Kuka uskaltaa enää ottaa pistoshoitoja katsottuaan eilisen "Mot"-dokumentin?
Olipas järkyttävää katsottavaa. Kaikennäköisiä puoskareita niitä onkin olemassa!
Hyvä, että näistä asioista puhutaan.
Tsemppiä "hoidon" kohteeksi joutuneelle nuorelle naiselle. Toivotaan, että saa vahingonkorvauksia aiheutuneesta vahingosta ja saa mahdollisesti korjattua ne.
Kommentit (191)
Pistosten ottaminen perustuu täysin vapaaehtoisuuteen. Niissä on isoja riskejä jotka tiedostan kertomattakin. Tästä syystä en niitä itselleni ota.
Vierailija kirjoitti:
Jännällä tavalla se tutkimus vaiettiin hetkessä kuoliaaksi, jossa kerrottiin kasvoihin laitettavien täyteaineiden imeytyvän imusuonistoon.
Imeytyyhän tatuointiväritkin imusuonistoon ja imusolmukkeisiin. Tutulla melanoomapotilaalla oli vaikea todeta mikrometastaasit ja piti varmuuden vuoksi tehdä iso leikkaus. T. Hoitsu
Oli kyllä järkyn näköistä, kun tuo nainen tuossa dokumentissa puristi mätää ulos poskestaan siellä Jorvin sairaalassa itse kuvaamallaan videolla.
https://areena.yle.fi/1-66871399
Outi Rummukainen joutui yli viikoksi sairaalaan ja sai kasvoihinsa isot arvet otettuaan täyteainetta poskiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistoshoitoja ottaa aika monet naiset. Ei niistä kukaan vaan viitsi puhua. Julkisuudessa näkyy niitä ääripäitä joilla homma lähtenyt lapasesta.
Kyllä noita ankkahuulia näkee pelottavan usein aivan nuorillakin. Ilmeisesti he eivät itse tajua, että huulet näyttävät epäluonnollisilta. En myöskään kutsuisi sellaista ulkonäön muokkaamista "hoidoiksi" ollenkaan.
Taannoin oli kaupan kassalla ylähuulen reuna täynnä neulanjälkiä ja musta paksut pullasudit peitti silmät melkein kokonaan. En varmaan enää saisi töitä kassana.
Kyllä näitä täytteitä näkyy ihan tavallisilla naisillakin. Itse en koskaan uskaltaisi! Olin kuukausi sitten jossain marketissa ja huomasin omasta harrastuksestani tutun noin 45 v naisen. Ihmettelin siinä, että miten naisen sivuprofiili näyttää niin erilaiselta, onko laihtunut yms. Kunnes näin hänen kasvonsa edestä päin niin tajusin että oli laittanut täytettä huuliin. Vaikka täytteen määrä oli maltillinen, oli sivuprofiili jotenkin ihan kummallinen. Saman olen huomannut monilla muillakin huulitäytteitä ottaneella. Tuokin nainen on normaalistikin tosi kivan ja miellyttävän oloinen.
Entinen kollega otti vähän päälle 40 vuotiaana silikonit, vanha naapuri puhui aina, että ottaa silikonit kun lapset on tehty ja imetykset ohi. Kummityttö käyttää ripsenpidennyksiä ja kulkee aina silmät punaisina monta päivää ripsihuollon jälkeen, mutta se se kuulemma "kuuluu asiaan".
En ymmärrä. Itselle tehty terveyden takia niin monta leikkausta ja lisää on luvassa, että en ikinä uskaltaisi riskeerata terveyttäni ottamalla kehooni jotain ylimääräistä.
Voi kun ihmiset tietäiskin miten yleistä on että etenkin +40-vuotiaat naiset käy pistoshoidoissa. Ottavat säännöllisesti botoxia ja välillä täytettä kasvoihin. Mesolankoja, kollageenipistoksia yms. Nämä toimenpiteet eivät näy samalla tavalla kuin vaikkapa täyteaineet huulissa. Monelle riittää pieni "fiksaus" joka ei pistä ulkopuolisen silmään mutta freesaa kasvoja. Usein lopputuloksen näkee vasta viikkojen päästä.
Ei toimenpiteistä kukaan huutele koska keskustelun taso on arvostelevaa.
Miksi tuollaisia täyteaineiden pumppaamisia naamaan kutsutaan HOIDOIKSI?
Jokaisen pitäisi tajuta, että jos tällaisia toimenpiteitä haluaa niin tekijän pitäisi olla ihan terveydenhoitohenkilökuntaa ja löytyä Valviran rekistereistä. Nämä ovat lääketieteellisiä toimenpiteitä siinä, missä ne perinteisemmätkin, eikä niitäkään haluta puoskarin tekevän, eikä sitä sallita. Kauheasti sympatiaa tällaisesta pysyviäkin vakavia haittoja saaneille ei kauheasti sympatiaa heru kun liian usein ne välttämättömistäkin toimenpiteistä haittoja saaneet jäävät usein oman onnensa nojaan ilman apua ja korvauksia.
