Auttakaa!!! Meil on veto päällä...
Lyötiin tossa veto kundikaverini kanssa, joten kertokaahan meille te jotka ootte viisaampia että kumpi on oikeessa. Söimme pitsaa la illalla ja su aamuna oli mun sormet niin turvoksissa että sormukset ei lähteny ees saippuan avulla pois. Mä pistin sen pitsan piikkiin että on ollu niin suolanen ja nesteet jääny jumiin. Pitsassa oli kinkkua, aurajuustoa ym.... Kundikaveri sanoo et eihän se voi siitä pitsasta johtua koska hänkään ei turvonnut. Nooh, pieni ero on meillä siinä et mä syön normaali kotiruokaa ja salaatteja päivisin sen sijaan kun hän käy lounaan syömässä hampurilais ja kebab mestoissa(no okei joskus myös tavallisissa lounas paikoissa), joissa ruoka on rasvaista ja suolaista eli mun mielestä se ei voi eroa tunteakaan koska on liiasta suolasta jo muutenkin turvoksissa. Ehdotinkin että söis viikon salaattia ja katsois huomaako eroa. Eli huomaisko? Olinko mä lauantaisen pitsan takii sunnuntaina turvoksissa?? Helppikää....
Kommentit (3)
...mutta en rahojani löisi silti pantiksi ;-)
Suolainen ruoka turvottaa, se on totta. Laihiksella ollessaan suolaisen ruuan syömisen huomaa heti seuraavana pävänä vaa' alla käydessään kun kropassa ei ole valmiiksi ylimääräistä pöhötystä. Siinä mielessä voisin uskoa, että jos miehesi eläisi salaatilla viikon ja söisi sen jälkeen pizzan, paino ensin laskisi ja sitten nousisi taas. Se on taas hyvin yksilöllistä, turpoaako sormet vai nilkat...
Emo, " asiasta en kyllä juuri mitään tiedä, mutta..." ;-)
Eli rasvainen ja ennen kaikkea suolainen ruoka sitoo väliaikaisesti nestettä paljon, kuten myös alkoholi. Ei kukaan siis oikeasti liho esim. 1,5 kiloa yhdessä yössä, vaan turvotus häipyy jo seuraavalla viikolla, kun palaat takaisin kevyeen ruokaan ja kasviksiin, salaattiin jne. Myös kovin kuitupitoinen ruoka sitoo nestettä paljon (siksihän se täyttää mahaa tehokkaasti), joten seuraavana päivänä voi vaaka näyttää isoa numeroa, vaikka olisikin ollut esim. porkkanalinjalla edellisen illan.
Miehesi todellakin kannattaisi keventää ruokavaliotaan ja varmasti ekalla viikolla putoaisi painokin pari kiloa, mutta se olisi tietysti " vain" näitä turvotusnesteitä eikä todellakaan 100% rasvaa. Mutta varmasti rasvakin alkaisi palamaan hissukseen, jos hän todella muuttaisi elämäntapojaan pysyvästi...
En tosiaankaan tiedä. Mites kuukautiskierto? Mulla on joskus turvotusta ennen menkkojen alkua.