Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Eläkeläiset raivona: "Espanjassa pystyn syömään ja hoitamaan maksuni. Suomessa kuolisin nälkään"

Vierailija
28.04.2024 |

-Tuula kärsii masennuksesta ja sanoo tarvitsevansa valoa.

- Riikka, 49, on ollut koko aikuisikänsä työkyvyttömyyseläkkeellä. Suomessa en pystynyt talvella kävelemään ollenkaan ulkona. Täällä on pystynyt liikkumaan hyvin; Riikka sanoo

- Valo on minulle henkireikä. Koin kylmän ja pimeän jo lapsena ahdistavaksi, Carita sanoo.

Miksi eläkeläinen ei saisi asua siellä missä viihtyy?

Kommentit (1575)

Vierailija
1521/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kansaneläkettä ei makseta Suomen ulkopuolelle. Työeläkkeen saa kuten ennenkin.

Mutta meitä pieneläkkeellä olevia on paljon.Minulla työeläke  n 530 ekk. Vaikka tein töitä  40 v

Jäänkö Suomen sosiaalihuollon varaan ?

Vierailija
1522/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kansaneläkettä ei makseta Suomen ulkopuolelle. Työeläkkeen saa kuten ennenkin.

Kuka saa kansaneläkettä?

Tyhmä kysymys. ne  joila työeläke on alle  minimieläkkeen .Itse  myös. Työeläke on puolet minimieläkkeestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Etelä-Englannissa. Vaikka ei mikään aurinkoranta olekaan, kyllä piristää kun kevät on jo pitkällä ja alkoi helmikuussa, kun Suomessa on lunta ja loskaa. Talvi myös kuin pitkä syksy, pystyy ulkoilemaan paljon. Ja päivänvaloa on silti enemmän kuin Suomessa.

Rakastan talvea!

Olen jo kuukauden odottanut seuraavaa talvea.

Tänään haikeana talvivaatteita laitoin pestynä kaappiin ja ajattelin harmikseni, että talvi on ohi. Surullista ja ikävä jo nyt vaikka juuri oli takatalvi. Vasta syksyllä saa taas lämpöiset useat takit käyttöön.

Helle on helvetistä!

Tää palsta on aivan täynnä mielenterveyspotilaita. Mene sinäkin jonnekin hoitoon. Ulinasi ei liity tähän ketjuun mitenkään 

Sinä sitä olet. Hyvä kirjoitus tuo oli. Et tykännyt, kun ei kirjoittaja ollut samaa mieltä valittajien kanssa. 

Kyllä talvella on mukavaa ja Suomessa voi asua, mutta muka päävikaiset keksivät kaikenlaista, ettei tarttis mitään tehdä, pääsis Espanjaan muiden kustannuksella oleilemaan. Ja hups, ihan terveinä siellä nautitaan elämästä. Luuserit! 

Vierailija
1524/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos siellä Espanjassa halvempaa eläminen kuin Suomessa, ainakin lehti juttujen mukaan asuminen alkaa olla yhtä kallista kuin Suomessa. Ruoka olisi muka  noin 20-30% edullisempaa ostoskeskuksissa.

Vierailija
1525/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos siellä Espanjassa halvempaa eläminen kuin Suomessa, ainakin lehti juttujen mukaan asuminen alkaa olla yhtä kallista kuin Suomessa. Ruoka olisi muka  noin 20-30% edullisempaa ostoskeskuksissa.

Ruoka on edelleen hieman halvempaa Espanjassa, mutta ero Suomeen on kaventunut viime vuosina, joten ei Espanjassa pääse juhlimaan halvoilla hinnoilla.

Sähkö ja vuokrat on kalliita Espanjassa.

Vierailija
1526/1575 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on edelleen hieman halvempaa Espanjassa, mutta ero Suomeen on kaventunut viime vuosina, joten ei Espanjassa pääse juhlimaan halvoilla hinnoilla.

Sähkö ja vuokrat on kalliita Espanjassa.

Eli nuo eläkeläiset elävät aivan hyvin Suomessakin. Ongelmana taitaakin olla se, että Espanjaan on muutettu nimenomaan ilmaston perässä, ja nyt koetetaan keksiä perusteluja sairauksista ym. 

Vierailija
1527/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko kertoo kaiken

Vierailija
1528/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on masennusta ahdistusta ja polvea särkee. Minkä helvetin takia mun täytyy rähjätä vielä tän ikäisenä mummona joka päivä töihin, että puolet nuoremmat "sairaseläkeläiset" saavat maat aurinkorannalla valtion kustantamina?

Nyt vinkkiä kehiin, miten vanha ja raihnainen pääsee sinne myös 

Vituttaa elättää laumaa laiskoja työnvieroksujia 

Vierailija
1529/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa kansaneläkettä?

vain boomerit

Vierailija
1530/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on asua Suomessa? Espanjassa on hyvää ruokaa, halpaa viiniä ja olutta. Lääkärille pääsee helposti. 

Täällä ei lääkärille helpolla pääse. Voi kestää 6 viikkoa tavallisen asian hoitaminen ja reseptin uusiminen. Lääkärit ei jaksa, tekevät nelipäiväistä, palkat on liian hyvät, menee liikaa veroa. 

Vierailija
1531/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan asua. Asukaa vaan missä haluutte!

Vierailija
1532/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on mahtavaa asua. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
1533/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin iso osa noista eläkeläisistä osaa edes kieltä.

Ilmasto riittää.

Vierailija
1534/1575 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukavaa ajatus

Vierailija
1535/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelija persu ruikuttaa onko kateellinen? Kaikki eläkkeet on ansaittu ja on samalla viivalla. Eläkeläisten tulee olla solidaarisia toista kohtaan ja vastustaa tätä ihmisoikeuksien vastaista päätöstä

Vierailija
1536/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin espanjassa ruoka on paljon halvempaa ja nyt kun Alvi ja muut kustannukset nousee ero espanjan hyväksi on vielä isompi

Vierailija
1537/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen persu vaahtoaa ontuva vertaus eikä kirjoittaja tiedä mitään

Vierailija
1538/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen vaan pitää mennä niin että Suomesta saadut rahat käytetään Suomessa!

Ja tilataan Temusta. Haha haa. Itse olen suomalaisen työ ja kivijalkakauppojen tukija, niin silti huvittaa tuo että kansaneläke pitäisi käyttää Suomessa. Rikkaat käy ostosmakoilla USAssa yms , köyhät tilaa Temusta ja vain valveutuneet yrittää ostaa suomalaista ja Suomesta. 

Vierailija
1539/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen vaan pitää mennä niin että Suomesta saadut rahat käytetään Suomessa!

Ja tilataan Temusta. Haha haa. Itse olen suomalaisen työ ja kivijalkakauppojen tukija, niin silti huvittaa tuo että kansaneläke pitäisi käyttää Suomessa. Rikkaat käy ostosmakoilla USAssa yms , köyhät tilaa Temusta ja vain valveutuneet yrittää ostaa suomalaista ja Suomesta. 

Ostaako ne ruoankin temusta? Maksaa vuokran/asumiskulut temuun?

Vierailija
1540/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se eläminen halpaa, kun suomi maksaa  jokaisesta muuttaneesta Espanjalle 300 euroa kuukaudessa sairaanhoitorahaa ja joka kuukausi, vaikkei sitä käyttäisikään. Jos maksaisivat sen itse, niin ei kukaan vastustaisi sinne muuttoa.

Mutta että nälkään kuolisivat. Tuo on kyllä niin oksettavaa propagandaa, kun kuitenkin olemme Euroopan lihavin kansa.

Kun oikeasti nälästä kärsiviä ihmisiä on maailmassa kymmeniä miljoonia, niin nämä porukat herättää vain vastenmieisyyttä.