Dokumentin nainen saisi varmasti kaupallisella yhteistyöllä tarvitsemansa korjaustoimenpiteet ilmaiseksi tai juttua ja julkisuutta vastaan joku lehti ja kirurgi suostuisivat vastaavaan diiliin, jossa lehti maksaa toimenpiteestä aiheutuneita kuluja. Seiska teki aikoinaan jotakin tällaista ja potilaat olivat ihan tavallisia ihmisiä, joilla oli ihan oikeita ongelmia. Ihan oikea suomalainen plastiikkakirurgi teki toimenpiteet. Seiska tosin on ilmeisesti tehnyt yhteistyötä myös tämän näissä useassakin eri MOTin ja ruotsinkielisen Spotlightin ohjelmissa varoittavana esimerkkinä esiintyneen valeplastiikkakirurgin kanssa, joka on kyllä oikeastikin lääkäri, mutta ei ole erikoistunut plastiikkakirurgiaan.
Kannattakaa myös katsoa se Spotligt-ohjelma, jossa viihdejulkkis sai vakavat komplikaatiot ulkomailla tehdystä pakaraleikkauksesta.
Olen itse ollut aina ruma ja lihava, joten kaipa vanheneminen on helpompi hyväksyä kun ei ole ollut koskaan kaunis. Itseltäni on terveyssyistä leikattu luomi lapsena ja siinäkin tuli komplikaatioita ja tarvitsin myös lisähoitoa. Hyvin vaikea on uskoa, että menisin vapaaehtoisesti mihinkään ns. turhiin kauneuskirurgisiin tai esteettisiin toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattakaa myös katsoa se Spotligt-ohjelma, jossa viihdejulkkis sai vakavat komplikaatiot ulkomailla tehdystä pakaraleikkauksesta.
Lisäksi on myös MOTin ohjelma alan yrityksen huijaamaksi joutuneista. Tämä ohjelma ei käsittele toimenpiteiden komplikaatioita tai riskejä. Tässä ohjelmassa kaksi av-mammaa lähti alan yritykseen pettyneinä ainakin osittain omillaankin Turkkiin leikkauksiin.
Kamalaa kun luonnollista vanhenemista tai normaalia ulkonäköä virheineen ei hyväksytä. Tämäkin ohjelman nainen vaikutti oikeasti kauniilta ja nuorekkaalta. Noita pistoksia ei olisi tarvinnut ollenkaan.
Vaikea kyllä kokea hirveästi myötätuntoa jos lähdetään vapaaehtoisesti tällaisiin turhamaisuuksiin. Mitäs läksit.
Miksi eivät ota selvää, minne menevät ottamaan näitä pistoksia? Sama juttu näiden kauneusleikkaukseen kanssa. Jos saa halvalla, niin silloin pitäisi alkaa hälytyskellojen soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä järkyn näköistä, kun tuo nainen tuossa dokumentissa puristi mätää ulos poskestaan siellä Jorvin sairaalassa itse kuvaamallaan videolla.
https://areena.yle.fi/1-66871399
Outi Rummukainen joutui yli viikoksi sairaalaan ja sai kasvoihinsa isot arvet otettuaan täyteainetta poskiinsa.
Hygienia oli kosmetologilla pettänyt. Ihmettelen miten ihmiset antaa kasvoihinsa kenen tahansa pistellä mitä tahansa aineita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä täytteitä näkyy ihan tavallisilla naisillakin. Itse en koskaan uskaltaisi! Olin kuukausi sitten jossain marketissa ja huomasin omasta harrastuksestani tutun noin 45 v naisen. Ihmettelin siinä, että miten naisen sivuprofiili näyttää niin erilaiselta, onko laihtunut yms. Kunnes näin hänen kasvonsa edestä päin niin tajusin että oli laittanut täytettä huuliin. Vaikka täytteen määrä oli maltillinen, oli sivuprofiili jotenkin ihan kummallinen. Saman olen huomannut monilla muillakin huulitäytteitä ottaneella. Tuokin nainen on normaalistikin tosi kivan ja miellyttävän oloinen.
Entinen kollega otti vähän päälle 40 vuotiaana silikonit, vanha naapuri puhui aina, että ottaa silikonit kun lapset on tehty ja imetykset ohi. Kummityttö käyttää ripsenpidennyksiä ja kulkee aina silmät punaisina monta päivää ripsihuollon jälkeen, mutta se se kuulemma "kuuluu asiaan".
En ymmärrä. Itselle tehty terveyden takia niin monta le
En uskaltaisi ottaa tekoripsiä. Liima yms. lähellä silmiä
Pistoshoitoja annettiin Suomessa aika paljon 2020-2023. Monet ottivat jopa 5 annosta sitä
upupup