Vauvani syntyi rv 25+5 ja painaa vain
Hän painaa vain 940 grammaa ja on keskoskaapissa happilaiteessa. Voiko noin pieni ja ennenaikainen lapsi jäädä eloon? Lääkärit sanovat, että vasta joskus rv 30 syntyneellä lapsella on edes pieni mahdollisuus jäädä eloon ja silloinkin se on vain noin 5%.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuon ikäiset kaksoset, hyvin selvisivät, älä stressaa lääkärin sanoista, ei ne mitään jumalia ole. Tsemppiä!
Ai ihan kaksoset?
Kyllähän noilla viikoilla mitä todennäköisimmin jää jotain ongelmaa.
Mun poika painoi syntyessään kilon. Normaali nuori mies nyt. Eli ihan hyvät mahdollisuudet pitäisi sinunkin lapsellesi olla, keskoshoito on huippuluokkaa.
Paljon sinistä baloa, kyllä selviää.
M45
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noilla viikoilla mitä todennäköisimmin jää jotain ongelmaa.
Tilastojen mukaan kyllä, vaikka paljon riippuukin koosta, keskushermoston, aivojen ja keuhkojen kehityksestä.
Joillain pikkukeskosina syntyneillä ongelmat näkyy vasta koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuon ikäiset kaksoset, hyvin selvisivät, älä stressaa lääkärin sanoista, ei ne mitään jumalia ole. Tsemppiä!
Eipä ne lääkärit voi tilastollisia faktoja kaunistellakaan.
23-26 on aikaisimpia viikkoja mistä vauvat vaihtelevasti selviää. Jotkut selviää, jotkut ei. Ei sitä oikein ulkopuolisena voi sanoa. Vaikka selviäisikin, niin tuossahan on kuukausien sairaalajakson edessä ja suuri todennäköisyys että keskosuus vaikuttaa jollain tavalla koko elämän.
Onnea äidille vaikka olet huolissasi. Minä tiedän pari tosi ennenaikaisesti syntynyttä, hyvin voivat.