Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä tukiperheistä

Vierailija
23.01.2007 |

Miten tukiperheeksi pääsee?

Millaisia vaatimuksia tukiperheelle on ja mitä tukiperheen tehtäviin kuuluu?

Saako tuettavan perheen valita jotenkin, vai miten jako tapahtuu?

Maksetaanko tukiperheelle jotain?

Kuinka pitkäksi aikaa pitää sitoutua tehtävään?

Olisi hienoa kuulla kaikenlaisia kokemuksia ja kommentteja tukiperhetoiminnasta tietäviltä! (niin tukiperheiltä kuin tukea saaviltakin)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita noihin niin saat infoa ja tukiperheille järjestetään kurseja.

Perheessä tehdään kotikäynti sosiaalitoimen puolesta jossa jutellaan ja kysellään jne.

perheeksi kelpaa kaikki joilla elämä on tasapainossa eli tavaliset perheet joilla on aikaa vieraille lapsille.

Perheille maksetaan kulukorvausta, ei mitää suuria summia mutta ruoasta jne.. ja jos perhe lähtee esim uimaan niin tukilasten uimat korvataan.

Yleensä perhe sitoutuu tukiperheeksi siihen asti kun lapsi on tuenpiirissä olikohan se nyt 12 vuotta tuo ikä paitsi tietusti jos omaan elämään tulee jotain pahoja muutoksia eroa, mielenterveysongelmia tms. niin ainahan sen voi purkaa. Mutta mitä pysyvämpi tukiperhe on lapselle sen luottavaisempi lapsikin on.

Harvemmin niitä lapsia saa valita, mutta kyllä tietyt kemiat pitää olla kunnossa niin tukiperheellä kun tukilapsen lapsien vanhemillakin. eli ei selaisia pistetä yhteen joilla kemiat ei tosiaankaan mene yksi yhteen.

Meidän perhe viihtyi hyvin tukiperheenä ja oli mukavaa, nyt vaan meillä on omia lapsia niin paljon ja pieni talo ettei ole tilaa " ylimääräisille" koska kuminkin jokaiselle lapselle pitää ola oma sänky ja paikka misä olla joten se tekee pieniä rajoituskia.

Vierailija
2/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö jokaiselle lapselle olla siis oma sänky? Entä huone? Meillä ei ole tilaa tuohon, olin ajatellut että vuodesohva riittäisi.

Kuinka usein lapset käyvät tukiperheessä ja kauanko viipyvät kerralla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkohan minä ryhtyä " tukiäidiksi" vaikka mieheni ei suostu mihinkään tukiperhetoimintaan itse ilmoittautumaan vaikka hyväksyy jos minä hoidan homman?

Vierailija
4/5 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siinänimenomaan täytyy olla tiiminä ei riitä että se on toisen puolison " harrastus"

Ja meillä ainakin pitää olla omat sängyt muttei omaa huonetta. Mutta paikkakunta kohtaisahan nuo kaiketi on.

Ehkä kunnon varavuode käy myös tosin ei mihinkään keskelle olkkaria. vaan oa soppi, mielellään saisi olla myös joku oma lipasto jossa vosis säilyttää omia kamojaan. jne. mutta parhaiten tietoa saa tosiaan soskusta tai pelasta.

Vierailija
5/5 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset oli jokatoinen viikonloppu. eli tulivat perjantaina ja lähtivät sunnuntaina.

mutta tosiaan tuo on myös ihan miten asioista sovitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi