Kaikki kenen kanssa kävelen, yrittää ängetä minun vasemmalle puolen?
Ihan kuin heidän olisi pakko saada kävellä juuri sillä puolella. Jos menen tarkoituksella kävelymatkan alussa toiselle puolen, he yrittävät jollain konstilla päästä vaihtamaan puolta ja tekevät puolen vaihdoksen jossain kohtaa salakavalasti.
Niin kuin miksi??
Kommentit (25)
Niin ja aikuinen kävelee lapsen vasemmalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että kävelet niin, että toinen joutuu kävelemään pientareella tai pusikossa. Opettele huomioimaan muut ihmiset.
Tämä! Aivan vtun uskomatonta että jotkut todella tekevät noin, kuin puuttuisi jokin palikka aivoista eikä tajuta että pakottaa toista kahlaamaan siellä koiranpaskavyöhykkeellä.
Minulla on ap:n kaltainen tuttava, joka haluaa kävellä vasemmalla puolellani ja on koko ajan työntämässä minua kohti piennarta ja ojaa. Kerran kokeilin, mitä tapahtuu, jos suostun tähän ja alle 150 m matkalla hän jo itse käveli jalkakäytävän reunassa ja minä jouduin roskien ja koiranpaskan alueelle. Jättäydyin tahallani muutaman askeleen taakseen ja siinä vaiheessa hän otti käyttöön hidastelutaktiikan eli käveli reunassa ja pysähteli tämä tästä, jotta jouduin väistämään taas sinne pientareelle.
Lopulta päätin kävellä tuttuni vasemmalla puolella, koska siinä ei sotkenut jalkineitaan ja pääsi nopeasti sivuun, kun tuttu yritti olkapäällään työntää minua vastaantulevien alle. Ei hän huomannut, ei hän tarkoittanut.
Eikö vanhoissa käytösohjeissa neuvottu miestä kävelemään vasemmalla puolella eli suojelemaan naista liikenteeltä?