Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pair isäntäperheeksi, kokemuksia?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen harkinnut au pairia yhden aikuisen talouteeni :)

Todelliset kustannukset ovat minulle vähän auki, koska Suomessa kaikki on verotettavaa ja työnantajamaksuja tulee kiitettävästi. Osaisiko joku sanoa, mikä todellinen kustannus on kuukaudessa? Laskeskelin noita tyel maksuja ja muita, ja nehän vaikuttavat olevan aika suolaisia, kun kaikki ruuasta, bussikipusta ja asumisesta saakka on palkkaan verrattavaa etuutta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti: 

Pahoitteluni, joka toinen viikko perheessä on lisäksi kaksi lasta ja joka toinen viikko olen ilman lapsia kun ovat isällään :)

Ei se käy, au pairille ei tule mitään normaalia rytmiä tuosta.  Hän on noin 6 tuntia töissä per päivä, esimerkiksi hän nukkuu pitkään tai pitää ulkoilu- ja ruutuaikaa tai kielenopiskeluaikaa kello 11 asti ma-pe, viikkaa sitten kuivan pyykin ja laittaa kaappeihin, tyhjentää tiskikoneen, lakaisee terassin/parvekkeen ja kastelee kukat, pyörittää sitten koneellisen pyykkiä, imuroi sen pesuaikana yhden huoneen ja pyyhkii sieltä pölyt. Syö ohessa myöhäisen aamupalan/brunchin. Ottaa lapset vastaan koulusta, ripustaa märän pyykin,  tekee välipalaa, katsoo että lapset tekevät läksynsä. Viideltä hänen työaikansa loppuu mutta hän on perheenjäsenen asemassa eli tekee mitä lystää mutta sinä tarjoat hänelle osallistumista vapaa-aikaan, m

Oletpa tarkkaan listannut tehtävät - ihan kuin aupairit ympäri maailmaa olisivat ihan samoissa puitteissa ja tekisivät kellon tarkkuudella samat tehtävät... no eivät ole eivätkä tee. On isompia lapsia perheissä,  pienempiä lapsia ja tehtäviä laidasta laitaan. Tavallisia perheitä, rikkaita perheitä, joka lähtöön perheitä. 

Ja au pair ei todellakaan itke itseään uneen, jos lapset olisivat taloudessa vain joka toinen viikko. 

Vierailija
22/22 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seksiaupaireja olemassa? Joku hottis 20-30v miesaupair olisi kiva. Hoitaa kotia ja siinä sivussa minua kun on tarve. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi