Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaiuttimella puhelimen käyttö joukkoliikenteessä. Voisiko tähän saada jonkun kiellon?

Vierailija
29.04.2024 |

Pitäisi olla itsestään selvää että on epäkohteliasta. Silti puhelimen kaiuttimista raikaa niin puhelut, musiikki, tiktok-videot, TV-sarjat kuin erilaiset viestin kilahdukset.

Voisiko saada jonkun mainoskampanjan joukkoliikenteeseen tai väliaikaisen kuulutuksen?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot sakot olisi paikallaan, mutta sitä odotellessa menen idiootin viereen ja käsken häntä elämään tylsistyneellä olemuksella lopettamaan möykkääminen. Joillain nuorilla on aivomätä edennyt niin pitkälle että luulevat että annan minuutin jälkeen periksi, mutta ovat väärässä. Seison vaikka loppumatkan vieressä vahtimassa jos pikku-Mohamed ei jaksa käyttää kuulokkeita.

Vierailija
42/46 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten tulisi opettaa hyvät tavat tähän liittyen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäkohteliasta

Vierailija
44/46 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är frivilligt att åka kollektivt.

Vierailija
45/46 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään, miksi on pakko puhua kaiuttimeen - ja tietenkin vielä mahdollisimman kovalla äänellä. Tai miksi on pakko katsoa leffaa tms. joukkoliikenteessä ilman kuulokkeita. Sama menee myös kaukoliikenteen busseihin tai juniin. Ei ole kiva istua monta tuntia samassa vaunussa sellaisen kanssa, joka katsoo leffaa ilman kuulokkeita, tai soittaa puheluita kaiutin päällä. Lisäksi oon miettinyt sitä, onko se vastapuoli ok sen kanssa, että kaikki ulkopuoliset kuulevat hänen asiansa? Kovin moni ei edes mainitse sitä, että puhuu kaiuttimeen. Oon ollut tilanteissa, jossa ihmiset ovat mm. kertoneet omia terveystietojaan kaikkien kuullen. 

Olin kerran junassa, kun viereen istui joku martta joka puhui kaiutin päällä. No, mulla ei ole mitään ongelmaa olla lapsellinen, joten kun sitä käkättämistä oli jatkunut jonkin aikaa, rupesin katsomaan jotain kauhuleffaa äänet täysillä. Kaikkein typerintä tässä oli se, että sitten se martta kääntyy minun puoleeni ja sanoin, että voinko laittaa kuulokkeet tai äänet pois, että hän ei kuule omaa puheluaan. Vastasin vaan tyynesti, että eihän hänkään käytä kuulokkeita ja puhuu kaiutin päällä, joten minäkin voin katsoa elokuvaani äänet päällä. Lopetti sen puhelunsa siihen paikkaan. Voisi olla hyvä, jos ihmiset yhä enemmissä määrin alkaisi huomauttaa typerästä käytöksestä. Nyt ihmiset luulee, että he saavat käyttäytyä miten vaan. Ja ei, oman kokemuksen mukaan tää asia ei ota vain suomalaisia päähän. 

Vierailija
46/46 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en puhu puhelimeen kuin kotona koska en kuule ilman kaiutinta.   Kuulolaite on mutta se ei oikein jostain syystä auta puhelimessa puhuess.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme