Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Eläkeläiset raivona: "Espanjassa pystyn syömään ja hoitamaan maksuni. Suomessa kuolisin nälkään"

Vierailija
28.04.2024 |

-Tuula kärsii masennuksesta ja sanoo tarvitsevansa valoa.

- Riikka, 49, on ollut koko aikuisikänsä työkyvyttömyyseläkkeellä. Suomessa en pystynyt talvella kävelemään ollenkaan ulkona. Täällä on pystynyt liikkumaan hyvin; Riikka sanoo

- Valo on minulle henkireikä. Koin kylmän ja pimeän jo lapsena ahdistavaksi, Carita sanoo.

Miksi eläkeläinen ei saisi asua siellä missä viihtyy?

Kommentit (1575)

Vierailija
1541/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Etelä-Englannissa. Vaikka ei mikään aurinkoranta olekaan, kyllä piristää kun kevät on jo pitkällä ja alkoi helmikuussa, kun Suomessa on lunta ja loskaa. Talvi myös kuin pitkä syksy, pystyy ulkoilemaan paljon. Ja päivänvaloa on silti enemmän kuin Suomessa.

Rakastan talvea!

Olen jo kuukauden odottanut seuraavaa talvea.

Tänään haikeana talvivaatteita laitoin pestynä kaappiin ja ajattelin harmikseni, että talvi on ohi. Surullista ja ikävä jo nyt vaikka juuri oli takatalvi. Vasta syksyllä saa taas lämpöiset useat takit käyttöön.

Helle on helvetistä!

Tää palsta on aivan täynnä mielenterveyspotilaita. Mene sinäkin jonnekin hoitoon. Ulinasi ei liity tähän ketjuun mitenkään 

Jos on vähänkin liikuntaa haittaavia vammoja tai vaikka edes kulumaa polvissa, niin talvella liikkuminen voi olla todella vaikeaa. Vanhuksilla varsinkin talvella jämähdetääb sisälle ja kunto heikkenee. No päästään siitä kuluerästä eroon paremmin, kun kuolevat nopeammin. Itselläni oli kerran käsi paketissa ja huomasin kuinka vaikea silloin oli liikkua ulkona. Se vaikutti pienesti tasapainoon, mutta enemmän vaikutti pelko kaatumisesta. 

Vierailija
1542/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu näitä vinkuvia ja valittavia suomalaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, kun nuo kansaneläkelöiset muuttavat Suomeen he saavat täällä lisäksi asumistukea, ehkä toimeentulotukea, moni takisseteleitä, kuormittavat terveydenhuoltoa. Pienempi raha niihin menee kun asuvat Espanjassa. 

Ja tott öa on se, että monen on vaikea liikkua talvella.

Vierailija
1544/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä vaikea ymmärtää, että ei terveyskeskuksessa käynti ole missään ilmaista, joku muu aina maksaa.

Kannattaisi hankkia joku pieni mökki, johon muuttaisi kesäajaksi Suomeen.

Vierailija
1545/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo on raivona? Eiköhän espanjassa ole paikallinen sosiaalituki joka ottaa heidät mielellään asiakkaakseen.

Vierailija
1546/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan pitäisi eläkeläisen Suomessa tehdä töitä pitempään että saisi valtiolta tuollaisen ylimääräisen 300 euron  maksun.

Ja tuo 300 euron maksu on nimenomaan se syy, miksi hallituskaan ei hirmu ihastuksissaan katso tuota muuttoliikettä.

Ihan samahan se on, vaikka menisi Sudaniin asumaan, jos omilla rahoillaan siellä elää. Ei kukaan huutelisi perään.

Vierailija
1547/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen vaan pitää mennä niin että Suomesta saadut rahat käytetään Suomessa!

Eli kaikenlainen matkailu tulee kieltää? Loppuu se globalisaatio, kansainvälistyminen sekä samalla vienti- ja tuontitoimintakin.

Vierailija
1548/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Espanja ole niin typerys, että ottaisi asumaan ulkomaalaisia ja kuormittamaan sairaanhoitojärjestelmäänsä ihan vain hyvästä tahdosta ja raukkaudesta suomalaisiin. On selvää, että oma maa maksaa osan kuluista.

Vierailija
1549/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perinteisimmissä yhteisöissä isovanhemmillakin on tärkeä rooli

Toki olen sitä mieltä, että kaikki tyylillään ja jos suomi on paha, niin menkööt. Mutta vanhukset ovat ihan yhtä tärkeitä ja omalla tavallaan merkityksellisiä yhteisöille, kuin vaikkapa lapsetkin

Vierailija
1550/1575 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Etelä-Englannissa. Vaikka ei mikään aurinkoranta olekaan, kyllä piristää kun kevät on jo pitkällä ja alkoi helmikuussa, kun Suomessa on lunta ja loskaa. Talvi myös kuin pitkä syksy, pystyy ulkoilemaan paljon. Ja päivänvaloa on silti enemmän kuin Suomessa.

Rakastan talvea!

Olen jo kuukauden odottanut seuraavaa talvea.

Tänään haikeana talvivaatteita laitoin pestynä kaappiin ja ajattelin harmikseni, että talvi on ohi. Surullista ja ikävä jo nyt vaikka juuri oli takatalvi. Vasta syksyllä saa taas lämpöiset useat takit käyttöön.

Helle on helvetistä!

Tää palsta on aivan täynnä mielenterveyspotilaita. Mene sinäkin jonnekin hoitoon. Ulinasi ei liit

Sopeutumiskeinoja on kyllä ja suomessa on turvallista. Voi liikkua hitaasti. On nastoja, rollaattoreita, jne. Pelko on psykologista heikkoutta, jota voi treenata siinä missä lihaskuntoakin

Vierailija
1551/1575 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanoo persun paholainen. Ei se niin mene eläkeläinen saa käyttää rahansa missä tahtoo

Vierailija
1552/1575 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ihmettelen, että eikö ole heille mitenkään mahdollista hankkia osoitetta Suomesta? Saahan eläkeläinen elää vaikka koko vuoden ulkomailla, eikä sitä Kela tarkista. Siirtää kirjat jonkun sukulaisen nurkkiin ja jatkaa kansaneläkkeen nostamista, problem solved. Parhaassa tapauksessa on vielä Suomessa oikeutettu johonkin lisätukeen kuten asumistukeen.

Vierailija
1553/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka kuvannut 49. Täällä raakkuu taas persun tollo. Mistäs Sinä tiedät mikä hänen tilanteensa noin sokeasti arvostelet vaikka et ole minkääntason asiantuntija

Vierailija
1554/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikenlainen matkailu tulee kieltää. No niin sitten pitää kieltää ylimmän valtiojohon matkustaminen. Vienti ja tuntia ei siis sallita. AnnetAn Suomalaisten näänty nälkään kuolla ennenaikaisesti pois on siinä kirjoittaja vailla järkeä

Vierailija
1555/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kirjoitat päävikaisista. Olet itse sellainen et ole asiantuntija kenenkään asiassa. Kuinka tyhmä täytyy olla kun oikein tänne asti pitää tulla rääpimään

Vierailija
1556/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se totta, kun nuo kansaneläkelöiset muuttavat Suomeen he saavat täällä lisäksi asumistukea, ehkä toimeentulotukea, moni takisseteleitä, kuormittavat terveydenhuoltoa. Pienempi raha niihin menee kun asuvat Espanjassa. 

Ja tott öa on se, että monen on vaikea liikkua talvella.

Älä valehtele, ne kuormittavat yhtä lailla siellä espanjassa suomalaisten veronmaksajien kukkaroa terveydenhuollolla ja asumisellaan 

Suomalaisella ei ole mikään velvollisuus kustantaa jonkun vieraan ihmisen espanjan lomia 

Vierailija
1557/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kansaneläkettä ei makseta Suomen ulkopuolelle. Työeläkkeen saa kuten ennenkin.

Mutta meitä pieneläkkeellä olevia on paljon.Minulla työeläke  n 530 ekk. Vaikka tein töitä  40 v

Jäänkö Suomen sosiaalihuollon varaan ?

En ymmärrä noita, tein töitä 40v. saan eläkettä 530€. Pimeästikkö teit niitä töitä? Minulla on eläkeikään vielä 15v., olen tehnyt töitä matalapalkka-alalla, osa-aikaisena, ollut kotiäitinä 5v. ja eläkettä alkoi kertymään vasta 23v. Minun eläkekertymä on jo 900€. Vielä kun tuon 15 vuotta teen töitä, niin 1500-1600€ on eläke, ei se paljoa ole, mutta melkein 3x enemmän kuin tuo 530€, eikä minulle taida ehtiä edes 40v. työuraa kertyä.

Minä olen tiedostanut tulevan eläkkeen olevan pieni ja olen säästänyt jo 10v. sen vuoksi. 110.000€ on jo kasassa vielä toinen mokoma tarkoitus säästää. 

Vierailija
1558/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä hallitus tällä päätöksellä hakee, että eläkettä ei makseta enää ulkomailla oleville.  Tää menee yli ymmärrykseni. Nythän nämä fuge vanhukset sun muut ikäihmiset tulevat tod.näk kuormittamaan entisestään jo EI toimivia hyvinvointialueita...jos tänne esim yhtäkkiä tuleekin vaikka 10000 vanhusta lisää..

Kun pitää muistaa että tää päätös vaikuttaa nyt myös niihin jotka ovat ajatelleet että muuttavat esim ensi vuonna Espanjaan kun jäävät eläkkeelle, eivät nyt ehkä muutakkaan..

Työeläke maksetaan,mutta kansaneläkettä ei tulevaisuudessa

Vierailija
1559/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta. Ovat äänestäneet aikanaan tämän kurjuuden puolesta, joten nyt on aika palata tänne nauttimaan siitä meidän muiden kanssa.

Vierailija
1560/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma moka jos saavat kansaneläkettä. Ei ole työnteko maittanut ja nyt tuolla valinnalla on seurauksensa. 

Ai ei ole työnteko maittanut. Keskisormi pystyyn sinulle. Opiskelin yliopistossa ja olin käynyt VUOSIA töissä ennenkuin sairastuin vakavasti. Anna mä arvaan sä olet persu joka ei ole korkeakoulua nähnytkään! 

Itse olet vassari humanisti, kommunismi sairastutti pääsi !