Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko juhlapäivät teistä miltään?

Vierailija
30.04.2024 |

Mietin johtuuko masennuksesta, kun en ole vuosiin tuntenut mitään eroa arjen ja juhlan välillä. Ja mä nimenomaan haluaisin viettää juhlia esim laittamalla sopivat juhlaruoat ja herkut ja kodin nätiksi yms. Mutta kun se on ihan sama laitanko vai en, kun tunnelmaa ei ole. Vaikea elämäntilanne tosiaan ollut jo pitkään ja olen lievästi mutta kroonisesti masentunut. Onko muilla aikuisilla tällaista vai onko se tämä mun masennus syynä? Surullista ajatella että seuraavat vuosikymmenet kuluu näin, pelkkää harmaata arkea. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Juhlapäivät alkaa kun järvi sulaa ja pääsee veneellä kalaan.

Vierailija
2/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä nuo arjesta eroa. Lapsena niillä oli joku merkitys mutta ei enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Jo tavallinen aurinkoinen kevätsunnuntai-aamu tuntuu juhlapäivältä linnunlauluineen ja kiireettomyyden johdosta.  

Vierailija
4/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun on vakavasti sairas

Vierailija
5/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juhlapäivästä. Wappu, juhannus ja halloween ovat vuoden kohokohdat. Aloitettiin wapun vietto jo viime viikolla.

M34

Vierailija
6/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu! Ne pitää itse tehdä. Vähän serpentiinejä ja palloja, niin heti on kivempi.

Itse ajattelen, että lapsille pitää luoda traditiota. Arki poikkeaa juhlasta.

Vierailija
7/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kun ei työttömällä ole varaa juhlia. 

Vierailija
8/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä kalenterin määräämät "pakolliset". Melko samanlaisia kuin muutkin päivät, ehkä jotain omia perinteitä on mutta ei mitään erikoisia, esim juhannuksena fillaroidaan aina yhdelle terassille mutta sen voi tehdä minä tahansa muunakin päivänä...

Omat synttäritkään ei enää tunnu missään vaikka nyt taas tuleekin pyöreitä, lähden Kreikkaan niitä viettämään. 

Hääpäivänä käydään ulkona syömässä ja ehkä joku hotelliloma, mutta tuota nyt tulee harrastettua muutenkin. 

Vierailija
9/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea elämäntilanne, kova työkuormitus, liian vähinen uni ja kehno ravitsemus, vie voimia ja syö jaksamista. Keho tarvitsee ravintorikasta ruokaa toimiakseen hyvin. Ravinnolla on vaikutusta myös mieleen. Kuormittavat tilanteet kaipaavat työstämistä esim. keskustelemalla, kirjoittamalla, liikunta myös on tärkeää ja ulkoilu.

Juhlapäivissä on oma tunnelmansa. Onhan juhlat kivaa vaihtelua arkeen. Jotain pientä koristusta voi laittaa jos haluaa ja jaksaa. Samoin ruokia.              Olen välillä juhlapyhinä töissä joten silloin voimien mukaan. 

Kukat ovat itselleni tärkeä osa juhlaa. Pienikin ilahduttaa jo. 

Vierailija
10/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Jos ei muuta, niin nautin vapaapäivistä. Esim pääsiäinen ei merkitse minulle mitään hengellistä, minulle se on tilaisuus juhlistaa kevään tuloa ja ottaa pari päivää iisisti.

Vierailija
11/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää kun ei työttömällä ole varaa juhlia. 

Syötävä kai sunkin on? 

patonki nakit ja perunasalaatti taitaa olla sieltä halvimmasta päästä juhlaruokaa? Siinähän sitä juhlaa on kerrakseen.

Vierailija
12/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juhlista innolla kotia kunkin juhlapäivän mukaan. Eipä tuo mitään maksa, vetää vanhat koristeet vuosittain esiin.

Vierailija
13/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun on vakavasti sairas

Minäkin oon vakavasti sairas, mutta sitä suuremmalla syyllä yritän nauttia elämästä ja juhlapäivistä!

Vierailija
14/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä onnea kukaan tuo tarjottimella jos ei sitä omasta itsestään löydä.

Oletko yrittänyt ikinä mitään vaan mennyt siitä mistä aita matalin elikkä ei mitään.

Vierailija
15/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pyhät erottui selvästi arjesta jo sen mukaan onko kaupat auki vai ei? Nykyään päivät toistaa itseään, pyhät erottaa lähinnä siitä ettei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
16/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 vuotias nainen ja en ole vuosiin viettänyt enää juhlapäiviä, ikävä kyllä. Kun olin lapsi niillä oli merkitystä, samoin kun oma lapseni oli pieni niin niitä juhlittiin perheenä. Nykyinen elämänkumppanini on aina töissä pyhät, sillä toisten lomat on parasta sesonkia monelle yrittäjälle. Kuinkakohan monta uutta vuotta ja vappua olen ollut yksin kotona selvinpäin ......... Jouluaaton vietin aikuisen lapseni kanssa ja juhannuksen miesystäväni kanssa.

Vierailija
17/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kotona näkyy, mikä juhla on menossa.

Vierailija
18/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä vappu oikein miltään. Ei juhannuskaan ole joka vuosi tärkeä. 

Vierailija
19/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juhannus nyt vasta juhla onkin!

Vierailija
20/37 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juhannus nyt vasta juhla onkin!

Joskus, ei pakkojuhlana.