Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin avata pankkitilin. Täytyykö hankkia passi?

Vierailija
07.09.2008 |

Mikä mahtaa olla pankkien käytäntö nykyään?

Minulla on vain kuvallinen kelakortti joka ennen kelpasi henkkariksi, mutta nyt kela näköjään on alkanut sanoa, että enää ei käy. Silloin kun sen hankin se vielä kelpasi henkilöllisyyden todisteeksi ajokortin ja passin ohella.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla aikuinen ihminen jolla ei ole virallista henkilöllisyystodistusta???

Vierailija
2/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten tarvitsin isäni todistamaan henkilöllisyyteni kun joskun 19-vuotiaana sen hankin. Tähän asti on ollut ihan käypä henkilöllisyystodistus. Kelpaa vieläkin kassalla ja kahteen kertaan olen saanut pankista lainaa sitä näyttämällä eikä missään ole koskaan siitä sanottu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvallisella Kela-kortilla voi pankeissa ja posteissa todistaa henkilöllisyytensä. Se ei käy henkilötodistuksena ulkomailla, eikä esimerkiksi Suomen Alkoissa."

Kai sitä pitäisi hankkia jokin oikea henkilöllisyystodistuskin... Mahtaakohan avomies kelvata todistamaan henkilöllisyyden..

ap

Vierailija
4/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa poliisin sivuilta.

Vierailija
5/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankkivirkailija ottaisi riskin, ja kelpuuttaisi "henkkarit" jotka eivät käy virallisesti henkkareista? Haluaisitko olla sellaisen pankin jäsen, joka katsoisi asioita sormien läpi asiakkaan toivomuksesta?

Oli henkilöllisyystodistuksenasi passi tai kortti, varaudu siihen että pankissa on tietyt säännöt joita virkailijankin on noudatettava. Se on sinun ongelmasi, ellet pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi vaaditulla tavalla. Normaalisti ihmisillä on varsinainen henkilöllisyystodistus - nimenomaan henkilöllisyyden todistamiseksi, ei pelkkä ajoluvan tms. todiste. Siihen on olemassa turvallisuus-syyt, joita tavallinen pulliainen ei välttämättä tule ajatelleeksi.

Vierailija
6/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pitäisi hankkia jokin oikea henkilöllisyystodistuskin... Mahtaakohan avomies kelvata todistamaan henkilöllisyyden..

ap

Vierailija
7/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökortin saamiseksi täytyy esittää passi tai henkilökortti.

Passin saamiseksi taas täytyy esittää passi tai henkilökortti, ajokortti ei kelpaa, koska se ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.

Eli ei voi sitten mun mieskään todistaa mun henkilöllisyyttä kun sillä itselläkään sitä ei ole..

ap

Vierailija
8/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

validi henkilöllisyyden todiste. Ei sitä voi kukaan muuttaa koska laki sanoo niin vaikka pankkivirkailija olisi mitä mieltä.

ap

Vierailija
9/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen pääsi vähemmällä, mutta nykyään säännöt ovat muuttuneet eikä mikä tahansa kuvallinen läpyskä ole käypä. Hyväksy se että säännöt ovat muuttuneet, ja näe sen verran vaivaa että uusit passisi tai hommaat henkilöllisyyskortin.

Vierailija
10/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tunne ketään lähipiiristä jolla olisi henkilöllisyyskortti tai passi.

ap

Vierailija
11/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne ketään, jolla olisi henkilöllisyyskortti tai passi. Sinulla ei ole pankkitiliä. Mihin sun palkka / sossu korvaukset tms. menee? Sukanvarteen?

Vierailija
12/12 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tili on avattu yhteiseksi miehen kanssa. Ja sossunkorvaukset ja palkat menee sille mun ekalle tilille ei sukanvarteen. Haluan nyt vain vaihtaa pankkia.

Ei monellakaan niitä ole ( passia tai hlökorttia) koska ei matkusta missään. Ei mun vanhemmatkaan ole koskaan käyneet suomen ulkopuolella ja ajokortti on kelvannut ihan hyvin henkkariksi heillä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi