Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän terveystarkastus

Vierailija
28.04.2024 |

Tämähän on käsittääkseni ilmainen? Voiko aikaa varatessa sanoa haluavansa suoraan lääkärin vastaanotolle vai pistävätkö hoitajalle? Sittenhän pitää uusi aika varata, tai no hoitaja varaa. Ja tuo aika sitten varmaan maksullinen:/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin kuntouttavaan, kun selkä kipuili ja oli kaikenlaista vaivaa, mikä ihan raskaasta ruumiillisesta työstä tullut. Menin sitten tuohon ilmaiseen terveystarkastukseen. Pääsin jopa kuvauksiin selkäni kanssa. Paha tilanne. Ei voi leikata :(

Sairaanhoitaja otti kokeet ja todettiin hurjat arvot ja siitä heti lääkärin vast.otolle.  Diabetes. Alkoi hurja rumba, ja myös työkyvyttömyyseläkkeelle paperit vetämään, jonne sitten pääsinkin, toisella yrittämällä.

Kannattaa mennä! Monilla on esim. juuri verensokerit korkealla. Korkea verenpaine on myös oireeton ja salakavala, ja ihan nuorillakin.

Juuri näin! Hyvä, että pääsit terveystarkastukseen ja sait ajoissa diabetekseen apua. Jostakin syystä monet työttömät kammoksuvat terveystarkastuksia. Minä olin todella pitkään työttömänä ennen kuin työkkäristä ohjasivat minut terveystarkastukseen. Nii

No oli minullakin sellainen asenne, että ei kai mulla mitään...pelkoakin siinä mukana. Mutta kuten ap sanoi "härkää sarvista" vaan!

Oli kalliita testejä mitä tekivät. Eräskin erikoislääkäri kartoitti, tarvitaanko hermoratatutkimusta jne. Useita labroja ja vaikka mitä. Olen tosi kiitollinen. Ja olen mä tuloverojakin elämässäni maksanut. En siis mikään ammattiloinen.

Vierailija
22/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin selkävaivoista kun työkkärin virkailija soitti. Hän ehdotti terveystarkastusta. Puolisen vuotta meni ja sitten alkoi tutkimukset. Pari vuotta vanhat kuvatkin löytyi koska selkä oli kuvattu työterveydessä ja sama firma hoitaa nyt asiaa eli terveystalo. Sitten kokeisiin, hoitajalle, taas kokeisiin ja lääkärille ja lausuntokin on saatu ja se oli ainoa mikä maksoi. Työkyky on alentunut merkittävästi selkäongelmien takia.

Siis parisen vuotta sitten työkkäri järkkäsi terveystarkastuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin!!! 

Kato tääkin heräs :)  Ei ei, ei enää töitä kiitos, nuorempien vuoro. Jaksaa jaksaa :)

Vierailija
24/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut sairauslomalla vaan terveystarkastus työ kunnosta., olen muutaman vuoden välein hyödyntänyt kun palvelu on käytössä ja labrat hyvä tarkistaa muutenkin, 

Vierailija
25/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä vain julkista terveydenhuoltoa vai saako työtön käydä yksityiselläkin ilmaiseksi?

Vierailija
26/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei ainakaan ole mitään ilmaista.

Vierailija
27/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin kuntouttavaan, kun selkä kipuili ja oli kaikenlaista vaivaa, mikä ihan raskaasta ruumiillisesta työstä tullut. Menin sitten tuohon ilmaiseen terveystarkastukseen. Pääsin jopa kuvauksiin selkäni kanssa. Paha tilanne. Ei voi leikata :(

Sairaanhoitaja otti kokeet ja todettiin hurjat arvot ja siitä heti lääkärin vast.otolle.  Diabetes. Alkoi hurja rumba, ja myös työkyvyttömyyseläkkeelle paperit vetämään, jonne sitten pääsinkin, toisella yrittämällä.

Kannattaa mennä! Monilla on esim. juuri verensokerit korkealla. Korkea verenpaine on myös oireeton ja salakavala, ja ihan nuorillakin.

Kyllä. Töissä ollessani kävin joka vuosi perusteellisissa terveystarkastuksissa koska se oli suositus ja vuokratyöläisellekin ilmainen kaikin puolin. Mitään sairas- tai muuta eläkettä en aio hakea koska siinä voi pudota aika pienille rahoille. Teen jotain lyhyitä määräaikaisia ja kitkuttelen ansiosidonnaisella eläkkeelle saakka. Paitsi jos joku ehdottaa sairaseläkettä, se hoituu nopeasti.

Vierailija
28/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin!!! 

Olet väärässä ketjussa. Etkö idiootti näe, että täällä sairaat keskustelevat? Mene vaikka häätämään pubit tyhjiksi ja laita juopot ensin töihin!

Aivan, eikä tarvitse olla sairaskaan vaan perus terveystarkastus ajioittain tarvitaan kuten kaikki työssä käyvätkin.

Vierailija
29/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä vain julkista terveydenhuoltoa vai saako työtön käydä yksityiselläkin ilmaiseksi?

Julkista

Vierailija
30/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa ei ainakaan ole mitään ilmaista.

Mä olen yksi kommentoineista, ja Kanslerintiellä kävin. En tiedä nykytilannetta, kun tästä on jo vuosia aikaa. Harmi jos on lopetettu, kostautuu myöhemmin ja tulee kalliiksi.

Vierailija
31/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuossa jo aiemmin. Vaikka kaupungin terveyskeskuksessa asioin niin joka lomakkeessa lukee Terveystalo. Ja työkkärin järkkäämä terveystarkastus siis. Todella kattava, on otettu koetta ja näytettä. Ei mitään uutta, arvot koholla kuten aina ja selästä lausunto. Jostai työkokeilusta puhuivat työkkärissä. 45 vuoden työkokemuksella... joo :) Kysy TE- toimistosta.

Vierailija
32/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin!!! 

Olet väärässä ketjussa. Etkö idiootti näe, että täällä sairaat keskustelevat? Mene vaikka häätämään pubit tyhjiksi ja laita juopot ensin töihin!

Eihän se voi juoppokavereitansa pubista mennä häätämään, joutuisi sitten ryyppäämään yksinään.

Vierailija
33/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työtön hyödyntää tätä ilmaiseksi joka vuosi vai miten usein?

Vierailija
34/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin!!! 

Eihän se voi juoppokavereitansa pubista mennä häätämään, joutuisi sitten ryyppäämään yksinään.

Haha, sait hymyn huulille :)

Vierailija
35/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin!!! 

Kuules persu kun ihmiset alkavat olemaan jo aika täynnä tuota teidän huuteluanne. Mitä jos tulisi kailottamaan sanomaasi ihan tuonne kadulle niin voisimme ihailla uljasta näkymää ja verbaalista lahjakkuuttasi?

Vierailija
36/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulokset menee suoraan työkkärin ja Kelan tädeille.

Se olisi vaan hyvä juttu. 

ap

Ei mennyt suoraan. Itse piti ilmoittaa työkkäriin, että on käynyt terveystarkastuksessa. Ei tarvinnut edes paperia siitä esittää. Uskoivat muutenkin.

Hyvä ettei mene suoraan. Tästä syystä olen itse lykännyt tuota. En halua työkkärin tietävän mt ongelmistani, koska kuntouttava olisi pahin minne laittaisivat. Haluan että kohdellaan normaalina työnhakijana. Terveys on yksityinen asia koska nyt vain huonompi kausi menossa ja pitäisi käydä lekurilla.

Vierailija
37/37 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työtön hyödyntää tätä ilmaiseksi joka vuosi vai miten usein?

No ainakin voit valittaa yleisväsymystä, jolloin pääset ainakin labraan ja katsotaan veriarvoja. Jos siellä näkyy jotain hälyttävää, niin siitä voidaan aloittaa ja jatkoahan tietenkin seuraa. Mutta ei tällaista systeemiä pidä alkaa hyväksikäyttää tietenkään. Resurssien puutteessa lopettavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän