähän aikaan sitten saliohjauksen, kun aloitin kuntosaliharjoittelun uudestaan. Rehellisesti sanoen ainakin parin liikkeen osalta meni itseltä täysin ohi, kun olisi pitänyt katsoa ohjaajan "paikkoja" tarkemmin. Penkkipunnerruksesta ja kyykystä puhun. Tietävät kyllä tämän aspektin näissä opastuksissa, mutta itse koin kiusalliseksi. Salilla muutenkin on vähän kiusallista, jos toinen sattuu tulemaan ihan eteen tekemään jotain ja itse on takana. Peilit ovat myös pahoja, vaikka ovat tarpeellisiä tekniikoiden osalta.
Tämä minun pointti tässä oli, että tuntuu kuin pitäisi kulkea muovipussi päässä vähän joka paikassa. Yleisestikin pitää miettiä tarkkaan, että miten ja missä on soveliasta lähestyä, jos deittimielessä ajattelee. Pidänkin siis paljon luontevampana, että nainen lähestyisi, jos on lähestyäkseen.
Sympatiaa ei varmasti löydy, enkä oletakkaan, mutta itsestäni ainakin on masentavaa, että kaikki kärsii monien huonojen töppäilyistä.
Kommentit (120)
Sinä siis tiedät sisäisesti olevasi pervomies, ja kärsit siitä, mutta et osaa lopettaa tai edes nauttia ihan sallituista tilanteista?
Ok...
Valitettavasti miesten (ja naisten) joukossa on niitä jotka ovat häirinneet ja ahdistelleet naisia. Jopa pahempaa. Vaikka jotkut muut eivät todellakaan ole sellaisia. Siksi naisilla on ollut vähän metoota. Ja tunkion kaivuuta, että mitä sieltä löytyy.
No siis jos ei tiedä mitä eroa on esim ahdistelulla ja (molemminpuolisella) flirttailulla niin sitten onkin syytä opetella oikeita käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis tiedät sisäisesti olevasi pervomies, ja kärsit siitä, mutta et osaa lopettaa tai edes nauttia ihan sallituista tilanteista?
Ok...
Kyllähän sen tiesi, että tästä ei voi puhua, kun tulee heti tällainen kommentti. Tämä ymmärretää heti väärin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok...
Kyllähän sen tiesi, että tästä ei voi puhua, kun tulee heti tällainen kommentti. Tämä ymmärretää heti väärin.
ap
Miten viestisi sitten pitää ymmärtää? Huonon itsetunnon manifestina?
On se vaikeaa. Mun miespuolinen valmentajani on korjannut ratsastaessa (hevosella siis, joku dorkajonne kun kuitenkin haluaa kuitenkin kuittailla "ratsastamisesta") istuntaa ihan ottamalla kiinni reidestä ja siirtämällä jalkaa oikeaan asentoon sekä työntämällä alaselästä selkää ja lantiota oikein. Tuossa yhteydessä kun kyse on urheiluharrastuksesta ja tavoitteena korjata virhe tai opastaa oikeisiin liikeratoihin tai asentoihin, niin asiassa ei ole mitään sen ihmeellisempää. Helpompi se on tehdä korjaus noin. Tai salilla tosiaan näyttää itse liike ensin ohjattavalle.
Sen sijaan jos joku alkaisi baarissa koskettelemaan reittiä, niin saattaisi napsahtaa tai ainakin tulisi hyvin tiukka verbaalinen huomautus asiasta. Tilanne ja konteksti on täysin eri. Ei nyt jotenkin uskoisi, että voi olla kovin hankalaa tunnistaa tilanteesta, onko jokin asia ok vai ei. Ja jos huolettaa, niin voihan sitä avata suunsa ja kysyä.
🤣😂
Tosi hauska vappu kirjoitus ja sai hyvät naurut 😂
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa. Mun miespuolinen valmentajani on korjannut ratsastaessa (hevosella siis, joku dorkajonne kun kuitenkin haluaa kuitenkin kuittailla "ratsastamisesta") istuntaa ihan ottamalla kiinni reidestä ja siirtämällä jalkaa oikeaan asentoon sekä työntämällä alaselästä selkää ja lantiota oikein. Tuossa yhteydessä kun kyse on urheiluharrastuksesta ja tavoitteena korjata virhe tai opastaa oikeisiin liikeratoihin tai asentoihin, niin asiassa ei ole mitään sen ihmeellisempää. Helpompi se on tehdä korjaus noin. Tai salilla tosiaan näyttää itse liike ensin ohjattavalle.
Sen sijaan jos joku alkaisi baarissa koskettelemaan reittiä, niin saattaisi napsahtaa tai ainakin tulisi hyvin tiukka verbaalinen huomautus asiasta. Tilanne ja konteksti on täysin eri. Ei nyt jotenkin uskoisi, että voi olla kovin hankalaa tunnistaa tilanteesta, onko jokin asia ok vai ei. Ja jos huolettaa, niin voihan sitä avata suunsa ja kysyä.
Kyllä se huolettaa, jos joka paikassa on vain mielessä, miten pääsisi kähmimään naisia niin, että voisi jälkeen päin sanoa sen kuuluvan asiaan.
Se on niin sairasta kun teillä miehillä se pllunkiilto aina näkyy silmistä. Keksikää jotain järkevämpää päähänne.
Miksi kerrot tuon täällä naisille, kun sinun pitäisi kertoa se Ylilaudalla miehille? Ongelma on miesten aiheuttama ja on miesten vastuulla korjata se. Ei meidän naisten.
Kuka deittailee jossain kuntosalilla. Turha siellä on odottaa sen paremmin aloitteita kuin tehdäkkään niitä.
on se jos ei saa dick pickkejä laittaa tai vähän asetta vilautta
Ainostaan ulkomaalaista maksullista seuraa.
Tämä on ihan vakiota miesten elämssä tänä päivänä. Itse olen esimerkiksi lopettanut kokonaan kättelyn, erityisesti naisten kättelyn, jottei kukaan pääse syyttämään lääppimisestä ja koskettelusta. Onneksi Covid-19 jälkeen siitä on tullut sosiaalisesti hyväksytympää.
Miehenä en kyllä oikein tunnista ongelmaasi. On aika helppoa olla ahdistelematta ihmisiä. Eikä se todellakaan vaadi mitään pussia päähän.
Voi ampua maahan jos jää toiseksi. 😁 Pääsee sairauslomalle täydellä palkalla. 😂
Kuntosaliohjaajan työ ei oikeuta sinua läähättämään, kourimaan eikä vonkaamaan. Eikö äitisi ole opettanut sinulle mitään? Onko sinulla siskoja tai omia tyttäriä? Miten haluat heitä kohdeltavan työpaikalla ja muillakin paikoilla?
Joo, mun gynekologikin vilkuilee suoraan sinne. Yrittää katsoa välillä silmin hämäykseksi mutta huomaan kyllä.
Kukaan?
ap